فرشاد کرمی: نتایج بارسلونا بهتر از مسابقات لیگ خواهد بود

مربی تیم ملی شنا با ارزیابی برنامه‌های تیم ملی گفت: باید شناگران را به تورنمنت‌های مختلف بفرستیم تا با شرایط رقابت‌های جهانی آشنا شوند و قطعا نتایج نسبت به مسابقات لیگ خیلی بهتر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی،درباره اعزام شناگران به مسابقات جهانی بارسلونا اظهار کرد: قطعا نتایج مسابقات جهانی نسبت به مسابقات لیگ خیلی بهتر خواهد بود. علاوه بر اینکه ورزشکاران ما خیلی جوان هستند. آرشام میرزایی ١٨ سال سن دارد شناگرانی که در سطح جهانی قهرمانی کسب می کنند و فعالیت دارند، حداقل سالانه در ٢۰ تا ٢۵ رقابت شرکت می کنند. همین تکرار مسابقات باعث شده که آن ها از ما بهتر شوند. ما هم باید شناگران خود را به مسابقات مختلف بفرستیم تا با شرایط رقابت‌های جهانی آشنا شوند و یاد بگیرند که چگونه در بالاترین سطح مسابقه دهند..
وی تصریح کرد: اردوی تیم ملی شنا بعد از اتمام مسابقات لیگ در دهم و یازدهم اسفند ماه و پس از یک استراحت کوتاه آغاز شد. ما از ١٩ ورزشکاران دعوت کردیم تا به صورت غیرمتمرکز در تهران و شهرستان تمرینات خود را پیگیری کنند. در اواخر اسفند ماه تمامی ورزشکاران به تهران آمدند و تمرینات اصلی متمرکز را آغاز کردند. مرحله بعد از روز پنجم فروردین شروع شد. کسانی که خوب بودند و در تمرینات بهتر فعالیت کردند و علاقه مند بودند که در تیم ملی کار کنند مجددا دعوت شدند. از آن روز تمرینات به طور مداوم برگزار شد و ما در اردیبهشت ماه مسابقات انتخابی بازی های داخل سالن را برگزار کردیم.

مربی تیم ملی شنا با اشاره به مسابقات داخل سالن کره جنوبی گفت: شش نفر به مسابقات داخل سالن اعزام شدند. به نظر من نتیجه ی فردی افراد از نظر رکوردی بد نبود. اگر رکوردها را با بهترین زمانشان مقایسه کنیم ۴ نفر از ورزشکاران بهترین نتایج خود را در این رقابت ها کسب کردند. اگر با نتایج لیگ و رقابت های جهانی سال گذشته مقایسه کنیم نتایج خیلی بهتر بود و این امید را به ما می دهد که در آینده اگر زمان بیشتر، اردوهای مدون‌تر و امکانات بهتری به شنا و بازیکنان و مربیان اختصاص یابد نتایج بهتری هم می توان کسب کرد.

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.