ملک‌خانبانان: واترپلو ایران پتانسیل ایستادن روی سکوی آسیا را دارد

ملی‌پوش واترپلو ایران گفت: با حمایت مسئولان ورزش ایران واترپلو ایران می تواند روی سکوی بازی‌های آسیایی قرار بگیرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد ملک خانبانان درباره اردوهای تدارکاتی تیم ملی واترپلو ایران برای بازی‌های آسیایی اظهار کرد: اردوهای تدارکاتی تیم ملی چند ماهی است به صورت یک نوبت تمرین در روز آغاز شده است. اردوی خوبی را هم پشت سر می‌گذاریم. بازیکنان با جدیت برنامه های تمرینی را انجام می‌دهند و برای رسیدن به آمادگی فشار زیادی را متحمل می‌شویم. بعد از پایان خرداد و اتمام امتحانات تمرینات جدی‌تر هم می‌شود.
ملک خانبانان درباره آمادگی ورزشکاران حاضر در رادو گفت: نمی‌توان گفت بازیکنان در وضعیت آمادگی خوبی قرار دارند. از زمانی که از سنگاپور برگشتیم تمرینات قطع شد و مربی کنار بازیکنان نبود. به همین دلیل از نظر آمادگی بدنی و شنا در سطح پایینی هستیم اما با ورود آقای مولر تمرینات خوبی را آغاز کردیم و به زودی به اوج آمادگی مورد انتظار می‌رسیم.
ملی‌پوش تیم ملی ایران درباره سرمربی جدید تیم ملی تصریح کرد: آقای مولر یکی از مربیان خوب و درجه یک هستند. هرچند به دلیل اینکه مدت زیادی از ورود او به ایران نمی‌گذرد، هنوز خیلی با هم آشنا نشدیم اما با انجام تمرینات و برنامه هایی که به ما می‌دهند می‌توانیم بفهمیم که چه چیزهایی از ما می‌خواهند. مدتی که با او کار می‌کنیم تاکتیک های خوبی را به ما آموزش داده‌اند که مطمئن هستم در آینده کمک زیادی به ما خواهد کرد.
او ادامه داد: مولر نسبت به مربیان دیگر توجه بیشتری به کارهای پایه دارد. او تلاش می‌کند تاکتیک های ابتدایی را به صورت صحیح به بازیکنان آموزش بدهد چراکه انجام تاکتیک های پایه‌ای درست در واترپلو الزامی است.
ملک‌خانبانان درباره برگزاری بازی و اردوی تدارکاتی در خارج از کشور گفت: قرار است تیم ملی واترپلو به یک اردوی تدارکاتی اعزام شود. بازی تدارکاتی تاثیر خوبی در روند آماده‌سازی ما دارد. دو سال پیش که من در قالب تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی اعزام شدم هیچ ترسی از حریفان خود نداشتیم به دلیل اینکه پیش از آن بازی‌های تدارکاتی زیادی را برگزار کردیم و همین موضوع باعث شد نتیجه خوبی را هم به دست بیاوریم. قبل از بازی‌های آسیای باید بازی های تدارکاتی زیادی را برای ما در نظر بگیرند چراکه رقییبان اصلی ما مثل چین، ژاپن و قزاقستان با آمادگی کامل به این رقابت‌ها می‌آیند.
او درباره دغدغه اصلی بازیکنان واترپلو اظهار کرد: دغدغه بیشتر بچه ها از نظر مالی است. هرچند در این اردو از همه نظر حمایت شدیم و حتی این مشکل هم حل شد. اما باید بچه ها حمایت مالی شوند تا به خوبی تمرین کنند و ما بتوانیم در بازی‌های آسیایی به نتیجه برسیم.
عضو تیم ملی واترپلو درباره راه‌های رواج و توسعه رشته واترپلو تصریح کرد: یک طرحی به نام سباح وجود دارد که در آن بچه‌ها را برای شنا ،شناسایی می‌کردند. در حال حاضر هم با همکاری فدراسیون و آموزش و پرورش بچه های با استعداد را می‌توان شناسایی کرد و آموزش های لازم را به آن‌ها داد. باید آن‌ها را برحسب علاقه و استعداد به زیرمجموعه های شنا وارد کرد. در استان ها هم هیئت ها باید امکانات لازم رابرای انجام وزش واترپلو را مهیا کنند تا علاقمندان شهرستانی هم امکان انجام این رشته را داشته باشند.
حامد ملک خانبانان با تاکید بر حمایت مناسب فدراسیون از تیم ملی واترپلو گفت: فدراسیون تمام تلاش خود را انجام داده است تا ورزشکاران را حمایت کند. بازیکنان از نظر در اختیار داشتن امکانات، برگزاری اردوها و حضور پزشک رضایت کامل را از فدراسیون دارند. تا این جای کار پشتیبانی آقای رضوانی خوب بوده به دلیل اینکه خودش ورزشکار بوده و مشکلات یک ورزشکار را می‌داند و بیشتر و بهتر می‌تواند کمک کند.
او در پایان تصریح کرد: واترپلو رشته ای است که برای موفقیت باید دو یا سه سال روی آن کار کرد و هم چنین به یک تیم فرصت داد. در این رشته مانند بسیاری از رشته ها با چندماه تمرین نمی توان قهرمان آسیا شد. فاصله واترپلو ایران با چین، قزاقستان و ژاپن زیاد است و این فاصله با یکی، دو سال انجام تمرینات مداوم و حمایت‌های مسئولان ورزش از فدراسیون و تیم برطرف می‌شود و ما می‌توانیم روی سکوی بازی‌ها آسیایی بایستیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب