پشتوانه سازی تیم های ملی در مدارس شنا، شیرجه و واترپلو / احداث پایگاههای استعدادیابی در سراسر کشور

مدیر مدرسه استخر شنای ٩ دی با اشاره به استقبال پرشور خانواده ها از مدارس تخصصی شنا، شیرجه و واترپلو اظهار داشت: این آکادمی بستر مناسبی برای پشتوانه سازی و کشف استعدادها برای آینده تیم های ملی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، امید حدیقی با بیان این مطلب به حضور کادر مجرب مربیان مدرسه شنا اشاره کرد و افزود: مربیان آموزشی این مدرسه همگی از مربیان و ملی پوشان اسبق تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو هستند که از شناسنامه کاری قوی و مورد تائید فدراسیون برخوردارند.

وی با اشاره به مستمر بودن کار مدارس شنا تصریح کرد: مدارس تخصصی شنا، شیرجه و واترپلو بعد از ترم تابستانی نیز کار خود را با جدیت ادامه خواهد داد و کار استعدادیابی در این مدارس مستمر و دائمی خواهد بود که این امر به شناسایی و کشف استعدادها و معرفی آنها به تیم های ملی کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر مدرسه شنای استخر ٩ دی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده پس از پایان ترم تابستانی هر یک از دانش آموزان بطور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند و به هریک از آنها ٢ گواهی تعیین سطح داده می شود تا در ترم بعدی با توجه به سطح آمادگی، میزان توانمندی و توانایی های جسمانی تحت آموزش های پیشرفته قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این اولین پایگاه استعدادیابی در سطح پایه در کشور به شمار می رود و در آینده نظیر آن در سایر نقاط کشور نیز راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: امیدوارم با برنامه ریزی فدراسیون و با همکاری هیات های شنای استانها بتوانیم مدارس شنا را در سراسر کشور راه اندازی کنیم و از این طریق دامنه استعدادیابی را به سطح کشور توسعه دهیم و از این مسیر در هر دو بعد قهرمانی و همگانی شنا، شیرجه و واترپلو بشکل آکادمیک و اصولی در سطح کشور گام برداریم.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ