کم تجربگی ولی پور باعث عدم صعود به المپیک شد / برنامه ریزی روی شیرجه نباید مقطعی باشد

سرمربی تیم ملی شیرجه کشورمان کم تجربگی، استرس و سطح بالای مسابقات را عوامل بازماندن ولی پور از کسب سهمیه المپیک عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، غلامرضا خیبری نژاد با بیان این مطلب افزود: ولی پور در دومین روز مسابقه خود در لندن عملکرد بهتری داشت و اگر از حرکت ۵/٣ مهتاب امتیاز بهتری کسب می کرد، قطعا می تواست امتیاز ورودی المپیک را بدست آورد. وی اضافه کرد: ولی پور در حرکت اول نمایش قابل قبولی داشت و در بین ٨ نفر اول قرار گرفت ولی در حرکت دوم روی حرکت ۵/٣ مهتاب ضعیف عمل کرد و همین کاهش امتیاز جایگاه او را به شدت تنزل داد. خیبری نژاد تصریح کرد: بهرحال استرس و سطح بالای مسابقات باعث شد تا ولی پور در کسب امتیازاتی که پیش بینی می شد بازبماند و به اعتقاد من اگر او میدان های تدارکاتی بیشتری می دید می توانست در این مسابقات عملکرد بهتری داشته باشد. سرمربی تیم ملی شیرجه با تقدیر از برنامه ریزی خوب فدراسیون بر روی شیرجه روی کشورمان گفت: برنامه ریزی فدراسیون بی سابقه بود و امیدوارم با آسیب شناسی دلایل عدم موفقیت ولی پور در مسابقات لندن زمینه رشد هرچه بیشتر این سرمایه ملی شیرجه را فراهم کنیم. وی در پایان تاکید بر اینکه برنامه ریزی بر روی شیرجه نباید مقطعی باشد تصریح کرد: بزرگترین دستاورد مسابقات لندن این بود که نشان داد شیرجه ایران با برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها با المپیک و کسب مدال در بازیهای آسیایی فاصله چندانی ندارد.

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.