استرالیا، امریکا و برزیل در سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو

با پابان بازی های دور حذفی رقابت های بین قاره ای انتخابی سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو، تیم های چین، استرالیا، امریکا و برزیل به نیمه نهایی مسابقات رسیدند و جواز حضور در رقابت های سوپرفینال لیگ جهانی ۲۰۱۴ را کسب کردند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ استرالیا، امریکا، برزیل و چین میزبان، با پیروزی در رقابت های مرحله حذفی جواز حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت های بین قاره ای سال ۲۰۱۴ و مسابقات سوپرفینال دبی (۲۶ الی ۳۱ خرداد) را کسب کردند.

در بازی های مرحله حذفی، استرالیا مقابل تیم دوم چین صف آرایی کرد و با حساب ۱۶ بر ۶ به راحتی پای به مرحله نیمه نهایی گذاشت. دو نماینده حذف شده آسیا در این مسابقات ژاپن و قزاقستان بودند. این تیم ها به ترتیب مقابل امریکا و برزیل تن به شکست دادند و از راهیابی به جمع چهار تیم برتر باز ماندند. دیدار آخر بین چین میزبان و کانادا برگزار شد. این دیدار در وقت معمول با حساب ۱۳ بر ۱۳ مساوی به پایان رسید تا ضربات پنالتی چهارمین صعودکننده را تعیین کنند. این نمایندگان چین بودند که با بهره مندی از امتیاز میزبانی، کانادا را از پیش رو برداشتند و به سوپرفینال راه یافتند.
با این نتایج تیم کانادا ملزم به پیروزی در دو بازی پیش روست تا به عنوان پنجمین نماینده از مسابقات بین قاره ای در سوپرفینال حاضر شود.
رقابت های بین قاره ای امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) در شانگهای چین پیگیری می شود تا تیم های اول تا هشتم ترتیب نهایی جدول رده بندی را بشناسند.
تا این لحظه هفت تیم راه یافته به رقابت های سوپرفینال لیگ جهانی مشخص شدند. تیم های صربستان، مجارستان و مونتنگرو از اروپا، امریکا، و برزیل از قاره امریکا، استرالیا از اقیانوسیه و چین از آسیا راه یافتگان به سوپرفینال لیگ جهانی هستند. هشتمین تیم شرکت کننده در لیگ جهانی از بین ژاپن، قزاقستان و کانادا انتخاب می شود.

*نتایج مسابقات مرحله حذفی بین قاره ای لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۴:
برزیل ۸ – قزاقستان ۷
استرالیا ۱۶ – چین ب ۶
چین ۱۸ – کانادا ۱۷ (بعد از ضربات پنالتی)
امریکا ۱۰ – ژاپن ۸

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب