بازیهای آسیایی اینچئون

چین و قزاقستان در سومین روز شنا طلایی شدند

سومین روز شنا بازیهای آسیایی اینچئون در حالی پیگیری شد که شناگران ژاپن بر خلاف دو روز قبل موفق به دریافت مدال طلا در بخش مردان نشدند و جایگاه های نخست به چین و قزاقستان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با برگزاری فینال های روز سوم شنا مردان در بازیهای آسیایی اینچئون کاروان ورزشی چین دوطلا به کارنامه اش اضافه کرد. قزاقستان هم مدال طلای ۲۰۰متر قورباغه را کسب کرد. ژاپنی ها هم هر سه نقره این روز را گرفتند و دو برنز انفرادی را هم به مدال های کشورشان اضافه کردند. کره جنوبی هم موفق به دریافت یک نشان طلا شد.

دیشب “دیمیتری بالاندین” قزاقستانی نخستین طلایی شنا بود. او در ۲۰۰متر قورباغه با ثبت زمان ۲دقیقه و ۷ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه علاوه بر کسب مقام نخست به نشان طلای این دوره از رقابت ها هم دست یافت. “کوهیناتا” و “کوسکی” هم هردو از ژاپن به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

در مسابقه حساس و نفس گیر ۵۰متر آزاد هم ژاپنی ها دوم و سوم شدند و نشان طلا به نماینده چین رسید. در این رقابت جذاب “زتائو هینگ” چینی با زمان ۲۱ثانیه و ۹۵صدم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد و “شیورا” و “ایتو” ژاپنی گردن آویز نقره و برنز را برای کشورشان به ارمغان آوردند.

آخرین ماده فینال دیروز هم ۴۰۰متر آزاد بود. در این مسابقه طبق انتظار قهرمان المپیک و جهان “سان یانگ” چینی به نشان طلا دست یافت. رکورددار آسیا در این مرحله با ثبت زمان ۳دقیقه و ۴۳ثانیه و ۲۳صدم ثانیه سه ثانیه از زمان المپیک خود عقب ماند و نتوانست رکوردشکنی کند. او در المپیک ۲۰۱۲ این مسافت را در ۲دقیقه و ۴۰ثانیه و ۱۴صدم ثانیه شنا کرده بود. “هاگینو” ژاپنی به مدال آوری های خود ادامه داد و به نشان نقره رسید. رکورددار بازیهای آسیایی هم نتوانست در کشور خودش به خوبی دوره پیش کار کند و به نشان برنز بسنده کرد. “تائهوان پارک” برای کسب این مقام ۳دقیقه و ۴۸ثانیه و ۳۳صدم ثانیه را ثبت کرد.

در ادامه این رقابت ها  عصر امروز (چهارشنبه) فینال ماده های ۱۰۰متر پروانه، ۱۰۰متر قورباغه، ۴۰۰متر مختلط انفرادی و ۴در۱۰۰متر آزاد امدادی مردان برگزار می شود.

 

*نفرات برتر روز سوم شنا بازیهای آسیای ۲۰۱۴- اینچئون:

۲۰۰متر قورباغه:

۱٫”دیمیتری بالاندین” از قزاقستان- ۲.۰۷.۶۷ (رکورد بازیهای آسیایی)

۲٫“کازوکی کوهیناتااز ژاپن- ۲.۰۹.۴۵

۳٫ “یاسوهیرو کوسکی” از ژاپن- ۲.۰۹.۴۸

 

۵۰متر آزاد:

۱٫  “زتائو هینگ” از چین- ۲۱.۹۵

۲٫ ” شینری شیورا”  از ژاپن- ۲۲.۱۱

۳٫ “کنتا ایتو” از ژاپن- ۲۲.۱۶

 

۴۰۰مترر آزاد:

۱٫”سان یانگ” از چین- ۳.۴۳.۲۳

۲٫” کوسوکه هاگینو” از ژاپن- ۳.۴۴.۴۸

۳٫”تائهوان پارک” از کره جنوبی- ۳.۴۸.۳۳

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب