طاهریان: وزیر ورزش و معاون قهرمانی‌اش نگاه ویژه‌ای به واترپلو دارند

سیروس طاهریان سرمربی تیم ملی واترپلو ،این روزها کارش شکل دیگری گرفته. جدی تر شده و پرفشارتر. آن هم 21 روز مانده به مسابقات واترپلوی توسعه جهانی . او خوشحال است به رغم همه سختیها شاگردانش روی مسابقات تمرکز کرده اند.

مهری رنجبر/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، روزنامه خبر ورزشی نوشت:

سیروس طاهریان سرمربی تیم ملی واترپلو، این روزها کارش شکل دیگری گرفته. جدی تر شده و پرفشارتر. آن هم ۲۱ روز مانده به مسابقات واترپلوی توسعه جهانی . او خوشحال است به رغم همه سختیها شاگردانش روی مسابقات تمرکز کرده اند:« بازیکنان طبق برنامه  صبح و بعدازظهر  با جان و دل تمرین می کنند تا به اهداف خودشان در فینا ترافی برسند. از دیروز هم روانشناس تیم  کارش را شروع کرد تا با برقراری ارتباط ، ذهن بازیکنان را برای رقابتها آماده کند. البته حضور او پروسه ای ۶ ماهه دارد تا ما را به هدفمان برساند . حضور روانشناس کار ایده آلی است.»

هرچند قرار بود تیم دانشگاه مسکو حریف تمرینی شاگردانش قبل از مسابقات باشد اما با نیامدن روسها ، تیم ملی با حریفان داخلی مسابقه می دهد. او می گوید:« فعلا که خبری از تیم مسکو برای بازی تدارکاتی نیست. اما برای اینکه تیم ملی بدون بازی تدارکاتی نماند هماهنگ شده تا دو بازی با تیم جوانان و فولاد سپاهان انجام دهد. قرار است قبل از شروع رقابتها، با دو دیدار تدارکاتی شرایط  استخر و امکانات آزمایش شود. به هر حال دوبازی تدارکاتی برای آمادگی تیمم کافی نیست . من دوست داشتم تیمم با حریفی سرتر از خودش بازی می کرد اما شرایط را باید قبول کنیم.»

اگر تا دیروز کادرفنی هیچ اطلاعاتی از حریفان تیم ملی در مسابقات فینا ترافی نداشت اما  به قول سرمربی تیم ملی بالاخره اتریش از ناشناختگی در آمد:«ناشناخته بودن حریفان کار را خیلی سخت تر می کند. اما بالاخره فیلم بازیهای اتریش به دستمان رسید و قرار است با تماشای انها این تیم را ارزیابی کنم. به هر حال اخرین بازی تدارکاتی تیم ما به ۱۸ ماه پیش در سنگاپور بود و از طرفی چهار،پنج سال پیش در فیناترافی حضور داشتیم.»

او با همه سختی ها ،به نتیجه  تیمش امیدوار است اما پیش بینی نمی کند:« من هیچ وقت نتیجه را پیش بینی نمی کنم. نمی توانم بگویم اول می شویم یا آخر. تنها می گویم همه سعی امان را بکار می بریم تا  با استفاده از داشته هایمان  بهترین نتیجه را بگیریم.»

طاهریان ترجیح می دهد ترکیب اصلی تیمش برای فیناترافی را آخرین لحظه رو کند:« حالا که برای معرفی ترکیب اصلی تیم فرصت داریم. حالا زود است و من ترجیح می دهم دقیقه ۹۰ ترکیب تیمم را معرفی کنم.»

سرمربی تیم ملی توقع دارد مسئولان ورزش نگاه ویژه ای به واترپلو داشته باشند:« به نظرم مسئولان ورزش باید نگاه ویژهای به بقیه رشته ها داشته باشند. نگاه ویژه بد نیست، آن هم درمقایسه با بعضی رشته ها که سرمایه گذاری زیادی شده اما نتیجه نمی گیرد. به طور حتم وزیر ورزش و معاونش سجادی نگاه ویژه‌ای به واترپلو دارند. شاید فرصت ندارند که  سری به تمرین تیم ملی نمی‌زنند.»

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب