نگاهی بر خلق شگفتی واترپلو ایران در بازی‌های آسیایی ساحلی

ملی پوشان واترپلو ایران در بازی های آسیایی ساحلی تایلند در حالی به مقام نایب قهرمانی دست یافتند که از نظر تیمی و فردی عملکرد بسیار خوبی در کارنامه مسابقات ثبت کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی هفت نفره واترپلو ساحلی ایران که از روز شنبه (۲۴ آبان) برای حضور در رقابت های واترپلو بازی های آسیایی ساحلی به پوکت تایلند سفر کرده بود، در طول مدت اقات یک هفته ای خود پنج بار مقابل رقیبان آسیایی به آب زد.

واترپلوئیست های ایران ابتدا مقابل هنگ کنگ به میدان رفتند و با حساب ۱۹ بر شش این تیم را از پیش رو برداشتند. پس از آن نوبت اندونزی بود تا مغلوب قدرت واترپلو ایران شود. تیم ملی ایران این مسابقه را هم با حساب ۱۶ بر ۱۰ به سود خود به پایان رساند. سومین دیدار اما به سود ملی پوشان ایران پیش نرفت. واترپلوئیست های ملی پوش که قدرت خود را به رقیبان نشان داده بودند اسیر بازی جسورانه کویتی ها شدند و در عین ناباوری و درحالی که نیمه نخست را ۸ بر ۵ به سود خود به پایان رسانده بودند با اختلاف یک گل و با حساب ۱۶ بر ۱۵ مغلوب حریف خود شدند. با کسب این نتیجه و نمایش های مقتدرانه قزاق‎‌ها شانس تیم ملی ایران برای کسب مدال طلا و نقره بسیار کمرنگ شد. اما ورزشکاران غیرتمند ایران در بازی مقابل قزاقستان نشان دادند که تیمی پرقدرت و صاحب واترپلو هستند.

تیم ملی ایران در بازی ماقبل پایانی خود قزاقستان را با حساب ۱۱ بر ۹ از پیش رو برداشت. با نتایج کسب شده در این روز (جمعه) هر سه تیم ایران، قزاقستان و کویت با سه پیروزی و یک شکست در فکر مسابقه روز پایانی بودند.

در آخرین روز این رقابت ها هم ملی پوشان ایران عملکرد خوبی داشتند و با حساب ۱۸ بر ۷ تایلند میزبان را مغلوب کردند. اما قزاق ها هم مقابل حریف خود به برتری رسیدند. با کسب این نتایج تیم های ایران، قزاقستان و کویت در پایان این رقابت ها هرسه با چهار پیروزی و یک شکست هشت امتیازی شدند و تفاضل گل تنها عامل تفکیک تیم ها از هم شد تا ملی پوشان ایران پس از قزاقستان و بالاتر از کویت در جایگاه دوم بیاستند.

تیم ملی ایران اما با وجود کسب مقام نایب قهرمانی به عنوان هجومی ترین تیم این دوره از رقابت ها شناخته شد. تیم سراسر حمله ایران در این رقابت ها ۷۹گل به ثمر رساند و از این حیث با ۱۲گل اختلاف نسب به قزاق ها عملکرد بهتری داشت.

ورزشکاران ملی پوش ایران هم به صورت انفرادی عملکرد فوق العاده ای داشتند. بهترین گلزن این رقابت ها عطا برخورداری از ایران بود. او که به تنهایی در دیدار مقابل تایلند ۱۱گل به ثمر رساند در مجموع با ۲۶گل زده از ۴۷ شوت در صدر جدول بهترین گلزنان ایستاد. پس از او نام حامد ملک‌خانبانان دیگر ملی پوش ایران دیده می شود. حامد در این رقابت ها ۲۲ گل از ۴۴ شوت به ثمر رساند تا عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته باشد. پس از این دو “یوگنی مدودف” قزاق با ۲۰گل دیده می شود.

علاوه بر گلزنی فوق العاده ورزشکاران ایران آمار شوت زنی ملی پوشان هم چشم نواز است. حامد ملک خانبانان با به ثمر رساندن ۱۱ گل از ۲۴ شوت در حال حرک (اکشن شوت) از این حیث رکورددار است. نیما خوشبخت با دو گل از چهار پنالتی به همراه “مدودف” قزاق بهترین عملکرد را در بین پنالتی زن ها داشت. عطا برخورداری با آمار فوق العاده ۱۴ گل از ۲۲ تلاش به عنوان بهترین شوت زن مرکزی (سنتر شوت) انتخاب شد.

حامد ملک خانبانان از طرفی با کسب مالکیت توپ در ابتدای بازی به عنوان سریعترین بازیکن هم شناخته شد. او در هشت شروع مسابقه پنج بار سریع تر از حریفان مالکیت توپ را از آن ایران کرد تا عنوان بهترین بازیکن سرعتی (LEADING SPRINTER) را به دست آورد.

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی ایران در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان: سجاد عبدی، امیرحسین خانی، حامد ملک خانبانان، عطا برخوردی، علی پیروز خواه، نیما خوشبخت و محسن جلیلی

کادر فنی: رضا جعفری (سرمربی)، علی امیریان (مربی)

 

*جدول رده بندی واترپلو  در بازی های آسیایی ساحلی تایلند (پوکت):

۱٫قزاقستان (۴برد و یک باخت- مدال طلا)

۲٫ایران (چهار برد و یک باخت- مدال نقره)

۳٫کویت (چهار برد و یک باخت- مدال برنز)

۴٫اندونزی

۵٫تایلند

۶٫هنگ‌کنگ

تیم های اول تا سوم با امتیاز برابر و بر حسب تفاضل گل به مدال های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

 

*نتایج کامل تیم ملی واترپلو ایران در بازی های آسیایی ساحلی تایلند (پوکت):

ایران۱۹ – هنگ‌کنگ۶

ایران۱۶ – اندونزی۱۰

ایران۱۵ – کویت۱۶

ایران۱۱ – قزاقستان۹

ایران۱۸ – تالند۷

 

جدول بهترین گلزنان:

عطا برخوردی از ایران- ۲۶ گل از ۴۷ شوت؛ ۵۵.۳%

حامد ملک خانبانان از ایران- ۲۲ گل از ۴۴ شوت؛ ۵۰%

یوگنی مدودف از قزاقستان- ۲۰ گل از ۳۹ شوت- ۵۱.۳%

 

شوت در حال حرکت:

حامد ملک خانبانان از ایران- ۱۱گل از ۲۴ شوت؛ ۴۵.۸%

پینیت چیسمبت از تایلند- ۹گل از ۱۸ شوت؛ ۵۰%

عطا برخوردی از ایران- ۸گل از ۱۴ شوت؛ ۵۷.۲%

 

ضربات پنالتی:

۱. نیما خوشبخت از ایران- ۲گل

۱. یوگنی مدودف از قزاقستان- ۲گل

۲. محمد عشور از کویت- یگ گل

 

شوت ۵متر:

یوگنی مدودف از قزاقستان- ۶گل از ۱۱ شوت؛ ۵۴.۶%

ایگناتیوس لگاوا از اندونزی- ۵گل از ۱۰ شوت؛ ۵۰%

حامد ملک خانبانان از ایران- ۵گل از ۱۳ شوت- ۳۸.۵%

 

شوت از مرکز:

عطا برخوردی از ایران- ۱۴گل از ۲۲ شوت؛ ۶۳.۶%

راویل منافو از قزاقستان- ۸گل از ۱۶ شوت؛ ۵۰%

یوگنی مدودف از قزاقستان- ۸گل از ۱۰ شوت؛ ۸۰%

 

سریعترین ها در شروع:

حامد ملک خانبانان از ایران- پنج پیروزی در  هشت شروع؛ ۶۲.۵%

رضا پوترا از اندونزی- چهار پیروزی در ۹ شروع؛ ۴۴.۵

میراث ائوباکرف از قزاقستان- سه پیروزی از پنج شروع؛ ۶۰%

 

برای دانلود فایل های پی دی اف جدول برترین گلزنان، شوت زنان و مدال آوران بر روی فایل مربوطه کلیک کنید.

مدال آوران

برترین گلزنان

بهترین عملکرد- شوت زنان

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب