رضوانی: حضور در بازی‌های آسیایی واترپلو را جلو می‌برد

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو می‌گوید حضور در بازی‌های آسیایی می‌تواند کمک بسیاری به واترپلوی ایران کند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت‌ و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در دوره‌های گذشته با مشکلات زیادی روبرو بوده‌، خاطر نشان کرد: متاسفانه فدراسیون پیش از این دارای مشکلاتی همچون تعلیق و نداشتن ثبات بود و سالها از نداشتن یک مدیرت ثابت رنج می‌برد.
او افزود: پس از آنکه در این وضعیت به عنوان مامور از وزارت ورزش به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آمدم تمام تلاشم را برای بهبود وضعیت انجام دادم. البته نباید فراموش کرد که وقتی غلامرضا جعفری در فدراسیون حضور داشت کاهای خوبی انجام شد و شرایط از یک وضعیت نابسامان به وضعیتی مناسب رسید.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به نارسایی‌های ۱۶ ساله در این فدراسیون خاطر نشان کرد: از زمانی که من عهده دار مسئولیت در فدراسیون شدم تلاش کردم تا آرامش و ثبات را بازگردانم. در حال حاضر فدراسیون با حضور نیروهای با تجربه و جوان در کنار هم اداره می‌شود. البته اگر بسیاری از پیشکسوتان و افراد صاحب نظر در فدراسیون حضور ندارند به این معنا نیست که ما آنها را قبول نداریم بلکه درب فدراسیون به روی همه باز است.
رضوانی ادامه داد: من همواره تلاش می‌کنم واقع بین باشم. ما پیش از این شناگری به نام علیرضایی داشتیم که نفر چهارم آسیا شده بود. این شناگر استعدادی بود که در شنای ایران آمد و بعد هم رفت. البته من به این امر به چشم پیشرفت نگاه نمی‌کنم و به نظرم نباید فقط به تک استعدادها چشم داشته باشیم. بلکه باید بستری را فرآهم آوریم تا ده ها و بلکه صدها شناگر نخبه تربیت شود.
او با بیان اینکه ایران زمانی دارای یک تیم طلایی در واترپلو بود، گفت: در دهه ۷۰ یک تیم طلایی در واترپلو داشتیم که چند نفر از بازیکنان آن در سطح اول آسیا بودند. به یاد دارم در سال ۷۴ قرارداد من در تیم باشگاهی‌ام در رشته واترپلو از بازیکنان والیبال و بسکتبال بیشتر بود. اما الان نگاه کنید که واترپلوی ایران کجاست و بسکتبال و والیبال ایران در کجا قرار دارد. متاسفانه در آن زمان قدر این استعدادها را ندانستند.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اضافه کرد: خوشبختانه واترپلوی ایران در حال پوست اندازی و دیده شدن است. امسال در واترپلو لیگی پویاتر از گذشته‌تر خواهیم داشت. در شنا نیز فعالیت‌های خوبی در رده‌های سنی پایه انجام شده و بر روی آنها سرمایه گذاری می‌کنیم. فراموش نکنیم در رشته های ورزش پایه با دو یا سه سال نمی‌توان نتیجه گرفت و باید کارمان را از سنین پایه آغاز کنیم.
رضوانی اظهار کرد: تیم جوانان ما در رشته واترپلو به عنوان دومی آسیا رسید و در کاپ آسیا تیم بزرگسالان ایران اول شد،‌ ولی من واقع بین هستیم و باید بگویم در رده سنی بزرگسالان تیم‌های درجه یک آسیا حضور نداشتند ولی جوانان ما عملکرد خوبی داشتند و در میان قدرت‌های آسیا توانستند عنوان دوم را بدست بیاورند.
او در مورد رشته شیرجه نیز گفت: در بخش شیرجه ما یک مشکل اساسی در بخش سخت افزار داریم. باید امکانات لازم و مورد نیاز برای تمرین و رقابت فراهم باشد. ما در حال حاضر دو استخر استاندارد در کشور برای شیرجه داریم و به دلیل کمبود امکانات و محدودیت مجبوریم گلخانه‌ای عمل کنیم.
رضوانی تصریح کرد: متاسفانه خیلی خوب نیست که در کشوری با این عظمت فقط چهار تخته شیرجه داریم که آنها هم بسیار قدیمی هستد. البته شورای المپیک آسیا مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار دلار به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران کمک کرده است که تا حدی این امکانات را تامین می‌کند.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اضافه کرد: از وزیر ورزش به دلیل شفاف سازی در قراردادهای ورزش‌های مختلف تشکر می‌کنیم. البته می‌دانیم آنها هم مشکلاتی دارند و با محدودیت‌های مالی روبرو هستند.
او در بخش دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم حضور واترپلو در بازی‌های آسیایی خاطر نشان کرد: مطمئنا رفتن واترپلو به بازی‌های آسیایی سود زیادی برای آینده این رشته ورزشی دارد. به زودی چند نیروی جوان به تیم ملی واترپلو اضافه می‌شود و یک مجموعه متشکل از نیروهای جوان و با تجربه در کنار هم به بازی های آسیایی می‌رود و پس از آن برای رقابت‌های قهرمان آسیا در دوره آینده با قوت حضور پیدا می‌کنیم.
رضوانی با بیان اینکه واترپلوی ایران جزو قدرت‌های برتر در آسیا است، خاطر نشان کرد: واترپلوی ایران قطعا جزو چهار یا پنج تیم اول آسیا است ولی در بازی های آسیایی قول مدال نمی‌دهیم.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد ” لوتوس مولر” که به تازگی به عنوان سرمربی تیم واترپلوی جوانان ایران معرفی شده نیز گفت: رزومه مولر کاملا مشخص است. او سرمربی تیم جوانان آلمان بوده است و عملکرد موفقی در آن داشته است. با توجه به کارنامه‌ای که داشته به نظرم می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد.
او افزود: قطعا اگر فدراسیون توانایی پرداخت ماهیانه ۱۵ تا ۲۰ هزار یوور را داشت یک مربی درجه یک را به ایران می‌آورد. مبلغ دریافتی مولر در حدود ۲۵۰۰ یورو در ماه است که مطمئن باشید این پول را در آلمان هم به او می دهند. تصمیم نهایی در مورد این مربی تا دو ماه دیگر گرفته‌ می‌شود اما در بازی های جهانی جوانان قطعا مولر همراه ایران است.
رضوانی به کسب هفت سهمیه توسط شنای ایران برای حضور در المپیک نوجوانان در نانجینگ چین اشاره کرد و گفت: البته المپیک نوجوانان کیفی است و چندان به کمیت در آن اهمیت نمی‌دهند و هنوز معلوم نیست چه کسی عازم این بازی‌ها می‌شود. برای مثال آریا نسیمی شاد یک چهره موفق و استعداد خوب در رشته شنا است که آینده درخشانی در انتظار اوست.در کنار او، رهام پیروانی هم دیگر استعداد در رشته شنا است که اگر به درستی هدایت شود می‌تواند بسیار موفق باشد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ