کواکویچ: ایران خانه دوم من است + ویدئو

نوان کواکوویچ سرمربی سابق تیم ملی واترپلو ایران و سرپرست تیم کرواسی از علاقه شدیدش به فرهنگ ایران و زبان فارسی گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “نوان کواکویچ” سرمربی سال های نه چندان دور واترپلو ایران این روزها سرپرست تیم ملی  کرواسی است. سابقه او در تیم های ملی ایران بهانه ای شد تا پای صحبت های این مربی کارکشته بنشینیم. مصاحبه ای که نیمی از آن فارسی و نیم به انگلیسی انجام شد. “کواکویچ” پس از گذشت سال‌های زیاد همچنان با علاقه زیاد سعی در صحبت کردن به زبان شیرین فارسی دارد.

 

 

 

بهترین تیم های جهان واترپلو کدامند و فکر می کنید ایران توان نزدیک شدن به این قدرت ها را دارد ؟

صربستان، مجارستان، کرواسی، مونتنگرو، ایتالیا و اسپانیا در سطح بالاتری از سایر تیم ها واترپلو بازی می کنند. فکر می کنم بلی ایران پتانسیل بالایی در واترپلو دارد. مربی های زیادی در ایران کار کرده اند. اما مسئله تکنولوژی و مدرسه واترپلو بسیار مهم است. مردم ایران مثل کروات ها بازی هایی توپی مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال و واترپلو را دوست دارند. جمعیت ایران زیاد است پس شانس زیادی برای موفقیت دارید. فقط تمرین، تمرین و تمرین راه حل رسیدن به این هدف است.

 

 

شما چند سال مربی تیم ملی ایران بودید. چه خاطره ای از آن دوران دارید.

پنح سال مربی تیم ملی ایران بودم. دو سال هم به تیم در رده های سنی مختلف کمک می کردم. من ایرانی هستم. ایرانی ها خانواده من هستند. تهران شهر دوم من و ایران خانه دوم من است. هنوز دوست های بسیار زیادی در ایران دارم. به دلیل مشکلات خانوادگی و فرزندان مجبور به ترک ایران شدم. اما همیشه برای ایرانی ها در دسترسم. به هر نحوی هم بتوانم به واترپلوی ایران کمک می کنم.

 

خیلی خوب فارسی حرف می زنید.

مرسی. من زبان فارسی را خیلی دوست دارم. این زبان خیلی شاعرانه است. برای من وقت کافی برای یادگیری کامل زبان فارسی وجود نداشت. به طور کلی صحبت کردن به این زبان را خیلی دوست دارم. یکبار در اندونزی با تیم ۱۹ ساله ها به مسابقات اعزام شدیم. در جلسه فنی کاملا فارسی حرف زدم و همه تعجب کردند. در آن مسابقات مدال طلا را بدست آوردیم.

 

حرف پایانی

دوستان زیادی در ایران دارم. به همه آن ها سلام می‌کنم. دلم برای ایران تنگ شده است. مخصوصا در زمستان؛ کوه های دماوند و ارتفاعات دیزین واقعا خاطره انگیز است. همیشه قلبم برای ایران می تپد.

 

پیغام  “نون کواکویچ” (Neven Karković) به مردم ایران:

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب