اطلاعیه فدارسیون شنا درباره رهام پیروانی

برای روشن شدن وضعیت رهام پیروانی دلیل غیبت او در اردوی تیم ملی و چگونگی حضورش در مسابقات بین المللی دبی، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اطلاعیه ای را صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ یکی از وظایف اصلی فدراسیون های ورزشی بستر سازی برای حضور قهرمانان در مسابقات مختلف و زمینه سازی برای ارتقای سطح کیفی آن هاست. در این راستا فدراسیون شنا ایران هم همواره در صدد زمینه سازی برای حضور موثر شناگران مستعد و ارتقای سطح این رشته ورزشی برآمده است.
اما درباره موضوع رهام پیروانی ، دلیل حضور نداشتن او در اردوی تیم ملی و چگونگی شرکت در مسابقات بین المللی دبی ذکر چند نکته مهم است.
۱- رهام پیروانی بلافاصله پس از مسابقات لیگ برتر در تاریخ ۶ بهمن۱۳۹۲ طی نامه به شماره ۸۴۵۰/۲۶۰ به اردوی تیم ملی دعوت شد اما از حضور در اردو امتناع کرد.
۲- در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۲ طی نامه به شماره ۱۰۱۷محمد کاظم مداحی فر(رئیس هیات شنای استان فارس) نیز رسما از رهام پیروانی برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت کرد.
۳- سرمربی تیم ملی در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در نامه ای به رئیس فدراسیون غیبت رهام پیروانی را در اردوهای تیم ملی اعلام کرد و خواستار رسیدگی شد.
۴- بنا به این نامه رئیس کمیته فنی شنا در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ طی نامه به شماره ۸۷۴۲/۲۶۰درخواست تشکیل کمیته انضباطی و بررسی دلایل غیبت رهام پیروانی را کرد.
۵- در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ طی نامه شماره ۹۰۵۰/۲۶۰ دعوت نامه کمیته انضباطی برای رهام پیروانی صادر و ابلاغ شد.
۶- سه روزبعد در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ رای کمیته انضباطی طی صورت جلسه ۹۰۹۰/۲۶۰ درباره رهام پیروانی صادر شد و بر این اساس با استماع اظهارات پدر شناگر و محرز نبودن تخلف او اعلام شد که از آن تاریخ به بعد رهام پیروانی مکلف به حضور در اردوی تیم ملی تحت تائید سرمربی تیم ملی بوده و چنان چه از این امر تخلف کند از شرکت در مسابقات بین المللی محروم خواهد بود.
۷- کادر فنی تیم ملی به صورت رسمی در تاریخ ۲۴ اسفند ماه بار دیگر طی نامه ۱۰۱۴۸/۲۶۰ از رهام پیروانی برای شرکت در اردوی تمرینی دعوت کرد.
۸- سرمربی تیم ملی در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ بار دیگر طی نامه شماره ۱۲۷/۲۶۰ اعلام کرد که رهام پیروانی از حضور در تمرینات امتناع کرده است.
۹- در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ رئیس کمیته فنی شنا در نامه ای به شماره ۱۲۶/۲۶۰ به رئیس فدراسیون با توجه به رای کمیته انضباطی بار دیگر اعلام کرد: در صورتی که رهام پیروانی از حضور در اردوهای تیم ملی سرباز نمایند محروم از شرکت در مسابقات بین المللی خواهد بود.
۱۰- با وجود رایزنی های ریش سفیدان و بزرگان شنا، رهام پیروانی در نهایت حاضر به حضور در برنامه های تیم ملی ایران نشد.
۱۱- رهام پیروانی بدون مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش ایران و با اسم یک باشگاه در مسابقات دبی شرکت کرد و برای تیم ملی شنا جوانان ایران به آب نپرید.
۱۲- دبیر فدراسیون شنای ایران با اظهار تاسف از این مساله اعلام کرد که موضوع رهام پیروانی و عدم تبعیت او از حضور در تیم ملی ایران به زودی در کمیته فنی شنا و کمیته انضباطی بررسی و در نهایت با نظر رئیس فدراسیون اعلام می شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.