محب: هدف این است که از نظر اقتصادی شرایط را برای برگزاری لیگ واترپلو تسهیل کنیم

رئیس کمیته فنی واترپلو با اشاره به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز از تلاش برای حمایت هر چه بیشتر از باشگاه ها و بازیکنان فعال در لیگ خبر داد.

مجتبی ذکی‌راده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی محب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر واترپلو به صورت متمرکز اظهار داشت: دومین دوره از لیگ ۹۷ هم با حضور ۷ تیم استارت زده شد. تیم‌ها به صورت دوره‌ای با هم بازی می‌کنند و به این روش که هر تیمی یک میزبانی خواهد داشت. به دلیل شرایط اقتصادی تصمیم گرفتیم که با این مدل مسابقات را برگزار کنیم؛ البته برخی تیم‌ها مانند گچساران هم اعلام کردند که نمی‌توانند میزبان باشند و خواستار برگزاری مسابقات در تهران شدند. هدف ما این بود که از نظر اقتصادی به فکر باشگاه‌ها و بازیکنان باشیم و شرایط را برای حضور پررنگ تر آنان تسهیل کنیم.

*بعضی باشگاه ها نمی توانند میزبان باشند

وی ادامه داد: هفته آخر مسابقات به میزبانی امیدیه برگزار خواهد شد. اگر شرایط برگزاری رقابت‌ها در آنجا فراهم باشد که تیم‌ها به امیدیه خواهند رفت و در غیر اینصورت بازهم تیم‌ها در تهران باهم بازی می‌کنند. واترپلو رشته‌ای درگیرانه است و در شهرهای کوچک جایگاه تماشاگران نزدیک استخر است. به مسئولان امیدیه اعلام کرده‌ایم که کمی شرایط را استاندارد کنند تا مسابقات به حاشیه کشیده نشود. متاسفانه تیم‌های نفتی ما امسال شرایط مالی خوبی ندارند و این موضوع کار را برای ما هم سخت می‌کند. از سوی دیگر زیر ساخت ها باید استاندارد باشد و درصدد آن هستیم که به تدریج فضای مسابقات در شهرهای مختلف را به سوی استاندردهای جهانی پیش ببریم.

AG8I0509

*سقف قراردادهای لیگ برتر واترپلو پایین است!

رئیس کمیته فنی واترپلو درمورد سقف قرارداد بازیکنان در لیگ برتر واترپلو گفت: سقف قراردادها آنقدر پایین است که اگر من صحبتی نکنم شاید بهتر باشد. تیم‌های شهرستانی مانند زنجان و امیدیه اصلاً پولی نگرفته‌‌اند؛ به عنوان مثال اگر سال گذشته بودجه تیم ۴۰۰ میلیون بوده، امسال به ۱۵۰ میلیون رسیده است. شما تصور کنید یک تیم ۲۰ نفره را به ۱۵۰ میلیون تومان چه می‌شود کرد؟ تیم سایپا بازیکنانی با مبلغ ۳۰ میلیون تومان جذب کرده است. این رقم‌ها بسیار پایین است و شما تصور کنید بازیکنان ملی که در آمدی غیر از ورزش ندارند، چگونه می‌توانند با این مبالغ زندگی کنند؟ ما لیگ را راه‌اندازی کردیم که کمکی به بازیکنان شود، اما اوضاع اقتصادی خراب‌تر از این حرف‌ها است!

*بعید می دانم امسال بیش از این برای تیم ملی واترپلو برنامه برون مرزی داشته باشیم

محب درمورد برنامه‌های تیم ملی واترپلو خاطرنشان کرد: ملی پوشان اردوی بسیار خوبی را در کره‌جنوبی داشتند. در حال حاضر هم تعطیلات کریسمس است و چیریچ به کشورش رفته و تا ۱۰ روز آینده به ایران بازخواهد گشت. دور جدید اردوها از بهمن‌ماه آغاز می‌شود و بعید می‌دانم امسال برنامه برون مرزی داشته باشیم، اما تمرینات در تهران ادامه خواهد داشت. سال آینده دو دوره مسابقه مهم (قهرمانی آسیا در رده سنی زیر ۱۷ سال و قهرمان جهان در رده سنی زیر ۲۰) داریم که به میزبانی هند و کویت برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه اکثر ملی‌پوشان تیم بزرگسالان ما عضو این دو تیم هستند باید آماده حضور در این مسابقات شوند.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب