اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون رئیس کمیته فنی شنا در خصوص امکانات و شرایط اردوی ترکیه بیان کرد: شهر کوهستانی ارزروم در شمال شرق ترکیه و نزدیک مرز ایران واقع شده است. این شهر با داشتن امکانات ویژه در رشته شنا و ‌بدنسازی می‌تواند به عنوان یک پایگاه تمرینی خوب جهت استفاده تیم های ملی مورد استفاده قرار گیرد. 

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص نبود سامیار عبدلی در این اردو توضیح داد: هدف از این اردو آمادگی شناگران ایران برای کسب سهمیه المپیک بود که سامیار عبدلی به علت تداوم تمریناتش در آلمان نتوانست در ترکیه حاضر شود، اما با نظر جان اونسوی مقرر شد شناگر یا شناگرانی مهرشاد افقری را در این سفر همراهی کنند. 

وی ادامه داد: گزینه اول محمد قاسمی بود که چون شناگر استقامتی رو است به صلاحدید مربی اش اعزام نشد. همچنین چندین شناگر مورد توجه کادر فنی و جان اونسوی بودند که با توجه به روند پیشرفت بنیامین قره حسنلو و ایجاد فرصت برای یک شناگر سرعتی که مدت‌ها سریع ترین شناگر ایران بود، ایشان انتخاب شدند. 

اسکندریون در خصوص دلیل اعزام شناگر انتخابی به این اردو بیان کرد: در مرحله پایانی لیگ شنا کشور جان اونسوی مربی ترکیه با بازبینی دقیق مسابقات، تقریبا تمام شناگران را زیر نظر داشت و با حضور وی در این اردو و ایجاد یک فرصت تمرین برای بنیامین موافق بود.

وی افزود: کادر فنی و سرمربی تیم ملی همیشه ناظر بر فعالیت تمام شناگران ایران هستند و در موقعیت‌های مناسب به شناگران فرصت پیشرفت و اعزام به مسابقات را داده و خواهند داد. همانطور که شاهد بودیم شناگران شایسته ایران به فیلیپین اعزام شدند و کسب نتیجه کردند و این امر موجب افزایش انگیزه در شنای کشور شد. 

رییس کمیته فنی شنا ضمن تاکید بر تداوم و جدیت تمرینات سامیار عبدلی و مهرشاد افقری برای کسب ورودی المپیک اظهار داشت: عبدلی در حال حاضر در آلمان تمرینات خود را پیگیری میکند و طبق برنامه ریزی انجام شده اواخر خرداد به همراه مهرشاد افقری جهت حضور در مسابقات ایتالیا اعزام خواهند شد.

وی افزود: البته قرار بود یک مسابقه گزینشی دیگر در کشور هلند یا جمهوری چک داشته باشیم که متاسفانه تاکنون این کشورها دعوت نامه ارسال نکردند. 

اسکندریون در رابطه با برنامه های آینده شنا گفت: هدف اول ما کسب رکورد ورودی المپیک پاریس و سپس مسابقات داخل سالن آسیا است و برنامه های خوبی را برای شناگران در نظر گرفته ایم که بعد از امتحانات خرداد ماه آغاز خواهد شد. 

وی در پایان افزود: جامعه شنا باید مشوق و حامی کادر فنی و شناگران باشد تا روند رو به رشد شنای ایران ادامه پیدا کند. فدراسیون شنا هم در حد امکان سعی خواهد کرد همه برنامه های کادر فنی را به درستی اجرا نماید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب