احمد یاقوتی: امیدواریم جام قهرمانی در ایران بماند

رئیس ستاد برگزاری رقابت‌های واترپلوی جام باشگاه‌های آسیا گفت: بازی‌ها برای ایران که مدتی محروم بود خیلی مزایا و فواید دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ برنا نوشت: رقابتهای واترپلوی جام باشگاههای آسیا از فردا با حضور ۸ تیم در تهران برگزار می شود. احمد یاقوتی رئیس ستاد برگزاری رقابت های واترپلوی جام باشگاه های آسیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا درباره این رقابت ها صحبت کرد.

*ارزیابی شما از مسابقات چیست؟
قرار بود در این مسابقات ۹ تیم شرکت کنند که یک تیم عربستانی انصراف داد. در مسابقات واترپلوی بازی های آسیایی اینچئون ۷ تیم شرکت داشت و با رایزنی که در اینچئون کردیم، ۸ تیم شرکت کردند که با توجه به شرایط موجود خیلی خوب است. بازی ها برای ایران که مدتی محروم بود خیلی مزایا و فواید دارد.

*شرایط تیم‌های ایرانی چطور است؟
۲ تیم ایرانی شرکت دارند. یکی شهبازی زنجان که پارسال دوم و نفت امیدیه که اول شد و هر دو سهمیه گرفتند و برای این رقابت ها آماده هستند.

*تیم شهبازی ۲ بازیکن خارجی گرفته، شرایط این ۲ نفر چگونه است؟
خودشان مدعی هستند که نتیجه خوبی خواهند گرفت. از ۲ بازیکن مجاری استفاده می کنند. این دو نفر در گذشته ملی پوش بودند و فردا به تهران می رسند تا در این رقابت ها در ترکیب شهبازی به میدان بروند.

*مهمترین رقیبان تیم‌های ایرانی چه تیم‌هایی هستند؟
باید تیم ها را دید بعد نظر داد. تیم کویتی هم از ۲ بازیکن خارجی استفاده می کند و اگر قزاق ها تیم خود را تقویت کرده باشند مدعی خواهند بود. با این همه امیدواریم تیم ایران مدال می گیرد و روی سکو می رود و جام هم در خانه بماند.

*چرا تیم‌های بیشتری شرکت نکردند؟
نمی دانم چرا کشورهای آسیایی در واترپلو سرمایه گذاری نمی کنند. شاید چون تبلیغات کم است. تعداد تیم های اولیه ۱۲ تیم بود و تا الان ۸ تیم قطعی شده است. اولین تیم قزاق ها فردا ۴ صبح و آخرین تیم القادسیه ۹:۳۰ صبح وارد ایران می شود.

*وضعیت استخر محل برگزاری مسابقات چطور است؟
همه چیز برای انجام مسابقه روبه راه است و فقط تبلیغات در حال کار می باشد. برای تست استخر و دستگاه ها روز گذشته ۲ تیم نوجوان بازی انجام دادند و خوشبختانه همه چیز اوکی بود.

*جوایز مسابقات چطور است؟
متاسفانه جوایز نقدی نداریم و جام همراه مدال های آسیایی می دهیم. در این رشته جوایز نقدی موسوم نیست. اگر جوایز نقدی بود حتما استقبال بیشتری می شد و انشاءالله سال های بعد جوایزی نقدی خواهیم داد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب