شیرجیان: تیم ملی واترپلو ایران اعتماد به نفس خوبی دارد/ توانایی کسب بهترین نتیجه را داریم

علی اکبر شیرجیان در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا واترپلو گفت: اگر چه به نظر می رسد نتایج بازی ها نزدیک باشد و رویارویی به هیچ حریفی آسان نیست اما با وجود لژیونرها، تیم ایران در این دوره تجربه و اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی اکبر شیرجیان ملی پوش اسبق و کارشناس واترپلو اظهار کرد: بعد از همه گیری کرونا، تیم ملی ایران خیلی آسیب دید و تقریبا نزدیک به چندین ماه استخرها تعطیل بود و بازیکنان به آن صورت که باید فعالیت می کردند، کار را دنبال نکردند و سرعت رشد تیم ما تا حدی کاهش یافت. شاید بعضی کشورها شرایط سخت تری از ایران داشتند اما برخی کشورهای دیگر مثل قزاقستان در آن شرایط کرونا هم تمرینات را دنبال کردند. به هر حال الان مدتی است که بازیکنان ایران تمرینات خوبی دارند. با توجه به اینکه چند لژیونر داریم، من فکر می کنم در این دوره تیم ایران تجربه و اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت و همه بازیکنان با آمادگی بالاتری می توانند در تیم ملی کار کنند. باید دید بعد از چهار سالی که از بازی های آسیایی گذشته چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: در این دوره به نظر من قرعه سختی برای ما ایجاد شد. البته اگر بازیکنان سکو می خواهند، باید به برد همه حریفان فکر کنند. ازبکستان غیرقابل پیش بینی ترین تیم مسابقات است. آن ها گاهی بازیکنان روس را به خدمت میگیرند و الان نمی دانیم تیمی که ازبکستان دارد با چه ترکیبی به مسابقات میآید. ممکن است تیم گردن کلفتی باشد، یادم می آید در بازی های آسیایی تایلند تیم ازبکستان نایب قهرمان شد و با چند بازیکن روس معادلات را تغییر داد. اگر بعد از یکی دو بازی با ازبکستان رو به رو  می شدیم، شاید با آنالیز بهتری به دیدار این تیم می رفتیم. فراموش نکنیم که امسال یکی از شلوغ ترین مسابقات واترپلو آسیا است و باید با تمامی قدرت های قدیمی و جدید آسیا رو به رو شویم. کره جنوبی هم حریف آسانی نیست و مربی ژاپنی دارد. در مجموع می توان گفت قزاقستان، چین و ژاین حریفان اصلی ایران هستند و ازبکستان هم خطرناک است. همه تیم های خوب در این دوره آمدند و نمی توان گفت حریف آسانی داریم. امیدوارم بازیکنان با تمرینات خوب در یونان و پیاده کردن برنامه های کادر فنی جایگاه خودشان را در آسیا تثبیت کنند.

شیرجیان درباره پیش بینی از نتایج تیم ملی گفت: باید منطقی باشیم و بگوییم، با توجه به شرایط چه کاری برای تیم کردیم. ما یک فاصله زمانی تا این مسابقات داشتیم، از زمانی که مجوزهای بازگشایی بعد از کرونا آمد بازیکنان شروع کردند چند دیدار دوستانه رفتند و مسابقات رسمی نداشتند. من فکر می کنم اکثر بازیکنان ما الان استیل لژیونری دارند و دست بسته نیستیم. البته تیم ملی ما گلخانه ای است و تیم های بعدی ما فاصله زیادی با ترکیب اصلی دارند و الان وقت به ثمر رسیدن تلاش هاست. فکر می کنم بازی های خوبی انجام دهند. ممکن است با اختلاف یک گل قهرمان شویم و یا با همین اختلاف کم چهارم شویم. بازی ها قابل پیش بینی نیست و همه رقابت نزدیک است. فراموش نکنیم که تا قبل از اینکه در قهرمانی آسیای دوره قبل چهارم شویم، تقریبا هرگز نمی توانستیم نزدیک تیم های شرق آسیا برویم. همان بازی در دوره قبل اولین نشانه از پیشرفت ما بود. در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ هم توانستیم سوم شویم اما این نشان می دهد، تیم ایران به تدریج بهتر و بهتر شده است. تیم ملی ایران امروز شنای بهتری از نسل های قبل دارد و تاکتیک های بهتری در پا زدن و شوت زدن پیاده می کنند. چیریچ تغییرات مثبتی ایجاد کرده است. شاید از نظر فیزیکی نسبت قدی تعدادی از بازیکنان ما نسبت به نسل های قبل کمتر باشد اما بازیکنان این نسل فاکتورهای مثبت بیشتری دارند. به نظرم این بازی ها خیلی هیجان انگیز است. همه بازی ها نزدیک خواهند بود. ممکن است حتی با ژاپن هم بتوانیم بازی های خوبی داشته باشیم و حتی این تیم را ببریم.

کارشناس اسبق واترپلو ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم بازیکنان دور از هر استرسی و نگرانی با خیال راحت بازی کنند. مطمئن باشند که همه قدرت خود را ارائه می کنند و  بهترین بازی را که در توانشان است، انجام خواهند داد. اگر قهرمان شوند یا هر نتیجه دیگری کسب شود همین که بدانیم بهترین خودشان بودند قابل تقدیر است. امیدوارم هیچ بازی را با ترس از حریف وارد زمین نشوند. این مسابقات جدید است و در هر لحظه ممکن است، اتفاقی روی دهد تا همه معادلات به نفع تیم ما رقم بخورد. برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.