واترپلو می تواند اگر حمایت شود

میزبانی از بازی های توسعه جهانی واترپلو یکی از بهترین اتفاق ها برای ورزش ایران است. اتفاقی که می تواند زمینه های پیشرفت در این رشته را به خوبی فراهم کند.

سعیده فتحی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه نود نوشت:

میزبانی از بازی های توسعه جهانی واترپلو یکی از بهترین اتفاق ها برای ورزش ایران است. اتفاقی که می تواند زمینه های پیشرفت در این رشته را به خوبی فراهم کند دلیلش هم این است که میزبانی از مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود نگاه ها را به سمت ایران می آورد و پوشش خبری این رقابت ها می تواند کشور ما را در صدر اخبار این فدراسیون قرار بدهد. این البته یک بعد قضیه است، نکته دیگری که بدون شک اهمیت این میزبانی را برای ما زیاد می کند این است که جوانان ما تجربه خوبی را در رقابت با تیم های بزرگ کسب می کنند، تجربه ای که می تواند در آینده آنها تاثیر بسزایی داشته باشد. از زمانی که ایران میزبان این رقابت ها شده انگیزه در بین خانواده واترپلو موج می زند. آنها به سختی تمرین می کنند تا بتوانند در این رقابت ها خودشان را اثبات کنند.

از طرفی میزبانی در مسابقات توسعه جهانی واترپلو استارت اولیه برای فدراسیون شنا است. این بهترین فرصت است تا بتوان توجه اسپانسرها را جلب کرد. آنها باید بدانند واترپلو رشته ای است که می توان روی آن سرمایه گذاری کلانی کرد. واترپلو اگر حمایت شود شک نکنید که ایران پتانسیل این را دارد که مسابقات مهمتری را میزبانی کند.

البته این را هم باید در نظر بگیریم که فدراسیون شنا به تنهایی نمی تواند میزبان رقابت های بزرگ باشد، ما ثابت کرده ایم می توانیم، اگر حمایت شویم. در این زمینه باید وزارت ورزش و دولت به کمک فدراسیون بیایند. در همین مسابقات توسعه چهانی واترپلو هم بهتر است که وزارت ورزش کمک حال فدراسیون باشد. پای آبروی ایران در میان است و اگر این میزبانی به خوبی انجام شود بدون شک نگاه ها به کشور ما تغییر خواهد کرد. مراودات در انجام بازی های دوستانه، اردوهای مشترک و … بهتر می شود و این شرایط توسعه واترپلوی ایران را رقم می زند.

بچه های واترپلو خودشان را به آب و آتش می زنند تا پس از مدت ها دیده شوند. همه بچه های قدیمی جمع شده اند و دارند زحمت می کشند تا با این میزبانی خوب، تیم ملی هم یک نتیجه خوب در این مسابقات بگیرد. خوشبختانه موفقیت در گرفتن این میزبانی با دیپلماسی خوب وزیر خارجه ایران در مذاکرات همزمان شد و این همزمانی را می‌توان به فال نیک گرفت. نگاه خانواده جهانی شنا در طول مدت برگزاری این مسابقات به ایران معطوف است. خلاصه آنکه باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که بهترین شرایط را در میزبانی فراهم کنیم تا همه چیز به بهترین شکل رخ دهد. این میزبانی یک افتخار ملی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم. در این دوره از مسابقات توسعه جهانی واترپلو ۴ کشور از قاره آمریکا، ۴ کشور از قاره اروپا، ۳ کشور از آسیا ، ۲ کشور از آفریقا و یک کشور از استرالیا حاضر خواهند بود و به رقابت با هم خواهند پرداخت. تیم ایران هم در تلاش است که بهترین نتیجه را کسب کند و با برترین نفرات در این مسابقات حاضر شود. هدف اصلی تیم ملی واترپلو ایران در این مسابقات رفتن روی سکو است. امیدواریم که با حمایت مسئولان ورزش کشور این بار شاهد درخشش واترپلو باشیم رشته ای که مظلوم واقع شده و باید بیش از اینها به آن توجه شود.

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب