کاوه احمدی: باید کار را به کاردان سپرد

مشاور عالی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: در ورزش باید کار را به افراد دلسوز، نخبه و دارای سابقه درخشان سپرد. ما در رشته شنا افراد کارآمد و متخصص زیاد داریم که می توانیم با سپردن کار به آن ها به سرانجام روشن برسیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کاوه احمدی درباره همکاری اش با فدراسیون شنا اظهار کرد: دوستان در فدراسیون محبت فراوانی داشتند و با توجه به سوابق و گذشته ام در فدراسیون پیشنهاد همکاری دادند. از آنجایی که خودم نیز علاقمند بودم تا قدمی برای این رشته بردارم، این پیشنهاد را پذیرفتم. در چند سال گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت ها از فدراسیون شنا دور بودم اما در در دوران مدیریت رضوانی آمده ام تا در حرکت رو به جلوی این فدراسیون سهیم باشم. باید بتوانیم با کمک هم کم وکاستی های گذشته را جبران کنیم و مشتاقم که در جهت کمک به اهداف و فعالیت های فدراسیون همکاری لازم را با آن ها داشته باشم.
احمدی درباره وضعیت فعلی مدیریت حاکم در ورزش ایران گفت: خوشبختانه نفر اول ورزش ایران فردی آکادمیک است که با اندیشه های نو و خلاقانه در جهت اعتلای ورزش پا به این عرصه گذاشته است. دکتر گودرزی از افراد متخصصی هستند که در زمینه ورزش حرفه ای کار کرده اند و تصمیم دارند ورزش را به صورت زیربنایی متحول کنند.
او ادامه داد: فکر می کنم دکتر گودرزی با عملکرد قابل قبول و فهم دقیق خود از ورزش می توانند این کار را انجام دهند. اما جوانان، ورزشکاران و متخصصان امر ورزش نیز باید در جهت تحول ورزش و امور جوانان قدم بردارند و وزیر ورزش را دراین راه همراهی کنند.
مشاورعالی فدراسیون شنا با تاکید بر لزوم انتخاب افراد متخصص در راس فدراسیون ها تصریح کرد: در راه پیشرفت ورزش باید در راس فدراسیون ها افرادی متخصص و ترجیحا ورزشی و آشنا به مدیریت ورزش قرار بگیرند. مثلا در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو فردی ازاین خانواده با کارنامه ای روشن در راس هرم مدیریتی آن قرار گرفته است که کارها را به صورت حرفه ای مدیریت می کند و اگر حاشیه ها نباشد به همین شکل می توانیم پیش برویم.
احمدی درباره رییس فدراسیون شنا گفت: آقای رضوانی فردی متخصص از خانواده شنا و از قهرمانان واترپلو است. چنان چه برخی سنگ اندازی ها از سوی افراد ناآگاه نباشد، ورزش دینی –ملی ما می تواند با مدیریت ایشان در این مرزوبوم رشد خوبی پیدا کند. امیدوارم بگذارند آقای رضوانی تفکرات حرفه ای خود را پیاده کند. اگرچه تمامی این مسائل به همکاری همه افراد فدراسیون با رضوانی احتیاج دارد. رضوانی اصلا به داشتن کار اجرایی احتیاجی ندارد و این جامعه شنا بود که به تفکرات و عمل حرفه ای او نیازمند بوده است.
او درباره برنامه های اجرا شده فدراسیون تصریح کرد: فدراسیون در حال گذر از بحران های ناشی از سوء مدیریت های قبلی است. با این حال کارهای مهمی را تاکنون انجام شده است. به عنوان مثال در واترپلو بانوان با آمدن افراد حرفه ای کار به صورت جدی در حال پیگیری است. درابتدا راه اندازی رقابت های واترپلو بانوان، امری ظاهری و گامی کوچک در نظر می آمد. اما باید توجه کرد که با کلید خوردن این مسابقات و ایجاد یک تفکر حرفه ای گام محکمی برداشته شده است. یکی دیگر از کارهای مثبتی که در این مدت اجرا شده، موافقت فدراسیون جهانی شنا با حضور سه داور ایرانی در سوپرلیگ جهانی این رشته است. هرچند عده ای اعتقاد دارند این کار کوچکی بوده است اما به زودی شاهد این خواهیم بود که تعداد داوران ما در میادین بین المللی افزایش پیدا کند.
احمدی در ادامه افزود: در حال حاضر تمام تیم های ملی ما در اردو هستند و من خبر دارم که این اردوها به رقم مشکلات فراوانی اما با تلاش فدراسیون برگزار شده است. مثلا یکی از مشکلات همیشگی تیم های شیرجه ناهماهنگی در برگزاری تمرینات بوده اما در چند ماه اخیر تمرینات با درایت مدیران و کادر فنی با نظم و برنامه برگزار شده است.
مشاورعالی فدراسیون درباره بهترین شیوه مدیریتی برای پیشرفت در ورزش شنا گفت: آقای سلطانی که در دوره مدیران قبلی فدراسیون شنا بسیار اذیت شده بودند، در این دوره به عنوان رییس کمیته فنی انتخاب شده اند. آیا این انتخاب سپردن کار به افراد خبره نیست؟ ما افراد حرفه ای در جامعه شنا کم نداریم که از سو مدیریتی های گذشته ناراحت هستند. باید کار را در ورزش به افراد نخبه سپرد و همین سپردن کارها به دست افراد نخبه آینده ای روشن را برای شنا، شیرجه ، واترپلو رقم خواهد زد. جوان گرایی باید سرلوحه کار قرار گیرد و نباید اجازه داد جوانان با بی تدبیری برخی سرخورده شوند.
کاوه احمدی درپایان اظهار کرد: هرچه تا الان اتفاق افتاده، تمام شده است. حرکت این دولت و تفکرش روبه جلوست و وظیفه ما این است که با نگاه حرفه ای و تدبیری که در ورزش انجام گرفته، کمک کنیم ورزش قهرمانی در کنار ورزش پهلوانی شکل بگیرد. چراکه ما به ورزش ارزشی احتیاج داریم که قهرمانان آن بتوانند پرچم کشورمان را بالا ببرند. امیدوارم با تدبیر و امیدی که به وجود آمده، کارهایی که در فدراسیون شنا انجام می گیرد به سرانجامی موفق و شایسته برسد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.