افزایش تعداد داوران بین‌المللی واترپلو، یکی از مزیت‌های فیناترافی

مسئول امور بین‌الملل و رئیس کمیته داوران واترپلو یکی از امتیازات میزبانی مسابقات توسعه جهانی واترپلو را افزایش سهمیه داوران بین‌المللی دانست و تعداد داوران بین المللی ایران در این رشته را تا سال آینده 5 نفر عنوان کرد.

الهام محمدی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، ایسکانیوز نوشت:

مسعود رضوانی با بیان این‌که هرکدام از ۱۰ تیم شرکت کننده در مسابقات فیناترافی یک داور بین‌المللی در این رقابت‌ها خواهند داشت، گفت: مسابقات فیناترافی زیرنظر فدراسیون جهانی شنا (فینا) برگزار می‌شود و بنابراین داوران در سطح بین‌المللی دیدارها را سوت خواهند زد.
وی افزود: ایران هم یک داور در این مسابقات دارد، امیر آذرافشار داور بین‌المللی کشورمان است که در فیناترافی قضاوت می‌کند، او ۳ ماه قبل دوره‌های بین المللی را تکمیل کرد و الان می‌تواند رقابت‌های جهانی را سوت بزند.
رضوانی ادامه داد: البته علاوه بر آن ۱۰ داور، ۲ داور بی‌طرف هم در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت که یکی از آن‌ها اهل کرواسی و دیگری اهل یونان است.
این مقائم مسئول در فدراسیون شنا درخصوص وضعیت داوری واترپلو ایران گفت: از نظر داوری جایگاه خوبی در آسیا داریم. کمیته داوران فدراسیون سالی یکبار کلینیک داوری برگزار و داوران را به روز می‌کند. در پایان هم یک امتحان زبان انگلیسی از آن‌ها گرفته می‌شود که مکالمه و کلمات تخصصی این رشته از آن‌ها پرسیده می‌شود.
وی اضافه کرد: به ازای هر بار حضور ما در مسابقاتی که زیرنظر فینا برگزار می‌شود یک سهمیه به داوران ما اضافه خواهد شد، ما سال گذشته با شرکت در مسابقات واترپلو جوانان جهان سهمیه خود را به ۴ داور رساندیم امسال هم در مسابقات فیناترافی که زیرنظر فینا برگزار می‌شود میزبان هستیم بنابراین سال آینده ۵ سهمیه خواهیم داشت.
رضوانی درباره استقبال از داوری واترپلو در کشورمان گفت: استقبال خوب است ما داورهای بین‌المللی خوبی داریم درحال حاضر هم ۱۰ داور ملی داریم که برای بین‌المللی شدن پشت خط هستند.
وی درپاسخ به این که آیا ایران می‌تواند در کمیته داوری فینا هم نماینده داشته باشد، گفت: درحال حاضر امینی پیشکسوت واترپلوی ایران به عنوان رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا و نائب رئیس کمیته واترپلو فینا مشغول به فعالیت است یعنی ما در سطح جهانی نماینده داریم. امیدواریم با این میزبانی بازهم فرصت‌های اینچنینی برای ایران به وجود بیاید.
مسئول امور بین‌الملل فدراسیون درمورد مسابقات فیناترافی عنوان کرد: این مسابقات زیرنظر فینا برگزار می‌شود، مسئولانی از فینا به ایران می‌آیند، از ۴ قاره جهان هم در این مسابقات نمایندگانی حضور دارند، ۳ تیم اروپایی به ایران می‌آیند و این باعث می‌شود سطح کیفی رقابت‌ها بالا برود و انگیزه بازیکنان افزایش یابد. ما قرار است یک روز قبل از شروع مسابقات هم دیداری تدارکاتی با تیم ملی مالت داشته باشیم.
رضوانی افزود: از زمانی که گودرزی وزیر ورزش و سجادی معاونت وی شروع به کار کرده‌اند چون این افراد از جنس ورزش هستند توجه به رشته‌هایی مثل واترپلو افزایش یافته است. میزبانی این مسابقات از لحاظ فرهنگی نیز برای کشورمان بسیار اثرگذار است و باعث می‌شود کشور ما در سطح جهانی مطرح شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب