یاسمن کلوندی: شنای موزون مظلوم است

بازیکن شنای موزون ایران گفت: موفقیت های شنای موزون بانوان در جایی اعلام نمی شود و به همین دلیل رشته مظلوم و ناشناخته ای است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ یاسمن کلوندی درباره وضعیت شنای موزون در ایران اظهار کرد: من یاسمن کلوندی متولد ۱۳۷۱ هستم. ۱۰سال است که در رشته شنای موزون کار می کنم. ابتدا رشته شنا کار می کردم و چون مادر من مربی این رشته است با علاقه خودم شنای موزون را انتخاب کردم. قبل از این هم در رشته ژیمناستیک و تکواندو
کار می کردم ولی از موقعی که در این رشته فعالیت می کنم فقط آن را به طور حرفه ای ادامه می دهم. ما تمرینات خود را به طور مداوم انجام می دهیم و هفته ای دو جلسه تمرین داریم. یک مدت کمیته شنای موزون منحل شده بود. خداروشکر دوباره شکل گرفت و روی کار آمد ولی متاسفانه مسابقه ای در حال حاضر نداریم که در آن شرکت کنیم.
بازیکن شنای موزون درباره محدودیت پوشش خبری رشته های بانوان گفت: شنای موزون در ایران شناخته شده نیست. چون تبلیغات نیست حتی موفقیت های شناگران موزون در جایی اعلام نمی شود و کسی این رشته را نمی شناسد و مظلوم است. در صورتی که قهرمانان رشته های دیگر را همه می شناسند. این وضعیت به ضرر ورزش بانوان و از همه بیشتر به ضرر شنای موزون است.
او در ادامه افزود: در ایران نه تنها در این رشته بلکه در تمام رشته های بانوان پوشش خبری مطلوب را نداریم. البته این رشته در کل دنیا نسبت به رشته های دیگر سابقه چندانی ندارد.
یاسمن کلوندی درباره سطح کیفی مسابقات داخلی خاطر نشان کرد: سطح کیفی مسابقات در دوره های مختلف متفاوت بود. از لحاظ امکانات وضعیت مطلوب بود ولی سطح داوری مسابقات خیلی خوب نیست و دانش داوران به روز نیست. سطح شنای موزون ایران نسبت به سایر کشورهای اسلامی مطلوب است. اگر مسابقاتی در سطح بین المللی بین کشورهای اسلامی برگزار شود و ما مسابقاتی داشته باشیم، می توانیم رقیبان خود را بهتر بشناسیم و پیشرفت کنیم.
وی درباره پیشنهاد برای بهبود شرایط شنای موزون بیان کرد: پیشنهادم این است که مسابقات بیشتری برگزار بشود. داوری مسابقات پیشرفت کند تا بازیکنان برای فعالیت در این رشته انگیزه بیشتری داشته باشند. کلاس های مختلف برای مربیان و داوران برگزار شود. انتظار دارم که این کارها پیگیری شود و برای شنای موزون برنامه ریزی کامل داشته باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب