کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توسط شناگران، رویایی تعبیر شدنی

راهیابی به المپیک 2020 با کسب سهمیه اگر چه در رشته رقابتی مثل شنا بسیار دشوار است اما در صورت حفظ انگیزه قهرمانان و حمایت مسئولان، افکار عمومی و رسانه ها این رویا تعبیر خواهد شد.

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو؛ شنا از جمله ورزش‌هایی است که علیرغم تفاوت‌های زیادی که فعالیت در این رشته ورزشی نسبت به سایر رشته ها دارد، در گذشته آن گونه که باید و شایسته هست مورد توجه مسئولان، افکار عمومی، حامیان مالی و رسانه ها واقع نشده و حمایت های لازم برای تدوین برنامه های اصولی جهت دستیابی به مدال‌های بی شمار در این رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی و المپیک، از دست اندرکاران فدراسیون و ملی پوشان این رشته ورزشی صورت نگرفته است.

در چند روز گذشته مصاحبه مهدی انصاری یکی از رکود داران و آینده داران شنای کشورمان را در رسانه ها داشتیم که نکات بسیار کلیدی، مهم  و فنی در جهت دستیابی به سهمیه المپیک آتی در آن مطرح شده بود که این مصاحبه علیرغم تمامی ویژگ‌یها  و جنبه های مثبت، همانگونه که در ابتدای این مطلب گفته شد. یکی از مهم ترین مواردی که در این مصاحبه از طرف ملی پوش کشورمان به آن اشاره شد فاصله یک ثانیه ای رکورد وی با کسب سهمیه المپیک تو کیو بود  که به هیچ وجه موضوع کم اهمیتی نبوده و نیست که بتوان از روی آن سریع و ساده گذشت و آن را نادیده گرفت.

رکورد فوق در رشته صد متر پروانه توسط وی به ثبت رسیده، رکوردی که فقط ۶۰ صدم ثانیه با رکورد ورودی المپیک در این ماده از رشته ورزشی شنا فاصله دارد و حال این سوال مطرح میشود که با توجه به مدتی که تمرین در استخرها تعطیل بود و از سوی مسولان وزارت بهداشت در این مورد مجوزی صادر نشده بود ، چگونه میتوان شرایطی را فراهم کرد تا در این زمان باقیمانده تا مسابقات شنای کسب سهمیه المپیک ،شناگرانی مانند انصاری بتوانند زمان تعطیلی تمرین در استخرها را جبران کرده ،رکورد خود را بهبود بخشیده و با دریافت سهمیه المپیک،گام بسیار مهمی را در راستای ایجاد انگیزه برای سایر شناگران ملی پوش و امیدهای آتی ورزش شنای کشورمان بردارند.

انصاری در بخش دیگری از مصاحبه خود به این مطلب اشاره دارد که رقبای وی در صحنه های جهانی مدت زیادی از تمرین در استخرمحروم نبو ده اند ،به عنوان مثال رقایت های لیگ جهانی شنا فقط با دو هفته تاخیر پیگیری شده و حال طیبیعتا برای پر کردن فاصله بین شناگران رده اول جهان و شناگران ملی پوش کشورمان برای حضور در رقابت های سهمیه گیری المپیک توکیو میبایست توجه بیشترو خاص تری به شناگران ملی پوش بشود تا امید ها در کسب سهیه المپیک به بار نشیند.

انصاری در بخشی از مصاحبه خود همچنین میگوید در زمان تعطیلی تمرینات در استخر، ما با تمام وجود و تلاش تمرینات خود را در روی خشکی پیگیری کردیم تا سرانجام که مجوز تمرینات در استخر نیز صادر شد و حال از مسئولان میخواهیم که این تلاشها را نادیده نگرفته و با حمایت های ویؤه خود از دلسردیها جلوگیری کنند.

در پایان مطلب فوق با توجه به موارد مهم و خاصی که مهدی انصاری در گفتگوی رسانه ای خود عنوان کرد باید  گفت:در این روزهای بسیار حساس و سرنوشت ساز برای فدراسیون شنا با توجه به شرایطی که مهدی انصاری و سایر ملی پوشان دارند، تضمین کننده کسب سهمیه المپیک در رشته شنا قطعا مسئولان رده اول ورزش کشور هستند تا همچون گذشته با حمایت از فدراسیون شنا که این روزها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند و همچنین شناگران ملی پوش، شاهد کسب افتخارات تازه ای در رشته شنا در کشورمان باشیم.

به قول مهدی انصاری باید بر این نکته تاکید کرد که وقتی یک بذری کاشته میشود باید مراقب آن بود تا به ثمر بنشیند. امیدواریم که این مراقبت، از ملی پوشان رشته شنا در این شرایط سرنوشت ساز صورت پذیرد و شاهد حضور شناگران کشورمان در المپیک توکیو باشیم . به امید ان روز

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.