ثبات مدیریت شرط پیشرفت کار است/ صدا و سیما به لیگ واترپلو کم توجهی می کند

رئیس سازمان لیگ واترپلو گفت: تغییرات پی در پی مدیریتی در یکی دو سال اخیر به بدنه رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون شنا، به ویژه واترپلو صدمه زد در حالی که ثبات مدیریت شرط پیشرفت کار است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، علی گرامی با بیان این مطلب اظهار داشت: جابه‌جایی‌هایی که در یکی دو سال اخیر صورت گرفت خیلی به بدنه رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون شنا، به ویژه واترپلو صدمه زد. تا می‌خواهیم با یک نفر به تعامل و هماهنگی برسیم، دیگری جایگزین وی می‌شود. من در گفت ‌وگویی که با نیک‌بین داشتم به همین موضوع اشاره کردم. تا به ثبات نرسیم کارها به مشکل می‌خورد. همیشه در همه رشته‌های ورزشی جذب اسپانسر و حامی مالی و باشگاه‌های مختلف برای تیمداری به عهده مسئولان فدراسیون است و سرپرست سازمان لیگ که بنده باشم تنها موظف هستم تا مسابقه‌های لیگ را برگزار کنم و دیگر در شرح وظایفم نیست که دنبال اسپانسر برای تیم‌های باشگاهی بروم.

وی افزود: نیک‌بین سرپرست فدراسیون شنا تلاش زیادی انجام داد تا ما حداقل یک تیم از تهران در مسابقه‌های لیگ برتر واترپلو داشته باشیم اما به دلیل مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در سطح کشور وجود دارد خیلی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها تمایلی به تیمداری ندارند. ما تصمیم گرفتیم تا برای سال آینده از همین حالا شروع کنیم و دنبال اسپانسر برویم. همانطور که می‌دانید جذب حامی مالی در یک رشته ورزشی در فاصله زمانی کوتاه امکان ‌پذیر نیست.

سرپرست سازمان لیگ واترپلو درباره زیرساخت‌های سخت‌افزاری کشور برای برگزاری مسابقه‌ها گفت: ما از سال گذشته تصمیم گرفتیم تا به تدریج به استانداردهای مورد نظر فینا نزدیک شویم. سال گذشته توجه ویژه‌ای روی برگزاری مسابقه‌ها در استخرهای استاندارد داشتیم و برخی از استان‌هایی که فاقد استخر استاندارد برای واترپلو بودند حذف شدند. البته خیلی از استان‌ها امکانات سخت‌افزاری و استخرهای مناسب برای میزبانی را در اختیار دارند اما مایل به تیمداری در لیگ واترپلو نیستند. از سویی، بیشتر استخرها در کشور از نظر نورپردازی دچار مشکل هستند و به سختی می‌توان مسابقه‌ها را پخش مستقیم تلویزیونی کرد. حتی در نظر داریم در صورت امکان از چند تیم بخواهیم تا در تهران بازی کنند تا شرایط فیلم‌برداری و پخش زنده مسابقه‌ها مهیا باشد.

گرامی با اشاره به پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر واترپلو گفت: واقعا پوشش خبری و رسانه‌ای مسابقات واترپلو مناسب این رشته ورزشی نیست. ما درصدد هستیم تا زمینه‌ای را فراهم آوریم که واترپلو بیشتر دیده شود. امیدوارم اهالی رسانه و مطبوعات ما را یاری کنند و در حل مشکلات امروز فراسیون کمک حال مسئولان باشند. امروز وضعیت رشته های زیر مجموعه فدراسیون شنا زیاد خوب نیست. چرا که بحث تعلیق قدری موجب بی انگیزگی بازیکنان شده است. یک ورزشکار حرفه ای برای دعوت شدن به تیم ملی و شرکت در مسابقات جهانی انگیزه زیادی دارد. اما در وضعیت فعلی واقعا تکلیف ملی‌پوشان مشخص نیست. امیدوارم این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود. البته رسانه‌ها نیز می توانند با پوشش خبری مسابقات واترپلو به توسعه این ورزش کمک کنند و انگیزه بازیکنان را برای پیشرفت بالا ببرند.

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.