چاوشی فر در بازیهای آسیایی

جمال چاوشی فر: استعداد ایرانی ها کمتر از سایر مردم جهان نیست

کاپیتان تیم ملی شنای ایران بعد از ثبت دومین رکورد ملی در بازی های آسیایی اینچئون گفت: قطعا استعداد ایرانی ها کمتر از سایر مردم جهان نیست و اگر بی منت برای این ورزش هزینه کنند شاهد موفقیت های بیشتر و مدال آوری خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاوشی فر پس از ثبت دومین رکورد ملی در بازی های آسیایی اظهار کرد: این دوره از مسابقات شنا سطح بسیار بالایی داشت. در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت دو نفر اول مسابقات اینچئون می توانستند در المپیک قهرمان شوند. در ۵۰ متر کرال پشت هم نفر اول مسابقات می توانست در مسابقات جهانی قهرمان شود. نسبت به دوره قبلی مسابقات، رکوردها خیلی بهتر شده بود. خدارا شکر من از رکوردی که زدم راضی هستم. حتی اگر می توانستم یکبار دیگر مسابقه دهم شاید بهتر از این هم نتیجه می گرفتم. من همین طور هستم. هر چه بیشتر مسابقه دهم بهتر نتیجه می گیرم. امیدوارم که در رشته های تیمی باز هم رکورد ۱۰۰ متر کرال پشت را بشکنم.
وی افزود: سایر شناگران تیم ایران هم خوب تمرین کرده اند. با انگیزه بودند. باید تلاش کنند. مطمئن هستم آن ها می توانند رکوردهای خوبی جا به جا کنند. همه ما با تمام توان به این مسابقات آمده ایم. امیدوارم شانس حضور در چنین مسابقاتی برای سایر شناگران بیشتر شود. ما واقعا خیلی کم مسابقه می دهیم. مایکل فلپس در شش ماهی که برگشته در چهار دوره مسابقه رسمی شرکت کرده است. وقتی یک شناگر مطرح در آن سطح و با آن تجربه چنین تلاش می کند ما هم باید در سال در چندین دوره مسابقات شرکت کنیم. صرفا شرکت در مسابقات داخلی موجب پیشرفت نمی شود. در مسابقات خارجی می توان فهمید که چه مشکلاتی داریم. چاوشی فر
چاوشی فر خاطرنشان کرد: قطعا استعداد ایرانی ها کمتر از سایر مردم جهان نیست. آن ها بیشتر هزینه می کنند. حمایت بیشتری از شنا به عمل می آید. در کشورهای خارجی بی منت برای شنا هزینه می کنند. نه اینکه بگویند باید مدال بگیرید تا از شما حمایت کنیم. با این دیدگاه موفقیت در شنا رخ نمی دهد.

قهرمان شنای کرال پشت ایران گفت: اگر مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می خواهند ورزش ایران به جایی برسد، باید حمایت کنند. با یک روز و دو روز تمرین و شرکت در یکی دو دوره مسابقه در طول سال نمی توان کاری انجام داد. صرفا باید در مسابقات زیادی شرکت کنیم تا پیشرفت داشته باشیم. امکاناتی که در ایران داریم برای پیشرفت مناسب نیست. نیاز است که امکانات تقویت شود. باید یک دوره برنامه ریزی بلند مدت با حمایت مستمر وجود داشته باشد.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب