پائولو مالارا: واترپلوئیست های ایران پتانسیل بالایی دارند

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران با ابراز رضایت از شرایط اردوهای تیم ملی معتقد است واترپلوئیست های ایران پتانسیل بازی در لیگ های اروپایی را دارند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پائولو مالارا سرمربی نامدار واترپلوی جهان که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته، معتقد است که بازیکنان ایرانی پتانسیل زیادی دارند و در صورت پیشرفت می توانند در لیگ های معتبر اروپایی بازی کنند.

* آیا حمایت‌های فدراسیون شنا از برنامه‌های تیم ملی مناسب است؟
حمایت‌های فدراسیون خیلی خوب است. خوشبختانه در حال حاضر تمرینات تیم ملی واترپلو را در استخر ٩ دی پیگیری می‌کنیم که خیلی به فدراسیون نزدیک است. همین موضوع موجب می شود که مسئولان مختلف برای بازدید تمرین ها بیایند. تا کنون چیزی برای تیم ملی نبوده که فدراسیون انجام ندهد. تا سه ماه دیگر باید خود را برای مسابقات آسیایی سنگاپور آماده کنیم. من تا آن زمان هدایت تیم ملی واترپلوی ایران را برعهده گرفته ام. بعد از آن باید برای ادامه همکاری با تیم ملی واترپلوی ایران با مسئولان فدراسیون مذاکره کنم. در حال حاضر نمی دانم که این همکاری ادامه خواهد داشت یا خیر. فعلا تمرکز خود را روی کارم جمع کرده ام تا در مسابقات سنگاپور بهترین نمایش را داشته باشیم.

*پیش بینی شما از عملکرد تیم ملی واترپلوی ایران در مسابقات آسیایی چیست؟
من امیدوارم که نتایج درخشانی در سنگاپور بگیریم. قبلا با تیم ملی واترپلوی جوانان ایران عملکرد خوبی در مسابقات جهانی داشتم. امیدوارم که باز هم با تیم ملی واترپلوی ایران در سنگاپور موفق شوم. کار بسیار سختی در مسابقات آسیایی داریم. چند تیم بسیار قدرتمند در واترپلوی آسیا حضور دارند. فعلا بیشتر روی آمادگی جسمانی و برنامه های تاکتیکی کار می کنیم. زمانی که به ایتالیا برگشته بودم و با ملی‌پوشان ایران کار نمی کردم، رضا اجاق دستیارم در تیم ملی برنامه های تمرینی را ادامه داد. خوشبختانه ملی‌پوشان واترپلوی ایران شرایط خوبی دارند. بازیکنانی که قبلا با آن ها کار کرده ام هنوز برنامه هایم را فراموش نکرده اند.

* نظر شما درباره بازیکنان ایرانی چیست؟
بازیکنان ایرانی پتانسیل خیلی خوبی در واترپلو دارند. من فکر می کنم که بیشتر توجه ایرانی ها روی نتیجه گرایی است. این موضوع ممکن است از نظر روحی به بازیکنان فشار آورد تا در شرایط مسابقه عملکرد مورد انتظار را ارائه ندهند. بازیکنان ایرانی توانایی بازی در لیگ های اروپایی را هم دارند. به نظرم برای توسعه این ورزش در ایران نیاز داریم تا تیم های ملی در مسابقات مختلف مثل لیگ جهانی واترپلو بازی کنند. این خیلی برای آمادگی و پیشرفت تیم مهم است. تیم واترپلوی ایران می تواند به یکی از قدرت های برتر آسیا تبدیل شود. در گام اول باید مقابل حریفان قدرتمند آسیایی بازی خوبی انجام دهیم.

*مهمترین درخواست شما از مسئولان فدراسیون برای موفقیت در آسیا چیست؟
برگزاری مسابقات دوستانه خوب یکی از مشکلات اصلی پیش روی ماست. فکر می کنم که مسئولان فدراسیون برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی تلاش کنند. به هر حال محدودیت هایی هم در این باره وجود دارد اما برای آمادگی هر چه بیشتر تیم، نیاز دایم تا بازی های دوستانه ای داشته باشیم. اگر زمینه اعزام تیم به اروپا و برگزاری اردوی تدارکاتی در کشورهای صاحب نام واترپلو فراهم شود خیلی خوب است.

*زندگی در ایران چطور است؟
این برای دومین بار است که به ایران سفر می کنم. تهران شهر بزرگ و زیبایی است. البته ترافیک بسیار سنگینی دارد. رفتار مردم در ایران بسیار دوستانه است و من هیچ مشکلی در این کشور ندارم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.