اول رجب سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) مبارک

فدراسیون شنا ولادت با سعادت خورشید علم، مخزن الاسرار توحید، شکافنده معماهاى وجود، حضرت امام محمد باقر علیه السلام راتبریک می گوید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ابوجعفر، امام محمدباقر(ع) پنجمین آفتابی است که بر افق پرنور امامت، جاودانه درخشید. زندگی پرنور و برکت آن حضرت، سراسر دانش و ارزش بود و از همین روی «باقرالعلوم»؛ یعنی شکافنده دشواری‌های دانش و گشاینده پیچیدگی‌های معرفت نامیده شد.
از دیدگاه علمای شیعه و بسیاری از علمای اهل سنت، امام باقر (ع) در زمان حیات خویش، شهرت علمی عالم‌گیری پیدا کرد و همواره در محضر ایشان، مراجعان فراوانی از بلاد اسلامی حاضر بودند.
در فصول المهمه آمده است: آن حضرت را بدین لقب (باقر) می‏‌خواندند زیرا علوم را می‏‌شکافت و باز می‏‌کرد. در صحاح آمده است: «تبقر، یعنی توسع در علم‏». در تذکره الخواص نیز آمده است: او را باقر لقب داده بودند زیرا در اثر سجده‏‌های فراوان، پیشانی‏‌اش شکاف برداشته بود. برخی هم گویند چون آن حضرت از دانش بسیار برخوردار بود او را باقر می‏‌خواندند.

دارم به دل ولای تو یا باقر العلوم
بر سر بود هوای تو یا باقر العلوم
عهد ولادت تو و جشن و سرور ماست
جانم شود فدای تو یا باقر العلوم
میلاد شکافنده ی دانش نبوی و وارث علم علوی، خجسته باد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.