ملی پوش واترپلو جوانان: هیچ حریفی در آسیا زنگ تفریح نیست

علیرضا پورنگ عضو تیم واترپلو جوانان ایران با اشاره به حضور 'الکساندر چیریچ' سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان در جمع کادر فنی جوانان گفت: چیریچ برای ایران یک نعمت است و باید او را حفظ کنیم.

سعید قهرمانی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علیرضا پورنگ در آستانه رقابتهای قهرمانی آسیا در تاشکند امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چیریچ به تازگی به جمع کادر فنی تیم واترپلو جوانان اضافه شده و در این مدت نیز بسیار به ما کمک کرده است. چنانچه ازحضور چیریچ در کنار کادر فنی در تیم جوانان بیش از این استفاده می کردیم، روند روبه رشد ما سرعت بیشتری می گرفت.
چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان که پس از بازی های آسیایی برای سپری کردن تعطیلات به صربستان رفته بود، به محض بازگشت به عنوان مشاور در کنار کادر فنی تیم واترپلو جوانان کشورمان قرار گرفت.
پوررنگ در این باره اظهار داشت: هرچند زمان کافی در اختیار نداشتیم، اما در این مدت کم هم چیزهای زیادی از این مربی آموختیم. او برای واترپلو ایران یک نعمت است و باید حفظش کنیم.
وی ادامه داد: چیریچ تاکتیک های زیادی را در این مدت با تیم کار کرد؛ علاوه بر این بر مهارت های فردی نیز تاکید داشت.
پوررنگ خاطر نشان کرد: مهم ترین اولویت در واترپلو دفاع است و ما نکات زیادی را از این مربی درباره این تکنیک فرا گرفتیم، اما این همه چیز نبود و او نقاط ضعف کار تیمی و چگونگی هماهنگی از دفاع به حمله را به ما آموخت.
بازیکن تیم واترپلو جوانان معتقد است؛ با آموزش و تمریناتی که در این مدت کسب کرده اند، به کسب یکی ازعناوین اول تا سوم این رقابت ها امیدوارتر شده اند.
وی افزود: البته در کل، زمان کوتاهی برای آماده سازی و در کنار هم بودن در اختیار داشتیم و این مدت برای تیمی که قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا شنا شرکت کند کافی نیست.
عضو تیم واترپلو جوانان ایران اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا اظهار داشت: یک و ماه نیم پیش اردوی آماده سازی تیم با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار که به این اردو دعوت شدند آغاز شد و رفته رفته با حذف تعداد زیادی از دعوت شده ها دو سه هفته ای است که با تعداد معقولی تمرینات را ادامه دادیم و برای این رقابت ها تمرین کردیم.
پوررنگ در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان با توجه به این شرایط برای شرکت در این رقابت ها آماده هستند، افزود: بازیکنان هم به لحاظ جسمانی هم به لحاظ ذهنی برای شرکت در این رقابت ها آماده شده اند و امیدوارم بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.
تیم واترپلو جوانان ایران به دلیل دیر شکل گرفتن در طول برنامه های آماده سازی فرصت شرکت در رقابت های بین المللی و یا برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم های قدرتمند را پیدا نکرد. به همین منظور فدراسیون برای پرکردن این خلاء فرصت دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی را برای تیم جوانان مهیا کرد.
وی درباره این دیدارها نیز گفت: دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی خوب بود. در دیدارهای اول اختلاف خیلی زیاد بود، اما با ریختن ترس بازیکنان و هماهنگ شدن آنان، این اختلاف به حد قابل قبولی کاهش یافت و این موضوع در کسب آمادگی ما تاثیر گذار بود.
تیم های واترپلو ژاپن، چین، کره جنوبی، ازبکستان، قزاقستان و ایران در ششمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در تاشکند حضور دارند.
پوررنگ درباره اصلی ترین رقبای تیم جوانان کشورمان در این مسابقات نیز عنوان کرد: به طور حتم همه تیم ها برای کسب یکی از عناوین اول تا سوم این رقابت ها به ازبکستان می آیند و بر همین اساس هیچ تیمی زنگ تفریح نیست و کار دشواری پیش رو داریم.
وی افزود: تمامی تیم های شرکت کننده سابقه طولانی در ورزش شنا داشته و تیم های واترپلو خوبی نیز در تمامی رده های سنی دارند. از این رو باید در تمامی دیدارها با قدرت حاضر شویم.
به اعتقاد پوررنگ، تیم ایران با توجه به توانمندی بالای ورزشکاران خود که این روزها نیز در بهترین شرایط خود قرار دارد، می تواند یکی ازعناوین این رقابت ها را کسب کند و سهمیه شرکت در مسابقات جهانی را بدست آورد.
وی در خصوص استراتژی و برنامه تیم برای شکست رقبا در این مسابقات نیز عنوان کرد: در این مدت تمرکز بر روی بازی های را به صورت اختصاصی آموختیم و بازی به بازی و گام به گام پیش می رویم. به طور حتم با تدابیر کادر فنی برای هر بازی برنامه خاص و جداگانه ای داریم که به پیروزی ما در این رقابت ها کمک می کند.
برنامه کامل رقابت های واترپلو قهرمانی جوانان آسیا به شرح زیر است:
چهارشنبه ۰۲/ ۰۸ /۹۷ روز نخست
۱ – چین ژاپن ساعت ۱۲:۳۰
۲ -قزاقستان ایران ساعت ۱۳:۵۰
۳ -ازبکستان کره ساعت ۱۵:۱۰
پنج‌شنبه ۰۳/ ۰۸ /۹۷ روز دوم
۵ – قزاقستان ژاپن ساعت ۱۲:۳۰
۶- ازبکستان ایران ساعت ۱۳:۵۰
۷ -کره چین ساعت ۱۵:۱۰
جمعه ۰۴/ ۰۸ /۹۷ روز سوم
۸ -ازبکستان قزاقستان ساعت ۱۲:۳۰
۹ -ژاپن کره ساعت ۱۳:۵۰
۱۰ -چین ایران ساعت ۱۵:۱۰
شنبه ۰۵/ ۰۸ /۹۷ روز چهارم
۱۱ -ژاپن ازبکستان ساعت ۱۲:۳۰
۱۲ -قزاقستان چین ساعت ۱۳:۵۰
۱۳ -کره ایران ساعت ۱۵:۱۰
یکشنبه ۰۶/ ۰۸ /۹۷ روز پنجم
۱۴ -ژاپن ایران ساعت ۱۴:۳۰
۱۵ -کره قزاقستان ساعت ۱۵:۵۰
۱۶ -چین ازبکستان ساعت ۱۷:۱۰
تیم اعزامی ایران به رقابت های قهرمانی آسیا صبح امروز (دوشنبه) تهران را به مقصد تاشکند ترک می کند.

image_printپرینت مطلب