پایان کار شناگران ایران در روز نخست

تیم‌ملی شنای ایران از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در چهار ماده رقابتی تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک ریو در بوداپست مجارستان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  ملی‌پوشان شنای ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب حدنصاب‌های مورد نیاز، در مسابقات ملی مجارستان شرکت کردند. این رقابت‌ها که از  ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ( ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵) به میزبانی شهر بوداپست برگزار می‌شود برای شناگران ایران حکم آخرین ایستگاه کسب سهمیه المپیک را دارد.

جمال چاوشی فر، مهدی انصاری، آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی و آریا نسیمی شاد زیر نظر عباسعلی کشتکار و خشایار حضرتی در این رقابت‌ها حضور دارند. ملی پوشان در مجموع این چهار روز ۱۷ بار مسابقه می‌دهند که  هر شناگر در یک یا دو ماده تخصصی شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد.

روز نخست این رقابت‌ها هم با حضور هر پنج شناگر ایران درحال پیگیری است. امروز شناگران ایران در ماده‌های ۲۰۰متر آزاد، ۱۰۰متر پروانه، ۱۰۰متر قورباغه و ۵۰متر کرال پشت با حضور تمایندگان ایران برگزار می‌شود.

در صبح نخستین روز این رقابت ها جمال چاوشی فر ، مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد موفق شدند با نمایشی خوب جواز حضور در مرحبه نیمه نهایی را کسب کنند. مهدی انصاری ۱۰۰ پروانه را در دور مقدماتی ۵۶ ثانیه ۲۶ صدم ثانیه شنا کرد. آریا نسیمی شاد نیز در ۱۰۰ متر قوباغه ۱ دقیقه و چهار ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه را ثبت کرد. همچنین جمال چاوشی فر نیز در ۵۰ متر کرال پشت زمان ۲۶ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و به نیمه نهایی راه یافت.

اما عصر امروز در نیمه نهایی چاوشی فر و نسیمی شاد خوب ظاهر شدند و به فینال راه یافتند. نسیمی شاد علاوه بر صعود به فینال رکورد رده سنی ١۵-١٧ سال ایران را هم بار دیگر بهبود بخشید. مسابقه فینال چاوشی فر در ماده ۵٠متر  هم امشب برگزار شد که در پایان زمان ٢٧.٢٣ برای نماینده ایران ثبت شد.  فینال ١٠٠متر قورباغه با حضور آریا نسیمی شاد فردا (پنجشنبه) برگزار می شود.

تمامی مسابقات مرحله مقدماتی از ساعت ۹:۳۰ صبح و مسابقات نیمه‌نهایی از ساعت ۰۵:۰۰ عصر به وقت محلی (۱۲:۰۰ ظهر و ۷:۳۰ عصر به وقت تهران) شروع شده و پشت سر هم ادامه می‌یابد.

 

نتایج کامل روز نخست  مسابقات انتخابی المپیک شنا:

بوداپست مجارستان– ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ( ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵)

ردیف نام و نام خانوادگی ماده رقابتی رکورد مرحله رکورد ملی ایران رکورد ورودی B المپیک

رکورد ورودی B مسابقات جهانی ۲۰۱۷

۱ احمدرضا جلالی ۲۰۰متر آزاد  ۱.۵۷  مقدماتی ۱:۵۳.۳۲ (سعید ملکاآشتیانی)

۱:۵۱٫۷۵

۱:۵۱.۵۰

۲ آرشام میرزایی ۲۰۰متر آزاد  ۱.۵۹  مقدماتی

۱:۵۳.۳۲ (سعید ملکاآشتیانی)

۱:۵۱٫۷۵

۱:۵۱.۵۰

۳ مهدی انصاری ۱۰۰متر پروانه  ۵۶.۲۶  مقدماتی ۵۵.۰۸ (مهدی انصاری)

۵۴٫۱۹

۵۴.۱۲

۴ آریا نسیمی‌شاد ۱۰۰متر قورباغه  ۱.۰۴.۲۴  مقدماتی ۱:۰۲.۹۸ (محمد علیرضایی)

۱:۰۲٫۶۹

۱:۰۲.۴۶

۵ جمال چاوشی‌فر ۵۰متر کرال پشت  ۲۶.۷۶  مقدماتی ۲۶.۲۸ (جمال چاوشی‌فر)

————-

۲۶.۱۸

۶ مهدی انصاری ۱۰۰متر پروانه  ۵۵.۷۲ نیمه‌نهایی ۵۵.۰۸ (مهدی انصاری)

۵۴٫۱۹

۵۴.۱۲

۷ آریا نسیمی‌شاد ۱۰۰متر قورباغه  ۱:۰۳.۹۲ نیمه‌نهایی ۱:۰۲.۹۸ (محمد علیرضایی)

۱:۰۲٫۶۹

۱:۰۲.۴۶

۸ جمال چاوشی‌فر ۵۰متر کرال پشت  ۲۷.۱۲ نیمه‌نهایی ۲۶.۲۸ (جمال چاوشی‌فر)

————-

۲۶.۱۸

 ۹  جمال چاوشی فر  ۵۰ متر کرال پشت  ۲۷.۲۳  فینال  ۲۶.۲۸ (جمال چاوشی فر)  ————-  ۲۶.۱۸

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب