کیهانی: امیدوارم بازی در لیگ یونان به پیشرفتم کمک کند/ برای هر بازی در قهرمانی آسیا برنامه داریم

ملی پوش واترپلو ایران پس از پیوستن به تیم وولوس یونان گفت: امیدوارم حضورم در لیگ یونان بتواند به بالارفتن سطح بازی و تجربه‌ام کمک کند تا بیش از گذشته به تیم ملی کشورم خدمت کنم.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امیرحسین کیهانی بی شک یکی از ستاره‌های سال‌های اخیر واترپلو ایران بوده است. سانتر خوش قامت واترپلو ایران یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی برای موفقیت در بازی های آسیایی جاکارتا و کسب مدال برنز پس از ۴۴ سال بود. کیهانی که حالا به همراه سایر ملی پوشان برای اهتزار پرچم کشور در مسابقات قهرمانی آسیا تلاش می کند، طی روزهای گذشته با عقد قراردادی با باشگاه وولوس یونان به عنوان لژیونر جدید واترپلوی ایران معرفی شد.

امیرحسین کیهانی در این باره اظهار کرد: آقای چیریچ به من گفت باشگاهی در یونان بازیکن سانتر می‌خواهد. رئیس باشگاه در تورنمنت‌های تدارکاتی تیم ملی بازیهای من را دید و راضی بود. پیشنهاد داد که در این فصل در لیگ دسته یک یونان با این تیم بازی کنم. قطعا این یک فرصت و یک تجربه جدید برای من است. ما قبلا در تیم ملی لژیونرهای بسیاری داشتیم و امیدوارم این تجربه موجب پیشرفت خودم شود تا پیش از گذشته به تیم ملی کشورم خدمت کنم.

وی درباره اردوهای تدارکاتی تیم ملی خاطرنشان کرد: خداراشکر شرایط تیم به حد نصاب موفقیت در آسیا رسیده است. بازی‌های خوبی در کشور یونان داشتیم و با تیم‌های سطح بالایی بازی کردیم. خداراشکر تا کنون از نظر فنی خیلی شرایط خوبی داشتیم. در تونمنت یونان هم در بین چهار تیم اول شدیم. با این اردوی تدارکاتی وضعیت تیم از نظر آمادگی و تجربه حد نصاب رسیده و امیدوارم در ادامه هم خوب کار کنیم و با آمادگی کامل به مسابقات تایلند برویم.

ملی پوش واترپلو ایران یادآور شد: قطعا بازیکنانی که دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ژاپن شرکت کردند، نسبت به ترکیب فعلی تیم جوان بودند. خود من آن زمان ۲۰ سال داشتم. شاید قدری ناپخته بودیم ولی در آن شرایط به نیمه نهایی رسیدیم. در پنالتی به چین باختیم و در پس از آن در بازی‌های آسیایی با بالا بردن تجربه و شرایط کیفی به نتیجه مورد نظر رسیدیم. قطعا در این مسابقات تلاش میکنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

کیهانی درباره گروه بندی دور نخست مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در اصل برای تیمی که می‌خواهد موفق شود گروه بندی تیم‌ها فرقی نمی‌کند. ما می‌رویم تا بهترین نتیجه را بگیریم پس فرقی ندارد با چه تیمی رودر و شویم. اما به هر حال در گروه ما شش تیم است و گروه دیگر پنج تیم دارد پس ما یک بازی بیشتر داریم. ازبکستان تنها تیم ناشناخته‌ای است هیچ کس نمی‌داند چه ترکیبی دارد. بار وزنی گروه ما بسیار سنگین تر از این تیم است و امیدوارم در دور مقدماتی مقتدرانه بازی کنیم.

لژیونر واترپلو ایران درباره رویارویی با قزاقستان به عنوان جدی‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی یادآور شد: در بازی‌های آسیای ۲۰۱۸ ما هیچ ترسی از هیچ یک از حریفان نداشتیم. ولی خب در بازی‌های آسیایی هدف ما بردن قزاق بود. در جریان بازی ما از آن‌ها جلو افتادیم اما تیم حریف شش بازیکن المپیکی داشت و با تجربه تر کار کرد. آن‌ها در شرایط حساس توانستند اختلاف گل را مساوی کنند و جلو بیفتند. بازی با قزاقستان پایاپای بود و اگر تجربه بیشتری داشتیم قطعا برنده آن بازی می‌شدیم. ما سال ۲۰۱۸ در برابر قزاقستان به تجربه باختیم. حالا برنامه داریم که قزاقستان را ببریم و با تمام قدرت مقابل این تیم ظاهر می‌شویم. تاکتیک‌های مختلفی برابر آن‌ها داریم. در یونان تمرین‌های خوبی داشتیم تا انشااله بهترین نتیجه را بگیریم.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.