طاهریان: موفقیت یک شبه بدست نمی آید

سرپرست تیم ملی واترپلو ایران امکانات تدارک دیده شده برای حضور ملی پوشان در رقابت های جهانی واترپلو ترکیه را مطلوب ارزیابی کرد.
سیروس طاهریان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی فدراسیون شنا به محل مسابقات قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: فدراسیون شنا تلاش زیادی انجام داد تا جوانان واترپلوی ایران با آرامش کامل در این دوره از رقابت ها حضور پیدا کنند و خوشبختانه هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نگرفت. واترپلو و شنا جزو آن دسته از رشته هایی محسوب می شوند که برای رسیدن به موفقیت نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند. رسیدن به اهداف بزرگ برای تیم ملی ایران دور از دسترس نیست البته اگر فاکتورهای لازم برای کسب نتایج درخشان را داشته باشیم. تدوین برنامه ای دقیقه جهت رسیدن به موفقیت در تورنومنت های بین المللی و همچنین حضور ملی پوشان در اردوهای خارجی و داخلی می تواند گامی اثر بخش برای پیشبرد اهداف ما در واترپلو باشد.
طاهریان افزود: کسب عنوان قهرمانی در آسیا یا رقابت های های معتبر سطح اول جهانی آن هم در رشته ای مانند واترپلو یک شبه به دست نخواهد آمد بلکه سال ها زمان نیاز است تا یک تیم به شرایط ایده آل برای کسب سکو در مسابقات مختلف دست یابد. اگر ما خواهان کسب عنوان قهرمانی در آسیا هستیم از همین اکنون باید خود را برای سال ۲۰۱۸ آماده کنیم، هدف مشخص است اما برای دست یابی به هدف نیازمند برنامه اصولی هستیم.
سرپرست تیم واترپلو ایران عنوان کرد: تیم هایی مانند استرالیا، صربستان، ایتالیا و مونته نگرو برای حضور در جام جهانی یا مسابقات مختلفی که در طول سال در آن شرکت می کنند از ابتدای فصل برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند و مسئولان فدراسیون آنها نیز بودجه لازم را تهیه می کنند. تیم های مطرح دنیا برای رسیدن به مقام قهرمانی ماه ها در اردوهای خارجی به سر می برند حال آنکه تیم ما برای حضور در مسابقات مهمی چون تورنمنت جام جهانی تنها دو ماه قبل از آغاز رقابت ها به اردو می رود.
وی در همین راستا اظهار کرد: بازیکنان تمام تلاش خود را در این مسابقات به کار گرفتند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند، در دیدار با ژاپن تیم ما می توانست پیروز میدان باشد اما اشتباهات فردی باعث شد تا ما به راحتی بازی را به حریف واگذار کنیم. بازی با استرالیا برایمان بسیار دشوار بود زیرا با تیمی روبه رو شدیم که بازیکنانش هفت ماه از سال را در اردو حضور داشتند. مهم ترین مشکل ما پول و مسائل مالی است، تیم های قدرتمندی چون مونته نگرو برای قهرمانی هزینه می کنند در ایران فدراسیون بسیار مشتاق است که برای اقتدار ایران هزینه کند اما بودجه ای وجود ندارد که مسئولان بخواهند آن را در اختیار ملی پوشان قرار دهند. همین موضوع باعث می شود ما نتوانیم تدارک مناسبی برای حضور در تورنمنت های بین المللی داشته باشیم.
طاهریان تاکید کرد: ما باید به آینده توجه کنیم، آینده ایران متعلق به همین جوانان است، همین ملی پوشانی که اکنون با جان و دل برای سربلندی ایران می جنگند. اگر کمی واقع بینانه فکر کنیم به راحتی خواهیم فهمید که بهترین سرمایه ما جوانان ایران هستند پس برای ایجاد یک پایگاه قهرمانی در واترپلو نباید تنها نوک بینی خود را ببینیم و باید آینده نگر باشیم.
سرپرست تیم ملی گفت: فدراسیون شنا در مدت ۴ سال ۴ رییس فدراسیون به خود دیده است در حالی که می توانستند با آینده نگری کاری را انجام دهند که اکنون شده است! رضوانی باید همان ۴ سال پیش امور فدراسیون را در دست می گرفت چرا که در این صورت ما می توانستیم پیشرفت زیادی را به چشم ببینیم. رضوانی از جنس شناست و درد این رشته را به خوبی می داند البته او برای رسیدن به اهدافش نیاز به زمان دارد و اهالی شنا نیز باید این فرصت را به او بدهند تا وی بتواند تمام ایده هایش را اجرا کند.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب