حق‌خوری قزاقستان از واترپلو ایران به دلیل «کرونا» در آستانه المپیک ۲۰۲۰

برگزار نکردن مسابقات انتخابی واترپلو المپیک توسط کشور قزاقستان به بهانه ویروس کرونا موجب شده تا تمام تلاش برای بازپس‌گیری حق ایران

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شبرجه و واترپلو؛ سلام نو نوشت، این روزها ویروس کرونا کم دردسر برای مردم دنیا نداشته است و جدیدترین زیان آن هم تیم ملی واترپلو مردان ایران را درگیر کرده است. پیش از این قرار بود انتخابی مسابقات واترپلو المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کشور قزاقستان برگزار شود اما چند روز پیش از آغاز این مسابقات ویروس کرونا به وجود آمد و مسئولان قزاقستانی این مسابقات، ۲ بار تاریخ شروع مسابقات انتخابی را تغییر دادند. این سرانجام کار نبود و نخست وزیر قزقاقستان اعلام کرد به دلیل حضور ورزشکاران چینی در این مسابقات حاضر نیست این بازی‌ها را برگزار کند.

فدراسیون جهانی نیز با توجه به این قضیه و فرصت کم تا شروع این مسابقات، پیشنهاد داد برگزاری این مسابقات را لغو کنند و قهرمان‌های آسیا هم در بخش مردان و هم در بخش زنان که به ترتیب تیم ملی قزاقستان و چین هستند را به عنوان نماینده آسیا معرفی کنند. این پیشنهاد با واکنش جدی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران همراه شد و این فدراسیون نامه نگاری‌هایی با فینا(فدراسیون جهانی شنا) انجام داد و پیگیر این موضوع است. در نامه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران به فدراسیون جهانی آمده است که طبق قانون، این فدراسیون موظف است که یک دیدار بین تیم های برتر قاره که ایران و قزاقستان هستند برگزار کنند تا نماینده آسیا در المپیک ژاپن مشخص شود. البته دیگر نماینده آسیا در المپیک ژاپن خواهد بود که به دلیل میزبانی، لزومی به شرکت در مسابقات انتخابی مردان ندارد.

واترپلو ایران در آخرین دوره بازی‌های آسیایی موفق شد بعد از ۴۴ سال مدال برنز را به گردن بیاندازد و با نتیجه‌های نزدیکی به حریفان بالادستی خود باخت. همچنین تیمی با ۴ لژیونر و مربی نامداری چون الکساندر چیریچ بیش از این ها که باید به آن توجه شود، شایستگی حضور در المپیک را دارد و کمیته المپیک باید همپای فدراسیون شنا برای بازپس‌گیری حق ایران تلاش کند.

به نظر این موضوع کاملا واضح است که رییس فدراسیون شنای قزاقستان لغو این مسابقات را قبول و دستور به لغو آن داده تا با توجه به داشتن ۲ کرسی در فینا و ترس از رویارویی دوباره با تیم ملی ایران، عامل صعود مستقیم تیمش به المپیک شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب