سمیع‌زاده: با نگرش جدیدی مسابقات را برگزار می کنیم

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: باید در برگزاری مسابقات مهندسی مجددی را انجام بدهیم و نوید این را می دهم که رقابت‌های آینده با ایده‌های جدیدتری برگزار شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده درباره اعلام تقویم سالانه فدراسیون شنا تصریح کرد: هر فدراسیونی باید برنامه‌های عملیاتی خود را برابر قوانین و مقررات به اعضای مجمع ارائه بدهد. به همین دلیل فدراسیون شنا درخواست برگزاری مجمع را داده‌ و در ماه آینده شاهد برگزاری این جلسه خواهیم بود.
او ادامه داد: به دلیل اینکه مربیان شهرستانی از برنامه مسابقات اطلاع داشته باشند و بدانند که این بازی‌ها به چه صورت است ما تقویم پیشنهادی را تدوین کردیم و به سمع و نظر مربیان رساندیم تا تمامی ورزشکاران و مربیان خود رابرای رقابت ها آماده کنند.
سمیع‌زاده درباره دلیل دیر اعلام شدن این برنامه ها اظهار کرد:‌ برنامه‌های عملیاتی سالانه فدراسیون را آبان‌ماه سال گذشته به وزارت ورزش و جوانان ارائه کردیم اما این برنامه ها ابتدا باید توسط اعضای مجمع فدراسیون به تایید برسد و پس از آن اجرایی شود. با توجه به ترافیک کاری که در این مدت وجود داشت مجمع فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هم برگزار نشد تا تقویم تایید شود. تمامی این اتفاقات باعث شد برنامه‌ها در خرداد اعلام شود؛ با این حال پیش از این اکثراستان‌ها و هیئت‌ها از برنامه و زمان برگزاری مسابقات اطلاع داشتند.
او درباره مشخص نبودن میزبانان برخی از مسابقات نیز گفت: در مجمع‌های سالیانه فدراسیون، کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود. وظیفه کارگروه مسابقات هم این است که میزبانان تمامی مسابقات را مشخص کند و در حاشیه جلسات رایزنی‌هایی را برای تعیین آن‌ها انجام دهد. با توجه به دلیل ذکر شده میزبانان مشخص نیستند و مکان‌هایی هم که اکنون برای میزبانی مشخص شده است به دلیل داوطلب بودن خود استان هاست.
دبیر فدراسیون در ادامه درباره مشخص نبودن تاریخ دقیق رقابت‌ها نیز تصریح کرد: شیوه کاری در ورزش ما به شکلی است که تا آخرین دقایق امکان تغییر بسیاری از برنامه ها وجود دارد. بسیاری از امکانات سخت‌افزاری و استخرهای ایران به بخش خصوصی واگذار شده است و همین موضوع نیازمند هماهنگی و برنامه ریزی بیشتری است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در حال حاضر برنامه ها به شکل دقیق مشخص نباشد و گرنه فدراسیون هم عقیده دارد باید ریز برنامه ها با دقت بیشتری مشخص باشد.
محسن سمیع‌زاده درباره کمیت مسابقات سالانه شنا، شیرجه و واترپلو در تقویم فدراسیون گفت: ما اصلا از تعداد مسابقات کم نکردیم و اعتقاد راسخ داریم که کمیت رقابت‌ها باید بیشتر شود. من عقیده دارم با توجه به امکانات و منابع موجود باید مهندسی مجددی درباره مسابقات انجام شود. یعنی باید ساختار اصلی مسابقات را تغییر بدهیم. می‌توانیم از ایده کشورهای توسعه یافته استفاده کنیم. مثلا در کشور ایالات متحده امریکا مسابقات شنا و بسکتبال که هزینه‌ زیادی هم برای آن‌ها انجام می شود به صورت کنفرانس غرب و شرق برگزار می شود و بعد از برگزاری مسابقات به صورت منطقه‌ای، نفرات برتر به صورت متمرکز رقابت می‌کنند.این شیوه به دلیل وسعت زیاد این کشور انجام می شود و راه حل بسیار خوبی است. بنابراین باید از ایده‌های نو و کارساز چنین کشورهایی استفاده کرد.
او در پایان گفت: فدراسیون در حال انجام مطالعاتی درباره شیوه برگزاری مسابقات است و این نوید را می‌دهم که نوع نگرش ما به مسابقات تغییر کند چراکه ما می‌خواهیم تمرکززدایی را انجام بدهیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ