مهنی نسب: باید به شناگران نوجوان توجه ویژه شود

رئیس هیات شنا استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت شنا در سنین نوجوانی گفت: به نوجوانان شناگر باید توجه ویژه ای صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ منوچهر مهنی نسب رئیس هیات شنا هرمزگان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای شنا در این استان گفت: برای نخستین بار طبق برنامه ریزی های انجام شده، لیگ شنا در سطح استان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد. در حوزه آقایان چهار مرحله و در بخش بانوان یک مرحله مسابقه برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف ما استفاده بهینه از نوجوانان مستعد شنا است و به این منظور لیگ شنا را در رده ی سنی نوجوان برگزار کردیم. ما معتقد هستیم که باید برای شنا بستر سازی مناسب صورت گیرد و توجه ویژه ای به نوجوانان در این بخش شود. البته برای ارتقای سطح داوران و مربیان استان نیز کلاس های مربیگری و داوری برگزار می کنیم.
مهنی نسب در مورد تعامل با آموزش و پرورش استان هرمزگان با هیات شنا گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان هر شش ماه یک بار یک دوره مسابقات شنای آموزشگاهی برگزار می شود. شناگران مستعد در آن شناسایی می شوند و تحت نظر هیات شنا تمرین می کنند و به عضویت تیم های هیات در می آیند.
رئیس هیات شنای استان هرمزگان هزینه های بالای نگه داری استخر را یکی از مشکلات بزرگ هیات مطرح کرد و افزود: هزینه های بالای نگه داری از استخر و همچنین اجاره سنگینی که برای آن پرداخت می شود، دست و پای هیات را می بندد. متاسفانه امسال ۵۰ درصد به اجاره استخر اضافه شده است. در صورتی که انتظار می رفت که با مذاکرات انجام شده در مورد تخصیص استخر به هیات شنا استان ها هزینه ای دریافت نشود یا حدا اقل این هزینه کمتر شود.
مهنی نسب ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان باید چاره ای برای استخر هیات ها بیاندیشد. همانطور که می دانید این مشکل تمامی هیات های استانی است که باید به صورت کلی حل شود تا هیات های شنا بدون داشتن دغدغه های هزینه ها و اجاره های سنگین فقط به پیشرفت این رشته ورزشی پایه فکر کنند و آن را توسعه دهند. وزارت ورزش می تواند اداره کل ها را مجاب کند تا استخر در اختیار هیات ها قرار دهند.
وی در مورد فعالیت در رشته های واترپلو و شیرجه تصریح کرد: در سال های گذشته تیم واترپلو داشتیم اما تصمیم گرفتیم که در واترپلو نیز بستر سازی کنیم. تشکیل یک تیم واترپلو از سنین پایه در الویت کار هیات استان هرمزگان قرار دارد. هدف ما فقط شرکت در مسابقات نیست بلکه باید تیم داری همراه با موفقیت باشد. در رشته شیرجه نیز با توجه به نداشتن امکانات سخت افزاری تا کنون نتوانستیم هیچ فعالیتی انجام دهیم.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب