محسن سمیع زاده: برنامه ریزی منسجم اساس موفقیت است

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: به طور قطع با برنامه ریزی منسجم و پتانسیل های بالقوه در کشورمان می توانیم جزو کشورهای صاحب نام در آسیا شویم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع زاده دبیر فدراسیون شنا در حاشیه جلسه هیئت رئیسه اظهار کرد: رشته ورزشی شنا علاوه بر بعد قهرمانی، در درجه اول نجات جان انسان است. از این رو وظیفه ما به عنوان متولی شنای کشور اطلاع رسانی در مورد رشته شنا و مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این رشته ورزشی است. به طور قطع مشکل اساسی و عمده در توسعه شنا، برنامه ریزی و برنامه محوری است که باید حول محور فدراسیون شنا صورت بگیرد.
دبیر فدراسیون شنا عنوان کرد: مشکل اساسی این است که استخرها به بخش خصوصی واگذار می شوند. این واگذاری باعث ایجاد دو مشکل اساسی می شود: اول اینکه خصوصی سازی هزینه های سبد ورزشی خانوارها را افزایش می دهد. دوم هم اینکه استخرهای دولتی از طریق فرآینده مزایده تخریب می شوند. در بخش خصوصی درآمدزایی بیشتر از توسعه امکانات مطرح است. خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با دستور دکتر گودرزی این دستور صادر شد که صلاحیت فنی مدیران استخرها طی بخش نامه ای به فدراسیون شنا واگذار شود. بدین ترتیب فدراسیون شنا با ارائه الگو و برنامه مناسب کل استخرهای خصوصی و دولتی سراسر کشور را مدیریت کند و با یک ساختار مناسب به توسعه شنا در کشور بپردازد.
محسن سمیع زاده خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جلسه هیئت رئیسه بیشتر آشنایی عزیزان مجلس، شهرداری و شورای شهر تهران با رشته شنا و اهمیت این رشته بود. به طور قطع با برنامه ریزی منسجم و پتانسیل های بالقوه در کشورمان می توانیم جزو کشورهای صاحب نام در آسیا شویم. در رشته شنا قرار گرفتن جزو هشت تیم برتر آسیا کار خارق العاده ای است.
وی درباره تصمیمات صورت گرفته در جلسه هیئت رئیسه گفت: با توجه به منویات وزارت ورزش و جوانان در جلسه هیئت رئیسه مقرر شد که فدراسیون شنا به عنوان متولی امر، بر اساس سند تنظیمی بالادستی وزارت ورزش ، مراتب اختصاصی توسعه شنای کشور را طی نامه ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند و مجلس بتواند به نحو احسن از حق و حقوق ورزش کشور دفاع کند. این سند شامل توسعه سلامت، ورزش همگانی و بحث قهرمان پروری است. همچنین از شورای شهر و شهرداری تهران بخواهیم که اماکن و استخرهای زیر نظر خود را مجاب کنند تا از سیاست های فدراسیون شنا و وزارت کشور تبعیت کنند. شورای شهر تهران قول مساعد را داد تا در زمینه تامین و نگهداری استخرها به کمک فدراسیون بیاید. از مناطق آزاد این خواسته را داشتیم که به عنوان اسپانسر مالی اردوها مخصوصا فراخوان های استعدادیابی را در مناطق آزاد برگزار کنند.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.