فاکتور سی و دو میلیون تومانی برای حمایت تیم ملی واترپلو از فوک خزر!

با خبر شدیم، موضوع حمایت تیم ملی واترپلو از گونه های جانوری در حال انقراض به فک خزر ختم شد اما گویا این مقوله بحث های مالی را هم بوجود آورده است.

سعیده فتحی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه نود نوشت:

مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با انتشار عکسی در صفحه شخصی‌اش خطاب به معصومه ابتکار مدیر سازمان محیط زیست مطلبی را در خصوص فک خزر و تیم ملی واترپلو به این شرح نوشته است:” تا چند روز دیگر میزبان واترپلو جام توسعه جهانی هستیم، چهل و یک سال است رویدادی این چنینی را میزبان نبوده ایم. گفتیم نماد ما فک خزر و حمایت از آن باشد. برامون فاکتور سی و دو میلیون تومانی فرستادن… نوشتیم تا به گوش خانم ابتکار برسه…یوز آسیایی تیم ملی فوتبال چند در آمد نمی‌دانم!”

این متن ناظمی عجیب بود؛ اینکه باید در قبال حمایت از موجودی در حال انقراض پول هم داده شود! اما فک خزری که تنها پستاندار کمیاب آبزی دنیاست، فقط در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن زندگی می‌کند. این پستاندار به دلیل صید بی‌رویه و به‌ هم خوردن شرایط زیستی‌‌اش در سال ۲۰۰۸ تنها هزار قطعه‌‌اش مانده است. فک خزری به ‌طور میانگین ۵/۱ متر طول و ۶۸ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچکترین انواع فوک است. فوک‌ها تابستان، بهار و پاییز بیشتر در آب‌های ایران زندگی می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر مهاجرت می‌کنند. فدراسیون شنای ایران برای حمایت از آن قبول کرد تا در مسابقات فیناترافی تیم‌ملی واترپلو حامی‌‌اش باشد.

رونمایی از طرح شماتیک، چاپ طرح آن در بروشورها و پوستر ویژه تیم‌ملی، جانمایی در بدنه استخر ۹ دی و وله‌های تبلیغاتی که از صدا و سیما پخش می‌شود‌؛ همه کارهایی است که فدراسیونی‌ها برای حمایت از فوک خزر انجام می‌دهند.

حالا که شمارش معکوس برای شروع مسابقات توسعه جهانی واترپلو آغاز شده ملی‌پوشان واترپلو هم خوشحال هستند که جدای از درخشش در این مسابقات مأموریت دیگری هم دارند. مأموریتی با بعد فرهنگی. آنها امیدوارند سربلند شوند هم در میدان رقابت و هم در کارهای فرهنگی پیش رو. از سوم خرداد این رقابت ها شروع خواهد شد و در چنین شرایطی فدراسیون و تیم ملی واترپلو ایران نیاز به حمایت همه جانبه تمامی افراد اعم از مسئولان وزارت ورزش و جوانان ٬ کمیته ملی المپیک٬‌ مسئولان سیاسی٬‌ اصحاب رسانه و عوام مردم و… دارد تا بدون هیچ مشغله فکری خاص ملی پوشان و کادر فنی مقابل مدعیان حاضر در این رقابت ها قد علم کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب