هرمزی: یک ماه تا مسابقات جهانی کسی سراغ ما را نمی گیرد

ملی پوش واترپلوی ایران با ارزیابی از شرایط تیم ملی در آستانه مسابقات توسعه جهانی واترپلو و گلایه از مسئولان گفت: تاکنون از مسئولان، کوچکترین توجهی ندیدیم و یکماه مانده به مسابقات کسی حتی خسته نباشید هم نمی گوید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، ایسنا نوشت: علی هرمزی با گلایه از کم توجهی مسئولان به ورزش واترپلو اظهار کرد: از مسئولان انتظار زیادی داریم. واترپلو قبلا دوره درخشانی داشت اما الان این ورزش افت زیادی کرده است. اگر مسئولان یک درصد از بهایی را که به فوتبال می دهند، به واترپلو می دادند، هیچ مشکلی نداشتیم. هزینه یک باشگاه فوتبال به اندازه ۱۰ سال بودجه فدراسیون شناست. فدراسیون با این بودجه ها نمی تواند کار خاصی انجام دهد. ما زحمات زیادی می کشیم اما حتی موفقیت های واترپلو هم دیده نمی شود. انتظار داریم تا حداقل یکبار هم که شده مشکل خروجی بازیکنان واترپلو حل شود. ما خودمان را در تیم ملی سرباز این کشور می دانیم. انتظار داریم اگر در مسابقات مقامی می‌آوریم، مشکل سربازی ما حل شود.

ملی پوش واترپلوی ایران تاکید کرد: مهمترین دغدغه من آینده‌ام است. مگر من تا چند سال می توانم این ورزش را انجام دهم. با این قراردادهای باشگاهی نمی توان زندگی تشکیل داد. فدراسیون که تلاش زیادی می کند اما تا زمانی که دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاری مناسبی نداشته باشند، شرایط همین است. مسئولان باید کمک کنند تا فکر خودمان را روی این ورزش و تیم ملی بگذاریم. نباید فکر پول رفت و آمد به سالن های ورزشی و تامین معاش باشم. دغدغه من آینده پیش رو است. فقط این ورزش را به عشق ایران انجام می دهم. حتی یکماه مانده به مسابقات کسی حتی خسته نباشید هم نمی گوید. شاید جالب باشد بدانید، همین تیم رفت در بازی های ساحلی و نایب قهرمان شد، اما کسی حتی به روی خودش نیاورد.

وی افزود: فاصله زمانی تا شروع مسابقات خیلی کم است. باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم تا هر روز بهتر شویم. رابطه دوستانه ای بین بازیکنان و کادر فنی وجود دارد. این خیلی خوب است و راندمان کار تیم را بالا می برد. خود من قبلا با هر سه مربی تیم ملی کار کرده بودم. آنها در این مقطع زمانی انتخاب های خوبی بودند. به هر حال سال ها در کنار مربیان خارجی کار کرده اند و دانش خوبی برای تمرین دارند. انشالله با برنامه های کادر فنی نتیجه خوبی بگیریم و پرچم ایران را در مسابقات جهانی به اهتزاز درآوریم. من دیرتر از سایر بازیکنان وارد اردو شدم. اوایل شرایط تمرینات تیم ملی خیلی سخت بود. اما خدارا شکر حالا بدن ها به برنامه های کادر فنی عادت کرده است. شرایط اردوها هم خوب است. فقط پیشنهاد می کنم از نظر تغذیه بیشتر به بازیکنان برسند. انتظار داریم مسئولان برای تهیه میان وعده ها بهتر عمل کنند. البته در مجموع کیفیت تغذیه خیلی خوب است.

ملی پوش واترپلوی ایران درباره پیش بینی از نتیجه ایران در مسابقات توسعه جهانی خاطرنشان کرد: شرایط ما در تمرینات خوب است. البته بهتر بود یک یا چند دیدار تدارکاتی قبل از مسابقات برگزار می کردیم تا به مرز پختگی برسیم. متاسفانه فدراسیون مشکلات مالی زیادی دارد. فدراسیون ما همزمان سه رشته را می چرخاند. قطعا بودجه کافی برای پیشرفت در هر سه رشته را ندارد. ما باید برای این مسابقات اردوی تدارکاتی خارجی برگزار می کردیم که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی این برنامه ریزی لغو شد. باید با تیم های خارجی بازی می کردیم. اما این اتفاق به دلیل مشکلات مالی نیفتاد. با همه این مشکلات تلاش زیادی می کنیم تا به مقام خوبی در مسابقات تهران برسیم.

هرمزی در ادامه گفت: خیلی حریفان ایران را در مسابقات جهانی نمی شناسم. بیشتر درباره تیم های آسیایی شناخت دارم اما فکر نمی کنم مشکل خاصی با این تیم ها داشته باشیم. با کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی قدرت بیشتری دارند. ما برای کسب بهترین نتیجه به آب می زنیم. برای قهرمانی می‌جنگیم و فرقی نمی‌کند مقابل کدام تیم ها به میدان برویم.

علی هرمزی با قدردانی حمایت های مردم گفت: نمی دانم مردم چقدر از مسابقات توسعه جهانی واترپلو شناخت دارند. امیدوارم با پخش تلویزیونی نگاه ها به این ورزش بهتر شود و به امید خدا با کسب مقام در این مسابقات بتوانیم یک تکانی به حال و روز واترپلو بدهیم. از مردم می خواهیم که با دعای خیرشان ما را حمایت کنند. امیدوارم که امسال با کسب مقام های خوب شاهد حضور پررنگ تر باشگاه ها باشیم و از بلاتکلیفی فعلی دربیاییم. تیم ملی مثل قبل شکوفا شود. ایرانی جماعت پتانسیل بالایی دارد. ما هم انسان و ایرانی هستیم و اگر حمایت شویم می توانیم افتخارات زیادی به ارمغان بیاوریم.

image_printپرینت مطلب