استقبال از تشکیل کمیته تخصصی شنا در مجلس/آمادگی مجلس برای رفع مشکلات شنای کشور

رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: از پیشنهاد فدراسیون شنا مبنی بر تشکیل کمیته تخصصی شنا از سوی مجلس برای عمل به توصیه پیامبر اسلام و کمک به رفع موانع و مشکلات این رشته و بهره گیری از کارکردهای مختلف آن در سلامت عمومی جامعه استقبال می کند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، علیرضا دهقانی رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی با اشاره به اهمیت رشته شنا و لزوم توجه به این رشته پایه گفت: با توجه به تغییراتی که در برخی وزارتخانه ها بوجود آمد و شکل گیری وزارتخانه های تازه تاسیس نظیر وزارت ورزش و جوانان بزودی در مجلس هم بسیاری از کمیسیونها و فراکسیونها دستخوش تغییر خواهند شد و در این راستا تشکیل کمیته تخصصی شنا و دیگر رشته هایی که در اسلام به آنها تاکید شده را در قالب فراکسیون ورزش یا کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی خواهیم کرد.
سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در ادامه اظهار داشت: بنده به شخصه امیدوارم کادر جدید مدیریتی فدراسیون شنا با استفاده از تجربیات گذشته و برنامه ریزی مناسب تغییرات مثبتی را در این رشته پایه ایجاد کندکه خوشبختانه این روزها نشانه های خوبی از وجود جو آرام و برنامه محور بودن فعالیت ها در این فدراسیون را شاهد هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت رشته شنا تصریح کرد: شنا رشته ای است که علاوه بر موارد مهمی که در اسلام بر آن تاکید شده در بعد قهرمانی نیز رشته بسیار مهمی است و در بازی های المپیک و آسیایی مدال های زیادی به این رشته تعلق دارد و بنده امیدوارم با سرمایه گذاری و تلاش مضاعف بتوانیم عقب ماندگی های این رشته را جبران کنیم و شنای ایران بتواند جایگاه مناسبی در این رشته در سطح آسیا و حتی جهان بدست آورد. علیرضا دهقانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تغییرات اخیر در مدیریت فدراسیون شنا تاکید کرد: کمیته ورزش و جوانان و فراکسیون ورزش مجلس نگاه ویژه ای به شنا، شیرجه و واترپلو دارد و ما آمادگی داریم در جهت رفع موانع و توسعه وگسترش این رشته های پایه در ابعاد قهرمانی و همگانی با وزارت ورزش و فدراسیون شنا تعامل و همکاری لازم را داشته باشیم.

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.