صفابخش: از رضوانی تا بازیکنان همه به رفتن روی سکو امیدوارند

مدال نقره و برنز رقابت‌های توسعه جهانی واترپلو از افتخارات ثبت شده در کارنامه تیم ملی ایران است و حالا بی‌شک میزبانی پنجمین دوره این مسابقات فرصت مناسبی برای واترپلو کشورمان به شمار می‌رود تا با کسب مدال طلا کارنامه خود را درخشان‌تر کند.

الهام محمدی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، ایسکانیوز نوشت:

امیرحسین صفابخش داور بین‌المللی و کارشناس واترپلو با اشاره به اهمیت این میزبانی بیان کرد: این رقابت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در دومین سطح مسابقات جهانی قرار دارد. میزبانی این رقابت‌ها تأثیر مثبتی برای واترپلو کشورمان دارد.نگاه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و مسئولان باعث می‌شود واترپلو هم مانند رشته‌های والیبال و بسکتبال رشد کند. واترپلو شاخه‌ای از شنا که ورزش مادر است، به شمار می‌آید و باید به این رشته توجه بیشتری شود.
وی درخصوص مشکلات سخت‌افزاری محل برگزاری رقابت‌ها نیز گفت: یک سری مشکلات در استخر ۹دی وجود داشت که خوشبختانه برطرف شده، گودرزی وزیر و سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همه جوره کمک کرده‌اند و مشکلات ۷۰،۸۰ درصد حل شده است.
صفابخش درباره آمادگی تیم هم افزود: تمرینات خیلی خوب و فشرده انجام شده و درحال پیگیری است، از رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون تا بازیکنان و کادرفنی همه به رفتن روی سکو و کسب مدال فکر می‌کنند و امیدوارند. ۳۰، ۴۰ درصد بازیکنان سابقه شرکت در فیناترافی دارند و با این مسابقات آشنا هستند.
این کارشناس واترپلو با اشاره به این‌که زمانی برای انتخاب مربی خارجی وجود نداشت، گفت: طاهریان مورد تأیید همه مقام‌های فدراسیون بود، این مربی چندین سال برای واترپلو کار کرده و سابقه کسب مدال‌های آسیایی هم دارد. رضایی هم که به عنوان مربی در تیم کار می‌کند جزو مربیان بین‌المللی است و دوره‌هایی در مجارستان دیده است. در کل تیم ما کادرفنی خوبی دارد که می‌تواند در این رقابت‌ها نتیجه بگیرد.
صفابخش درخصوص تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها نیز اظهار کرد: تیم‌های خوبی در این مسابقات هستند، مالت و اتریش از تیم‌های خوب اروپایی هستند، فیلم بسیاری از بازی‌های این تیم‌ها تهیه و آنالیز شده است. بیشتر تیم‌ها جوان هستند و مشخصه بارز آن‌ها این است که شنای خوبی دارند. این تیم‌ها نسبت به سال‌های قبل تغییرات زیادی کرده‌اند و پیشرفت داشته‌اند. درست است بازی اول ما با اتریش است و کار سختی داریم ولی بازیکنان انگیزه بالایی دارند و انشالا این‌بار در تهران قهرمانی فیناترافی را به دست می‌آوریم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب