سرمربی واترپلو آینده سازان: انتقاد به خود ما وارد است

وحید رضایی معتقد است که شرایط پایداری در مدیریت ورزش واترپلو پدید آمده و مسابقات با نظم خوبی دنبال می شود با این حال بیشتر انتقادها به اعضای خانواده واترپلو و خود ما وارد است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر واترپلو در ایستگاه سوم خود به سر می برد. جایی که هفت تیم در دو گروه با یکدیگر رقابت می کنند. خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، برای بررسی وضعیت این مسابقات به گفت و گو با وحید رضایی سرمربی تیم آینده سازان نشست. شرح این گفت و گو را می خوانید:
*آیا با برگزاری رقابت های لیگ برتر واترپلو در دو گروه موافق هستید؟

سازمان لیگ واترپلو پیش بینی کرد که در دو صورت برگزاری رقابت های لیگ در دو گروه به صورت دوره ای ، بازیکنان بیشتر بازی می کنند. با بالارفتن تعداد بازی های واترپلو، هم بازیکنان می توانند آمادگی خود را حفظ کنند و هم اسپانسرها بیشتر تمایل به سرمایه گذاری می کنند. به نظرم کیفیت مسابقات خوب است. چند روز قبل دو تیم نفت امیدیه و دانشگاه آزاد رقابت تنگ و پایاپایی داشتند و برای سرگروهی تلاش می کردند. در طول هفته هم همه تیم ها تمرینات مستمر را ادامه می دهند. به نظرم باید تدبیری اندیشیده شود تا در مرحله پلی آف هم بازی های بیشتری برگزار شود.
*برخی معتقدند که گروه A سخت تر از گروه B است، نظر شما چیست؟

نمی توان شرایط گروه ها را مقایسه کرد. در آن گروه تیم های نفت امیدیه و دانشگاه آزاد رقابت خوبی با هم دارند. به نظر تیم گچساران قدری ضعیف تر است. در گروه ما هم زنجان تیم بسیار خوبی است. حتی به نظرم نیکت ذخیره های زنجان خودش می تواند یک تیم باشد. همچنین تیم ما هم به راحتی تسلیم حریفان نمی شود. حتی به نظرم تیم اصفهان هم خیلی خوب بازی می کند. باید دید در مرحله ضبدری و پلی آف کدام تیم ها بهتر بازی می کنند و نتیجه بازی های رو در رو چه می شود.
*سطح کیفی رقابت های لیگ را در مقایسه با سال های قبل چگونه می‌بینید؟

اگر مسابقات لیگ را با سال های گذشته مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که هیچ بازیکن ملی‌پوشی خارج از لیگ نیست. همه بازیکنانی که در تیم های مختلف بازی می کنند، حرف برای گفتن دارند. امیدیه و دانشگاه آزاد و زنجان همه خوب بازی می کنند. به نظرم در لیگ امسال شاهد حضور حداکثر توان بازیکنان بوده ایم.
*نظر شما درباره نظم برگزاری این رقابت ها چیست؟

تا اینجا همه چیز خوب بوده است. اما مشکل اصلی ما فیلم برداری بازی‌هاست. ما باید برنامه ریزی کنیم تا هیات های میزبان مسابقات را فیلم برداری کنند و آن را در اختیار فدراسیون قرار دهند. هر هیات بالاخره یک نفر جوان علاقه مند دارد که این کار را داوطلبانه انجام دهد.

درباره شرایط بازی هم باید بگویم که تیم داوری قوانین جدید را خیلی سریع اجرا کرد. دلیلش هم این بود که بازیکنان به روز شوند و با شرایط مسابقات جهانی آشنا شوند. اما یک اسکوربورد درست و یک تابلوی ۳۰ ثانیه سالم نداریم. بعضی از سخت افزارها خیلی ضروری است. تیم ها باید لباس و مایو هماهنگ داته باشند. خا همه این موارد هم در قوانین جدید وجود دارد. ما از چنین مواردی چشم پوشی می کنیم بعد جدید ترین قوانین داوری را دنبال می کنیم. همه این مسائل در برگزاری بهتر مسابقات مهم است.
*آیا زمانبدی مسابقات مناسب است؟

همانطور که می دانید، به دلیل برگزاری مسابقات آسیایی در سنگاپور مسابقات لیگ واترپلو به تعویق افتاد. هر سال به یک دلیل مسابقات لیگ برتر ایران به تاخیر و با عجله برگزار می شود. امسال هم بازی های سنگاپور ، لیگ ایران را به تاخیر انداخت. وقتی لیگ فشرده برگزار میشود، بازی ها آب و تاب لازم را ندارد. به نظرم لیگ باید با تعداد بازی های بیشتر و مدت زمان طولانی تر برگزار شود. اکثر بازیکنان واترپلو در حال حاضر یا دانشجو و استاد دانششگاه هستند و یا دانش آموز هستند. تابستان همه آن ها ناجی می شوند. باید این مسائل مدیریت شود. به هر حال مدیریت فدراسیون هم تازه جا افتاده است. وضعیت اقتصادی کل ورزش هم که گفتن ندارد.

به صورت کلی می تون گفت که لیگ واترپلو خوب کار می کند. باید دید که چقدر به واترپلو توجه کرده ایم. حالا با این بضاعت موجود چه انتظاری می توانیم داشته باشیم. خیلی کارها سرعت گرفته است. فاصله تصمیم گیری تا اجرا خوب است. به نسبت بسیاری دیگر از لیگ های ورزشی هم می توان گفت شرایط واترپلو خیلی بهتر شده است. باید همه کمک کنند. باید باشگاه های بزرگ هم ملزم به سرمایه گذاری در لیگ واترپلو شوند.
*نظر شما درباره مدیریت واترپلو کشور چیست؟

به نظرم باید تصمیم گیری ها با تامل بیشتری صورت بگیرد. در کیمته فنی واترپلو تنها دو نفر نظر خود را می گویند. شاید برخی اصلا نمی دانند موضوع جلسه چیست و درباره آن فکر نمی کنند. برخی از انتقادها به خود ما وارد است. همین موضوع موجب می شود تا تصمیم گیری ها یکدفعه انجام شود. اصلا حتی می شد که تقسیم بندی مسابقات لیگ بهتر شود. حالا باز هم شرایط نسبت به سال های قبل بهتر است. سال های گذشته یک تیم در هفته دوم تازه بازیکن می گرفت و تشکیل می شد.

امروز در فدراسیون بسیاری از افراد متخصص فعال هستند که به کار خود اشراف دارند. باید تقسیم کار صورت بگیرد نه اینکه همچنان گلایه های بی مورد را مطرح کنند. جامعه این ورزش مثل خانواده ای بوده که بچه هایش می گفتند گرسنه هستیم، حالا که پدر غذا آورده می گویند باید لقمه بگیری و در دهان ما بگذاری! این که نمی شود انتظار داشته باشیم همه کار را شخص رئیس فدراسیون انجام دهد. باید هر یک از افراد و اعضای این خانواده هم یک گوشه کار را بگیرند. مدت ها انتظار کشیدیم تا ثبات در فدراسیون حاکم شود. حالا که شرایط فرآهم آمده باید تلاش کنیم تا این ورزش توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب