محمد معزالدین: آماده راه اندازی مدارس بین المللی شنا هستیم

معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد از آمادگی برای راه اندازی مدارس بین المللی شنا و میزبانی مسابقات فدراسیون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد معزالدین در جلسه هیات رئیسه فدراسیون شنا اظهار کرد: چند نسبت در مسائل وجود دارد که باید مدیریت شود. اول نسبت فدراسیون شنا و مجلس است. امیدوارم با توجه به حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خط و خطوط کلی در این باره رعایت شود. ما باید بخش خصوصی را در ورزش بیاوریم. در این حوزه اشکالات قانونی وجود دارد. زیرا بخشی از هزینه های بخش خصوصی در ورزش قابل قبول نظام مالیاتی نیست و این موضوع باید حل شود. اگر این مساله سامان داده شود قطعا راه های زیادی باز می شود. کافی است که چند شرکت بزرگ با کمک هر یک از اعضای هیات رئیسه اسپانسر ورزش شنا باشند. این برای گام اول کافی است.
وی افزود: شهرداری ها هم می توانند در این راستا کمک زیادی کنند. فعالیت های ورزشی در حوزه اجتماعی می تواند درآمدزا هم باشد. فعالیت های اجتماعی المان های مورد نیاز را برای پایداری دارد. میلیون ها شناگر در کل کشور به صورت همگانی و تفریحی ورزش می کنند. این تقاضای کمی نیست. کل بودجه فدراسیون در برابر این تقاضا چیزی نیست. اگر این افراد ساماندهی شود، قطعا درآمدها بالا می رود. شنا در المپیک ۱۲۰ مدال دارد. باید برای هر یک از آن ها ارزش کمی را محاسبه کرد. به راحتی می توان برای این اعداد و ارقام نقشه کشید. باید بازارهایی را بوجود آورد تا ارزش هر یک از این مدال ها را تعیین کند. حتی اگر هفت سهمیه المپیک می آوریم باید از امتیاز آن بهره ببریم. باید بدانیم که این امتیازها را از چه کسی بگیریم.
معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: نگاه شخص من به دولت نیست. ظرفیت ملی ما زیاد است. ما عادت نکرده ایم که بدون وابستگی به منابع دولتی کار کنیم. یک تیم واترپلو ۲۰ نفر عضو دارد. این عدد خودش یک جریان اجتماعی است. اگر در هر منطقه شهرداری یک تیم واترپلو راه بیاندازیم، یک جریان خوب اجتماعی خواهیم داشت. راه اندازی لیگ واترپلو در مدارس و شهرداری ها یک طرح عظیم اجتماعی و فوق العاده اقتصادی است. بودجه فدراسیون به جایی نمی رسد. باید درآمد کل فدراسیون بالا برود. باید این جریان را به سمت یک مدیریت اقتصادی ببریم. شنا کشش و جذب پول زیادی دارد. اصلا روی این موضوع کار نشده است.
محمد معزالدین خاطرنشان کرد: ما در مورد ایجاد مدارس بین المللی شنا در مناطق آزاد آماده همکاری با فدراسیون شنا هستیم. کلیه هزینه ها را هم می پذیریم. اگر لیگ و برنامه های منظمی داشته باشیم می توانیم در مناطق آزاد در خدمت فدراسیون باشیم. می توان از این فرصت هم استفاده کرد. کلیه ظرفیت های مناطق آزاد می تواند در حوزه شنا فعال شود. من شخصا تا طرحی اقتصادی نباشد آن را نمی پذیرم. خواهش من این است که روی طرح های استعدادیابی بیشتر کار شود. باید حداقل دو اسپانسر قدرتمند برای شنا بیاوریم. این کار یکی دو شب نیست. بلکه باید همه ما تلاش کنیم.
بنا بر این گزارش نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون عصر روز گذشته(چهارشنبه) در محل فدراسیون با حضور جمعی از بزرگان عرصه اقتصاد و مدیریت کشور برگزار شد.
این نشست با قرائت قرآن کریم و گزارش محسن رضوانی(رئیس فدراسیون) آغاز شد. سپس خسرو امینی(نایب رئیس واترپلو جهانی)، وحید فدایی(خزانه دار)، بهرام افشارزاده(مدیر عامل باشگاه استقلال)، محمد معزالدین(قائم مقام شورای هماهنگی مناطق آزاد)، محمد حقانی( نماینده شورای کلان شهر تهران) و دکتر عباسعلی گایینی( استاد دانشگاه تهران) به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
این جلسه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد(نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی) پایان یافت و در خاتمه از ایشان به عنوان پیشکسوت خانواده شنا قدردانی شد.
حاج جواد کریمی، رضا درویش، محسن سمیع زاده، احمد یاقوتی، کاوه احمدی، امیرداود کمالی و شهرناز ورنوس سایر اعضای حاضر در نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون شنا بودند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.