آمریکا، روسیه و چین در روز سوم هم طلایی شدند

روز سوم مسابقات جهانی فینا (کازان 2015) با کسب یک طلای دیگر برای چین، آمریکا و روسیه همراه شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سومین روز از مسابقات جهانی فینا (کازان۲۰۱۵) با تقسیم سه مدال طلا در رشته های شیرجه و شنای موزون به پایان رسید. در مسابقات این روز چین در بخش شیرجه سکوی ۱۰متر دو نفره مردان طلایی شد. “آسین چن” و “یو لین” شیرجه روهای چینی پس از ناکامی دور از انتظار در این ماده سال ۲۰۱۳ بار دیگر مدال طلا را به کشورشان باز گرداندند. در این ماده مکزیک و روسیه میزبان به ترتیب دوم و سوم شدند.

بخش شنای موزون هم محل درخشش ورزشکاران آمریکایی و روس بود. “بیل مری” و “کریستینا جونز” آمریکایی نخستین طلای تاریخ شنای موزون میکس دونفره را از آن خود کردند. این  ورزشکاران موفق شدند با امتیاز نزدیک بالاتر از روسیه و ایتالیا بایستند و طلایی شودند.

در بخش شنای موزون دو نفره هم روس ها بی رقیب بودند. “اسوتلانا روماشینا” و “ناتالیا ایشچنکو” در این ماده با نمایشی برتر مدال طلا را کسب کردند. “روماشینا” روز گذشته هم نخستین طلای کاروان روسیه را کسب کرده بود.

2665669 26.07.2015 Призеры соревнований по синхронным прыжкам в воду с вышки 10 м среди мужчин на церемонии награждения XVI чемпионата мира по водным видам спорта в Казани: Иван Гарсия Наварро и Герман Сол Санчес Санчес (Мексика) - серебряная медаль, Чен Айсен и Линь Юэ (Китай) - золотая медаль, Роман Измайлов и Виктор Минибаев (Россия) - бронзовая медаль (слева направо). Алексей Мальгавко/РИА Новости

با ثبت این نتایج چین همچنان به پیشتازی اش در جدول مدالی ادامه می دهد و روسیه و آمریکا با یک طلا کمتر در تعقیب نماینده پرقدرت آسیا هستند.

در ادامه این مسابقات امروز (دوشنبه) رقابت های شیرجه، شنای موزون، ۱۰کیلومتر آب های آزاد و واترپلو ادامه پیدا می کند.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد. کشور ایران در این مسابقات دو نماینده دارد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد نمایندگان شنای ایران در این رقابت ها هستند.

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز سوم:

  1. چین با سه طلا، یک نقره و یک برنز
  2. روسیه با دو طلا، یک نقره و یک برنز
  3. آمریکا با دو طلا

 

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ