حسین المسلم: از تمام اعضای خانواده جهانی ورزش‌های آبی به خاطر تعهد مستمر به توسعه ورزش و ورزشکارانمان تشکر می‌کنم

رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان و دبیر کل شورای المپیک آسیا در تبریک سال نو میلادی گفت: از تمام اعضای خانواده جهانی ورزشهای آبی به خاطر تعهد مستمر به توسعه ورزش و ورزشکارانمان تشکر میکنم.

نورا شادزی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش‌های آبی جهان حسین المسلم رئیس این فدراسیون و دبیر کل شورای المپیک آسیا ضمن تبریک سال نو میلادی گفت: از آنجایی که سال ۲۰۲۳ به پایان رسید، ما مشتاقانه منتظر سال ۲۰۲۴ هستیم و می‌خواهیم به یک سال به یاد ماندنی فکر کنیم. همچنین می‌خواهم صمیمانه از تمام فدراسیون‌های تحت نظارت فدراسیون جهانی شنا برای مشارکت در موفقیت‌های سال ۲۰۲۳ تشکر کنم.

نقطه اوج سالی که گذشت مسابقات جهانی ورزش‌های آبی فوکوکا ژاپن ۲۰۲۳ بود که در طی ۱۷ روز رقابت جذاب و هیجان انگیز، شاهد عملکردهای فوق العاده‌ای بودیم، در پایان این رقابت‌ها ۲۶ کشور در ۷۵ رشته مدال آور شدند، ۹ رکورد جهانی شنا، چهار رکورد جهانی نوجوانان و ۳۶ رکورد قاره‌ای (منطقه) شکسته شد. همچنین تعدادی از هیجان انگیز‌ترین رقابت‌های واترپلو تاریخ مسابقات جهانی را شاهد بودیم. مسابقات شنای آبهای آزاد نیز نمایش تماشایی از خود ارائه کرد. بدون شک، اقدامات بیشتری در سطح جهانی و مسابقات جهانی شنا آبهای آزاد ۲۰۲۴ در الگرو ایتالیا (ماه سپتامبر) به نمایش گذاشته خواهد شد. صمیمانه از دوستانمان در کمیته سازماندهی محلی، مقامات محلی، مسئولان و داوطلبان به خاطر فراهم کردن چنین فرصت فوق العاده‌ای برای درخشش ورزشکارانمان، تشکر می‌کنم.

همچنین تا آگوست پیش رو، سه دوره مسابقات قهرمانی جهانی ورزش‌های آبی، یک دوره مسابقات قهرمانی شنای جهانی (۲۵ متر) و مسابقات ورزش‌های آبی برای پنج رشته ورزشی در طول بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، همه را در مدت دو سال برگزار خواهیم کرد. ما بدون تلاش و مهارت دست اندرکاران نمی‌توانستیم این کارهارا انجام دهیم.

سال ۲۰۲۳، دهمین سال برنامه بورسیه جهانی پیشگامان ورزش‌های آبی بود. در طول سال، ۱۲۲ ورزشکار در ۶۹ مرکز آموزشی در رشته‌های شنا، شنا آبهای آزاد و شیرجه از سراسر جهان شرکت کردند. ۲۰ نفر دیگر از ورزشکاران ما نیز از کمک هزینه شنای هنری از طریق این برنامه بهره‌مند شدند. علاوه بر این، مراکز جدید آموزش ورزش‌های آبی جهانی در دو مکان ایجاد شد. CN Antibes (Antibes، فرانسه)، دانشگاه باند در روبینا، حومه ای در شهر گلد کاست، کوئینزلند و استرالیا. من مشتاقانه منتظر هستم تا شاهد ادامه پیشرفت این برنامه در سال آینده باشم.

در قلب جامعه جهانی ورزش‌های آبی، فدراسیون‌ها عضو ما هستند. در آغوش گرفتن اعضای جدید، پرورش استعدادهای جدید و فراگیری بیشتر در دستور کار ما قرار دارد. علاوه بر نشان دادن جهانی بودن ورزشمان، خوشحالیم که از کشور جزیره‌ای آفریقایی سائوتومه و پرنسیپ به عنوان ۲۱۰ امین فدراسیون عضو خود استقبال کردیم.

امسال نه تنها جامعه بلکه ورزش ما نیز رشد کرد. اولین تورنمنت رسمی بین المللی واترپلو ساحلی از ۱۲ تا ۱۵ ماه می در آبهای آزاد دریای سرخ مصر در خلیج سوما مارینا برگزار شد که این رقابت نشان دهنده تعهد ما به نوآوری و توسعه است. در همین حال، با جلب حمایت شرکا، فدراسیون‌های عضو ما به انتقال مقر جهانی ورزش‌های آبی به بوداپست مجارستان رای مثبت دادند. بنیادی در لوزان ایجاد خواهد شد و لوزان خانه واحد یکپارچگی ورزش‌های آبی جهانی باقی خواهد ماند.

مجارستان سال‌ها شریک وفادار ورزش‌های آبی بین‌المللی بوده و از سال ۲۰۱۳ میزبان ۲۵ رویداد جهانی ورزش‌های آبی، از جمله مسابقات قهرمانی ورزش‌های آبی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ بوده است. همچنین میزبان مسابقات جهانی شنا (۲۵ متر) در سال آینده نیز هست.

در حالی که در سال ۲۰۲۳ رخدادهای زیادی برای جشن گرفتن وجود داشت، اما هنوز اتفاقات مهم‌تری در پیش داریم. در سال ۲۰۲۴، ما می‌توانیم منتظر چندین رویداد جهانی در اوج شکوه ورزش باشیم، از جمله مسابقات جهانی ورزش‌های آبی دوحه ۲۰۲۴، و پس از آن بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ که از اکنون می‌توانیم هیجان را برای این مناسبت‌ها احساس کنیم.

در آخر میخواهم تشکر صمیمانه خود را از تمام اعضای خانواده جهانی ورزش‌های آبی به خاطر تعهد مستمر به توسعه ورزش و ورزشکارانمان تکرار کنم. همچنین بهترین آرزوهای من را برای سالی سالم و شاد بپذیرید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب