کرمی: مهمترین موضوع اعزام شناگران به بازی های آسیایی است

رییس کمیته فنی فدراسیون شنا با تاکید بر تاثیر مثبت حضور تیم ملی شنا در بازی های آسیایی گفت: مهم‌ترین موضوع حال حاضر موافقت کمیته ملی المپیک با حضور ما در بازی‌های آسیایی است و حضور شناگران در این بازی‌ها به نوبه خود می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.
به گزارش روایط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی درباره برنامه‌ها اجرا شده فدراسیون و تاثیر آن بر کسب موفقیت‌های اخیر شنا اظهار کرد: ما در مسابقات سال‌ گذشته شناگران را زیر نظر گرفتیم و نخبه‌های شنای کشور را رصد کردیم و بنا بر آن برنامه هایی را بر اساس نظرات مربیان برای ورزشکاران تنظیم کردیم و حتی در زمانی که آن‌ها در شهرستان‌های خودشان بودند تمریناتی را برایشان در نظر گرفتیم.
او ادامه داد: یک سری اردوهای مقطعی را هم برای تیم های بزرگسالان و جوانان برگزار کردیم که در پایان لیگ ۶ نفر انتخاب شدند و به مسابقات بین‌الملی دبی که کسب سهمیه المپیک نانجینگ بود اعزام شدند. خوشبختانه توانستیم در این مسابقات ورودی‌های المپیک را کسب کنیم و امیدوارم فدراسیون جهانی با توجه به این رکوردها شناگران ایران را برای حضور در المپیک انتخاب کند.
کرمی درباره مقطعی یا غیر مقطعی بودن این پیشرفت‌ها گفت: در رشته های ورزشی یک نکته مهم به نام استعدادیابی نخبه‌ها وجود دارد و کسانی که پیشینه تمرینی مناسب، سن کم و فیزیک بهتری دارند در برنامه های فدراسیون در اولویت قرار می‌گیرند. به همین دلیل استفاده از نخبگان موجب شده در مدت اخیر نتایج بهتری را کسب کنیم. البته اگر ثبات مدیریتی وجود داشته باشد در آینده از کشف تعداد شناگر با استعداد بیشتری برخوردار خواهیم بود و همین موضوع ثابت می‌کند که این پیشرفت ها با برنامه به دست آمده و مقطعی نیست و من امیدوارم که این موفقیت‌ها ادامه یابد.
رییس کمیته فنی شنا درباره بهبود رکوردها در تمرینات تیم‌های ملی تصریح کرد: شناگران در اردوها بهبود رکورد نخواهند داشت چراکه بازیکنان در شرایط تمرینی سخت قرار دارند. اما در رکورها و تست‌های اردویی که از آن‌ها گرفتیم با وجود این شرایط دشوار، زمان های خوبی را زدند چراکه انگیزه زیادی در بین آن ها وجود دارد .
او با تاکید بر لزوم وجود نظم در تمرینات و تاثیر آن بر پیشرفت اظهار کرد: نظم وانضباط نقش اول و پیش شرط اصلی برای کسب موفقیت است. مطمئنا در هرکاری نظم وجود داشته باشد آن کار بهتر انجام می‌شود. البته در کسب موفقیت وجود مربیان خوب ،همکاری هیئت ها و حتی خود شناگران تاثیرگذار هستند. با وجود تمامی این اصول می توان در بازی‌های پیش رو بهتر عمل کرد هرچند کسب این موفقیت های اخیر کار سختی بوده چرا که ما در گذشته شاهد ثبات مدیریتی نبودیم. اما در چند ماه اخیر به ثبات رسیدیم و سعی و تلاشمان هم از این به بعد این است که به موفقیت برسیم. ورزشکاران با انگیزه زیادی در اردوها شرکت کردند و رکوردهای خوبی را به دست آوردند و
امیدوارم در آینده شناگران جوان به بزرگسال و نوجوانان هم به جوانان اضافه شوند و شاهد موفقیت های بیشتری دررشته شنا باشیم.
فرشاد کرمی درباره حضور تیم ملی شنا در بازی‌های آسیایی گفت: هنوز تعداد ورزشکاران اعزامی شنا به بازی‌های آسیایی مشخص نیست اما باید منتظر بمانیم تا کمیته ملی المپیک با حضور چند شناگر در این بازی ها موافقت می کند. مهم‌ترین موضوع حال حاضر موافقت کمیته ملی المپیک با حضور ما در این بازی‌ها است و شرکت ما در این بازی‌ها به نوبه خود می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. هرچقدر تعداد سهمیه های ما بیشتر باشد دست ما برای اعزام شناگران به اینچئون بازتر است.
کرمی در پایان درباره حمایت‌های فدراسیون شنا از تیم‌های ملی تصریح کرد: فدراسیون واقعا کمک زیادی به ورزشکاران کرده و حامی اصلی ما در چند وقت اخیر بوده است. فدراسیون اردوهای برون مرزی خوبی را برای تیم ها در نظر گرفته و تمام تلاشش هم این است که تیم ها در شرایط آرمانی قرار بگیرند. کادر فنی هم از برگزاری برنامه‌های خود توسط فدراسیون اطمینان کامل داشته و با آرامش کارهای خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب