وحید رضایی: برای اعلام پدیده های لیگ برتر واترپلو زود است

دستیار اول سرمربی تیم ملی واترپلو عملکرد تیم ملی را با توجه به شرایط موجود راضی کننده دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی  با اشاره به اینکه باید عملکرد چیریچ (سرمربی تیم ملی واترپلو) را نسبت به زمان آمدنش به تیم ملی سنجید، در گفت و گو با ایسنا، تاکید کرد: در حال حاضر می‌توانم بگویم که عملکرد تیم ملی امیدوار کننده‌ است. با تلاشی که چیریچ می‌کند می‌توان گفت تیم در مسیری امیدوار کننده برای رسیدن به شرایط آرمانی حرکت می‌کند. البته نمی‌توان از الان قول شرایط آرمانی را داد چرا که همه چیز و همه مسئولان تاثیرگذار هستند.

دستیار سرمربی تیم ملی واترپلو در مورد تاثیر چیریچ برای کسب مقام چهارمی در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: کسب این مقام صددرصد به واسطه تلاش‌های چیریچ و بازیکنان بود. اگر دقت کنیم، می‌بینیم که این چهارم با چهارمی‌ دوره‌های قبل متفاوت است.

او در مورد شرایط فیزیکی نسل جدید و انتقادهایی که از این نسل می‌شود، تاکید کرد: بحث استعدادیابی امری ریشه‌ای است. وزارت ورزش و آموزش و پرورش باید با هم همکاری کنند تا استعدادها کشف شوند اما این همکاری هیچ گاه صورت نگرفت. تعدادی از این بازیکنان خودشان متقاضی بوده‌اند و با یادگیری‌ مهارت‌ها توانستند به تیم ملی وارد شوند.

رضایی در مورد تاثیر و تفاوت قدی تیم ایران با سایر قدرت ها برای رسیدن به شرایط آرمانی ادامه داد: قد بلند لازم است ولی کافی نیست، بوده‌اند بازیکنانی که قد بلندی نداشته‌اند اما استعداد خوبی در واترپلو هستند و برای تیم خود مثمر ثمر بوده‌اند. تیم صربستان در شرایط آرمانی است و این به معنای این نیست که فقط بازیکنان بلند قد دعوت کرده‌ است.

دستیار چیریچ در مورد موجودیت واترپلو در ایران از نظر بازیکن و نبود استعداد ادامه داد: برای حل این مشکل باید خانواده‌ها، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان همه و همه وظایف خود را انجام دهند تا استعدادهای خوب این ورزش از دل مدرسه‌ها خارج شوند. برای اینکه استعدادها شکوفا شوند باید از مدرسه‌ها شروع کرد و نیاز به هماهنگی آموزش و پرورش و وزارت ورزش است اما این امر عملی نخواهد شد چون هر دوی این وزارتخانه‌ها با هم مخالف هستند. در نهایت همین می‌شود که می‌بینید و همه تقصیرها بر گردن تیم ملی خواهد بود که مثلا چرا مساوی کرد و در پنالتی باخت.

رضایی ضمن اشاره به اینکه شرایط لیگ خوب است و می‌توان پدیده‌های خوبی را در آخر این لیگ شاهد بود، تاکید کرد: شرایط لیگ برتر خوب است و ۵ تیم به صورت نزدیک با هم جدال می‌کند. این حاصل تلاش بازیکنان خوب است اما برای اعلام پدیده‌ها زود است و باید کمی بیشتر صبر کنیم.

او در پایان به امکانات خوب تیم ملی در ۸ ماه اخیر تاکید کرد: اگر در طول ۴ سال تمامی امکاناتی که در اختیارمان قرار می‌دهند مثل این ۸ ماه باشد، شاهد عملکرد خوبی از تیم ملی در بازی‌های آسیایی خواهیم بود. ولی نمی‌توان قول مدال داد. با این حال باید بگویم که در طی این چند ماه از ۱۰۰ درصد امکانات ۸۰ درصد آن از جمله اردوها و بازی‌های تدارکاتی برای ما فراهم شده است و باید این موضوع ادامه‌دار و بهتر شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب