حمید شب انگیز: معیار انتخاب، شایسته سالاری است

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: در تیم ملی به روی همه جوانان باز است و معیار انتخاب شایسته سالاری و توانمندی فنی بدون توجه به وابستگی است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید شب انگیز سرمربی تیم ملی جوانان درباره شرایط تیم ملی جوانان و انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان اظهار کرد: با توجه به نیاز واترپلو و درخواست مسئولان فدراسیون وظیفه خود دانستم که در این مقطع در خدمت واترپلوی کشورم باشم و تجربیاتم را در خدمت آینده سازان واترپلوی ایران بگذارم. به همه مربیان اعلام می کنم که در تیم ملی جوانان بر روی همه بازیکنان توانمند جوان باز است و انتخاب افراد براساس شایسته سالاری و شایسته بودن است. جا دارد از همه مربیانی که تیم ملی را در مقاطعی همراهی کرده اند تشکر کنم و همچنین از مربیان زحمت کش استان ها که هدایت این بازیکنان را از سنین پایین به عهده داشت اند، سپاسگزاری کنم. قطعا با زحمات این مربیان حالا این نسل بازیکنان را در اختیار گرفته ام.
وی افزود: یکی از معضلاتی که همیشه وجود داشته، این است که بعد از تشکیل تیم ملی جوانان، فدراسیون ها تیم ملی جوانان را رها می کردند. خوشبختانه مسئولان فعلی فدراسیون از خانواده واترپلو هستند و خودشان این معضل را لمس کرده اند و این تیم را رها نخواهند کرد. تمام آینده واترپلوی ایران این جوانان هستند. تلاش من این است که تیم ملی جوانان با طی کردن مسیر پیشرفت، تیم ملی بزرگسالان را بیمه کند. برای پیشرفت این رشته در ایران راهی جز سرمایه گذاری روی جوانان نداریم و باید این مسیر را ادامه دهیم. امیدوارم با پیگیری های لازم شاهد موفقیت تیم های واترپلو در همه رده های ملی باشیم.
حمید شب انگیز تصریح کرد: در حال حاضر افرادی را به اردوی تیم ملی جوانان دعوت کردیم که در نهایت بازیکنان اصلی را از بین آن ها انتخاب کنیم. با توجه به فرصت سه ماهه و اندکی که داریم، نیاز به برنامه ریزی منظم و اصولی داشته تا بتوانیم به اهداف مدنظر خود دست یابیم. با توجه به این که این جوانان در رده سنی ویژه ای بوده و تحت تاثیر هیجانات جوانی هستند، لازم است که در کنار تیم یک روان شناس یا روانکاو هم باشد تا بتوانیم از نظر ذهنی و فکری به بازیکنان کمک کنیم. شناخت بیشتری از خصوصیات روانی و فکری این جوانان به دست آوریم. اکثر این جوانان از شهرستان ها و با خصوصیات فرهنگی مختلف هستند به همین دلیل نیاز به یک روانشناس محسوس است. اکثر تیم های بزرگ دنیا یک روان شناس در کنار خود دارند.
وی تصریح کرد: ژاپن تیم بسیار قدرتمندی است. امیدوارم در این فرصت نه چندان کافی که داریم، بتوانیم از عنوان نایب قهرمانی خود در قهرمانی آسیا دفاع کنیم و سربلند از این برهه بگذریم. باید از آبروی واترپلوی کشورمان دفاع کنیم.
سرمربی تیم ملی جوانان خاطر نشان کرد: کار سختی در پیش داریم و نیاز به برنامه ها و بازی های تدارکاتی داخلی و خارجی داریم. این درخواست را با مسئولان فدراسیون مطرح کردم. امیدوارم با توجه به بضاعتی که فدراسیون دارد تیم ملی جوانان را تنها نگذارد. از نظر روانی و هم پیشرفت فنی تیم ملی جوانان باید با تیم های قوی تر از خودش بازی کند تا به یک خودباوری و تجربه کامل برسد. از نظر من بحث خودباوری خیلی مهم تر است. در مسابقه با ترکیه خیلی از بازیکنان را دیدم که هنوز خودشان را باورندارند. این خودباوری با رو در رو شدن با تیم های بهتر در بازیکنان به وجود می آید. اگر خودباوری به وجود باید، تیم ملی نتایج خیلی خوبی را کسب خواهد کرد.
او درباره دلیل رها کردن تیم ملی جوانان در دوره های قبل عنوان کرد: تحت شعاع قرار گرفتن تیم های بزرگ و نگاه به بزرگسالان باعث شده که بیشترین بودجه را به تیم های ملی بزرگسالان اختصاص دهند. از این رو لازم است که برای جوانان هم به اندازه بزرگسالان بودجه درنظر بگیرند و تدارکات کافی داشته باشند.
شب انگیز درباره اعضای کادر فنی گفت: در حال حاضر مربیان توانمند و خوبی در سطح کشور داریم. اکثر مربیان دو مشکل دارند، بعضی از مربیان شاغل هستند و تمام وقت نمی توانند در کنار بازیکنان در تمرینات و اردوها حضور یابند. بعضی از مربیان هم در اختیار تیم های باشگاهی هستند. هدف من این است که تیم را از حرف و حدیث و حاشیه دور کنم. در نتیجه کسی که به عنوان مربی و کادر فنی تیم ملی جوانان انتخاب می شود نباید در اختیار تیم های باشگاهی باشند چه به عنوان مربی، چه سرپرست و… دوم اینکه باید تمام وقت در اختیار تیم ملی باشد.
وی درباره معیارهای انتخاب بازیکنان بیان کرد: اگر کسی توانمند باشد باید در تیم ملی جوانان حضور پیدا کند. اول اینکه نتایج و نفرات اردوهای قبل را دنبال کردیم. از همه جوانان تست می گیریم. بازهم می گویم در تیم ملی به روی همه جوانان باز است. همه من را می شناسند و می دانند که فقط به شایسته سالاری توجه می کنم. معیار من برای انتخاب بازیکنان شایسته سالاری بدون توجه وابستگی ها است.
او در پایان تاکید کرد: باید در مسابقات قهرمانی آسیا روی سکو برویم. در تمام دوره هایی که در کنار تیم ملی جوانان بودم روی سکوی قرار گرفتیم. ولی آن موقع زمان بیشتری را برای تمرینات و برنامه ریزی داشتیم. باید از عنوان قبلی خودمان دفاع کنیم و بازی خوبی را با ژاپن داشته باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب