دانیال خاکبان: جای هیچ نگرانی نیست

مربی تیم ملی واترپلو جوانان گفت: سال پرکاری در انتظار فدراسیون است اما با برنامه ریزی ‌های خوبی که صورت گرفته جای هیچ نگرانی وجود ندارد و همه فقط به انجام تمرینات فکر می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا‌،‌ شیرجه و واترپلو؛ دانیال خاکبان مربی تیم ملی واترپلو جوانان ایران درباره تمرینات تیم‌های ملی اظهار کرد: تیم ملی بزرگسالان ایران زیر نظر “لوتوس مولر” و عیدی پور در حال انجام تمرینات منظمی هستند. تمرینات جوانان هم به به دلیل امتحانات آن‌ها (مدارس و دانشگاه) هفته‌ای سه روز برگزار می‌شود و به نوعی با آن ها مدارا می‌ کنیم. اما از ۲۴ خردادماه فشار تمرینات را بیشتر می‌کنیم و تا ۱۰ مرداد که مسابقات قهرمانی جهان آغاز شود در روز سه نوبت تمرین خواهیم داشت.
خاکبان شرایط تیم های ملی را اینگونه ارزیابی کرد: از نظر آمادگی خوشبختانه در وضعیت خوبی قرار داریم هرچند ورزشکاران هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیدند اما نسبت به پنج مرحله اردوی گذشته به آمادگی بهتری رسیدیم. خود بازیکنان هم از شرایط راضی هستند هرچند شرایط تمرینی سخت و فشار بالای تمرینات برای آن‌ها سخت است. اما نمی‌توان از فشار کار کم کرد چراکه باید تمرینات پرفشار باشد تا تیم به مرز آمادگی برسد.
مربی تیم ملی واترپلو جوانان درباره مسابقات جهانی ترکیه گفت: بازیکنان تمرینات خود را انجام می‌دهند اما نباید انتظار زیادی از تیم جوانان داشته باشیم چراکه سطح مسابقات قهرمانی جهان بسیار بالاست و تیم های قدرتمند در این مسابقات وجود دارد. ما تمام تلاشمان خود را می‌کنیم تا نتایج خوبی بگیریم و در مسابقات زیر ۱۹ سال که برای ما حکم مدال را دارد موفق باشیم.
او درباره کار با “لوتوس مولر” تصریح کرد:با یکی دوماه نمی‌توان درباره یک مربی قضاوت کرد و باید به مولر زمان بدهیم. تفاوتی ندارد که مربی ایرانی است یا خارجی. یک مربی باید زمان مناسب اجرای برنامه های خود را داشته باشد تا به شرایط مدنظرش برسد. او در حال حاضرتمرینات پایه را انجام می‌دهد. بنابراین نمی‌توان درباره او نظر قطعی را داد. با این وجود برنامه های خوبی داریم و باید بگذاریم تا آن‌ها را عملی کند و بعد درباره‌اش نظر بدهیم.
خاکبان با تاکید بر سال پرکار فدراسیون شنا گفت: امسال فدراسیون سال پرکار و پرباری را پیش رو دارد. مهم‌ترین برنامه های فدراسیون مسابقات جهانی ترکیه، بازی‌های آسیایی اینچئون، قهرمانی آسیا و باشگاه های آسیا است. با مدیریت آقای رضوانی کارها به صورت کاملا منظم در حال انجام است. از قبل یکسری برنامه ریزی ها انجام شده مثلا بیشتر بازیکنان تیم جوانان ما که درمسابقات جهانی ترکیه شرکت می‌کند در قهرمانی زیر ۱۸ سال هم می‌توانند حضور داشته باشند و شاید چند بازیکن به آن‌ها اضافه شود. همین موضوع نشان‌ می دهد با وجود اینکه سال شلوغی پیش رو داریم اما برنامه ریزی دقیقی در فدراسیون صورت گرفته که باعث شده هیچ نگرانی وجود نداشته باشد و همه فقط به انجام تمرینات فکر کنیم.
او درباره مدیریت آقای رضوانی در راس فدراسیون گفت: از جایی که ایشان خودشان از قهرمانان این رشته بوده و به تمرینات و شرایط یک شناگر و واترپلوئیست آشنایی کامل دارد به راحتی نیازهای تیم ها را تشخیص می‌دهد و برنامه ریزی ها را انجام می‌دهد. ورزشکاران شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند و فشار زیادی هم روی آن‌ها است اما فدراسیون همه‌جوره تیم را حمایت می‌کند و به ورزشکاران تیم بزرگسالان حقوق می‌دهد و تیم جوانان را همراهی می‌کند.
دانیال خاکبان در پایان اظهارکرد: اما در برخی از موقعیت ها واقعا کاری از دست فدراسیون بر نمی‌آید و نمی‌توان به رییس فدراسیون خرده گرفت. مشکل بودجه تقریبا در تمام فدراسیون ها وجود دارد ولی با این شرایط آقای رضوانی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا تیم هایش به موفقیت برسند و من شخصا از مدیریت او در فدراسیون راضی هستم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب