ورنوس: لیگ شنا بانوان با اسپانسری باشگاه‌ها معنا پیدا خواهد کرد

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا گفت: لیگ باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد و لیگ شنا بانوان با اسپانسری باشگاه‌ها معنا پیدا خواهد کرد.

به گزارش روباط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهرناز ورنوس نایب رئیس بانوان فدراسیون درخصوص لیگ شنا بانوان اظهار داشت: لیگ بانوان حدود سال ۸۶ شروع به فعالیت کرد و ۳،۴ سال هم برگزار شد. آیین‌نامه برگزاری لیگ آقایان و بانوان یکسان بود و طبق قوانین در ابتدای برگزاری هم باشگاه‌ها ملزم به پرداخت هزینه ورودی و دستمزد به شناگرها بودند، البته مبالغ دستمزد شناگران خانم بسیار پایین تر از لیگ مردان بود. باشگاه‌هایی هم مثل دانشگاه آزاد، ذوب آهن، فولاد و داماش هم هرسال در لیگ بانوان تیم داشتند ولی بعد مدتی تیم باشگاه‌هایی مثل فولاد و ذوب آهن منحل شد و حتی استخر تمرینات هم در اختیار شناگران خانم قرار نگرفت، بنابراین شناگران با مشکل تمرین مواجه شدند.

وی افزود: بعد از آن حدود ۳،۴ سال هم لیگ بانوان چون باشگاهی نبود که اسپانسر باشد بدون دریافت ورودی و پرداخت مبلغ به شناگران برگزار شد اما درحقیقت آن مسابقات حکم لیگ را نداشت، به همین خاطر مسابقات لیگ شنا بانوان به طورکل لغو شد.

ورنوس ادامه داد: حالا چند وقتی است که بعضی مربیان خانم و حتی بسیاری از رسانه‌ها سوال می‌کنند که چرا لیگ شنا بانوان برگزار نمی‌شود؟ من برای مربیانی که در دوره قبل حضور نداشته‌اند یا رسانه‌ها توضیح داده‌ام که به هرحال لیگ باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد تا معنا پیدا کند. اما چون درخواست‌ها زیاد بود اعلام آمادگی از سوی فدراسیون صورت گرفت که باید دید چند باشگاه شرکت می‌کنند. از گوشه و کنار شنیدم که برخی مربیان خواهان این هستند که هزینه ورودی از سوی شناگران و خانواده‌ها پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال اطلاع‌رسانی شده تا اگر باشگاهی تمایل دارد و می‌تواند حق ورودی و مبلغی هرچند کم به شناگران ‌پرداخت کند وارد شود تا لیگ واقعی برگزار شود و مسابقات فقط به صورت یک اسم نباشد. اما جامعه شنای بانوان باید این آگاهی را پیدا کند که اگر این اتفاق نیفتد برگزاری لیگ معنایی نخواهد داشت و به جای آن مسابقات جام را برگزار خواهیم کرد که شناگران هزینه رفت و آمد و ورودی را خودشان پرداخت خواهند کرد و البته ما خواهان چنین چیزی نیستیم که هزینه‌ها روی دوش خانواده ورزشکاران باشد.

ورنوس در پایان توضیح داد: طبق اطلاع‌رسانی که از طریق سایت فدراسیون صورت گرفته باشگاه‌ها یا همان اسپانسرها تا انتهای مهرماه فرصت اعلام آمادگی در لیگ شنا بانوان را خواهند داشت چون این لیگ در دو مرحله، آذرماه و اسفندماه برگزار خواهد شد اگر تا موعد مقرر این اتفاق نیفتد مسابقات در همان تاریخ مدنظر با عنوان جام برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.