پایان گام هفتم کاپ جهانی شنا و پیشتازی لکلائوس

مرحله دوم از سه مرحله ی پایانی رقابت های کاپ جهانی شنا ۲۰۱۳ با پیشتازی “لکلائوس” و “هوسوزو” در دو بخش آقایان و بانوان پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گام هفتم کاپ جهانی شنا در تاریخ ۹ و ۱۰ نوامبر (۱۸ و ۱۹ آبان) در شهر توکیو محل رکورد شکنی های متعدد بود. در این دو روز چهار رکورد جهانی و سه رکورد کاپ جهانی به ثبت رسید.
در روز نخست “دنیل گیورتا” شناگر مجارستانی در ماده ی ۲۰۰ متر قورباغه مردان با زمان دو دقیقه و یک ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه نشان طلا را از آن خود کرد. وی در این ماده با ثبت این زمان رکورد پیشین خود و جهان را هفت صدم ثانیه بهبود بخشید. “آلیشا کاتس” استرالیایی نیز در ماده ی ۱۰۰متر پروانه ی بانوان با زمان ۵۵ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد.
استرالیا همچنان به درخشش خود در ماده ی ۵۰*۴متر مختلط تیمی ادامه داد و پس از رکوردشکنی در سنگاپور بار دیگر رکورد خود و جهان را بهبود بخشید و زمان یک دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه را به عنوان رکورد جهانی این ماده ثبت کرد. علاوه بر این رکورد شکنی ها در روز نخست، پیشتازان رده بندی کلی “لکلائوس” و “هوسوزو” نیز عملکرد مناسبی داشتند.
“چد لکلائوس” در روز نخست رقابت ها در توکیو با کسب سه مدال طلا جایگاه خود را مستحکم تر کرد و “هوسوزو” نیز با ثبت زمان دو دقیقه و چهار ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه در ۲۰۰متر مختلط بانوان بهترین عملکرد این مرحله را از آن خود کرد.
روز دوم با رکورد شکنی “یولیا افیمووا” آغاز شد. وی با ثبت زمان ۲۸ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه در ۵۰متر قورباغه بانوان رکورد پیشین “هاردلی” امریکایی را که از سال ۲۰۰۹ پابرجا مانده بود ۹صدم ثانیه بهبود بخشید.
در این روز تیم استرالیا در ماده ی ۵۰*۴ متر مختلط آزاد تیمی دو بار رکورد جهان را بهبود بخشید و در نهایت رکورد جهانی این ماده را با زمان یک دقیقه ۲۹ ثانیه ۶۱ صدم ثانیه را به ثبت رساند.
مرحله ی هشتم و نهایی رقابت های این فصل کاپ جهانی در بجینگ چین طی دو روز ۱۳ و ۱۴ نوامبر (۲۲ و ۲۳ آبان) برگزار می شود.

*نفرات برتر مردان کاپ جهانی شنا ۲۰۱۳ پس از پایان مرحله ی هفتم:
۱. “چد لکلائوس” از افریقای جنوبی ۵۱۱ امتیاز
۲. “ولادیمیر موزورف” از روسیه ۳۴۵ امتیاز
۳. “رابرت هورلی” از استرالیا ۲۵۲ امتیاز

*نفرات برتر بانوان کاپ جهانی شنا ۲۰۱۳ پس از پایان مرحله ی هفتم:
۱. “کاتاینکا هوسوزو” از مجارستان ۷۵۹ امتیاز
۲. “آلیا آتکینسون” از جامائیکا ۲۵۵ امتیاز
۳. “مریا بلمونه” ار اسپانیا ۲۳۸ امتیاز

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.