مجتبی ولی پور: امیدوارم بعد از ۵۶ سال مدال بازی های آسیایی را بگیرم

دارنده مدال طلای رشته شیرجه قهرمانی آسیا گفت: امیدوارم در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی بعد از ۵۶ سال برای کشورم مدال کسب کنم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ «مجتبی ولی پور» روز دوشنبه در حاشیه برگزاری رقابت های شیرجه قهرمانی کشور در استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: این امر نیازمند آن است که اردوهای تدارکاتی خوبی برای ملی پوشان برگزار و شرایط حضور در رقابت های بین المللی نیز برای ما فراهم شود.

وی که قهرمان چندین ساله شیرجه کشور است، اظهار کرد: هر مقدار که ملی پوشان بتوانند خود را با بهترین های دنیا در مسابقه های بین المللی محک بزنند، از آمادگی و انگیزه بیشتری در رقابت های آسیایی برخوردار می شوند.

ولی پور ادامه داد: خوشبختانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بعد از بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو چین، برنامه ریزی مناسبی را از پایه آغاز کرده و اکنون نیز شیرجه روهای خوبی در تیم ملی حضور دارند.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات رشته شیرجه نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، تصریح کرد: کسب مدال در بازی های آسیایی دست نیافتنی نیست و این امر با حمایت بیشتر از رشته شیرجه محقق خواهد شد.

عضو تیم ملی شیرجه ایران که با ۲۲ سال سن، دارای سابقه ۱۲ ساله در این رشته است، خاطرنشان کرد: از سال ۸۳ فعالیت حرفه ای خود را در رشته ورزشی شیرجه آغاز کردم و یک سال بعد توسط غلامرضا خبیری سرمربی تیم ملی شیرجه به اردوی این تیم دعوت شدم که توانستم قهرمانی های زیادی را در سطح کشور کسب کنم.

وی با بیان اینکه در میادین بین المللی تاکنون موفق به کسب ۱۴ مدال شده است، خاطرنشان کرد: در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ در مسابقه های شیرجه قهرمانی آسیا موفق به کسب دو مدال طلا، دو نقره و چهار برنز شده ام.

ولی پور همچنین یادآور شد: در رقابت های قهرمانی کشور نیز که هم اکنون جریان دارد، در ماده های تخته یک متر و تخته سه متر مقام قهرمانی را کسب کردم.

تیم ملی شیرجه ایران در اولین دوره بازی های آسیایی در سال ۱۹۵۱ توسط تقی عسگری در رشته شیرجه صاحب دو مدال نقره و برنز شد و در سومین دوره این رقابت ها در سال ۱۹۵۸ نیز توسط حسین اعظمی و منوچهر فصیحی صاحب دو مدال برنز شد و از آن سال تاکنون ورزشکاران کشورمان هرگز موفق به کسب مدال در رشته شیرجه در بازی های آسیایی نشده اند.

انتهای پیام /

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.