تلاش داریم عملکردمان بر اساس قانون باشد/ کمیته داوران بازوی فدراسیون است

سرپرست کمیته داوران فدراسیون شنا گفت: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های کمیته داوران بر اساس قوانین فدراسیون جهانی پیش برود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، مسعود عباسی با اشاره به فعالیت های کمیته داوران اظهار داشت: کمیته داوران تلاش می‌کند به منظور آشنایی داوران با آخرین قوانین و مقررات داوری کلاس‌هایی را در راستای اهداف فدراسیون جهانی برگزار کند و در واقع تلاش داریم تا فعالیت‌های ما براساس قانون باشد.

وی خاطر نشان کرد: در کمیته داوران فدراسیون سعی کردیم روال گذشته را ادامه دهیم و در مسابقات قهرمانی کشور نیز تعداد داوران را براساس استانداردهای فدراسیون جهانی انتخاب کنیم.

مسئول کمیته داوران فدراسیون شنا در ادامه گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به قوانین ورزش شنا تصریح کرد: در قوانین شنا آمده است که باید از سیستم‌های خودکار و هوشمند استفاده شود و در هر خط میانگین زمان‌های ٣ داور خط محاسبه شود.

عباسی افزود: در صورتی که بتوانیم از سیستم‌های خودکار برای قضاوت داوران استفاده کنیم، دیگر نیاز نخواهیم داشت در هر خط از سه داور استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در استخر مجموعه ورزشی آزادی سیسم‌های خودکار داریم و زمان‌های مسابقات ما بر اساس سیستم الکترونیکی خودکار ثبت می‌شود و به همین دلیل داوری که در هر پایانه حاضر می‌شوند، یک نفر است.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون شنا ادامه داد: وظیفه این داوران کنترل برگشت است و وظیفه‌ای تحت عنوان کنترل سیستم‌های زمان‌سنج ندارند، چرا که این سیستم‌ها به صورت اتوماتیک زمان‌ها را ثبت می‌کنند.

عباسی عنوان کرد: تا جایی که قانون به ما اجازه داده و خدشه‌ای به مسابقات وارد نشود، باید تعداد داوران را براساس قوانین تعیین کرده و استانداردها رعایت شود.

وی یادآور شد: کمیته داوران بازوی فدراسیون است، بنابر این هر چقدر از داوری حمایت شود، این کمیته با قدرت به کار خود ادامه داده و سلامت مسابقات تضمین می‌شود.

مسئول کمیته داوران فدراسیون شنا گفت: سرپرست فدراسیون شنا اخیرا دستور داد تا حق‌الزحمه معوق داوران پرداخت شود که امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد و مایه دلگرمی و افزایش کیفیت کار آنها شود.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ