اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  حمید اسکندریون رییس کمیته فنی شنا فدراسیون در خصوص عملکرد شناگران طی یک سال اخیر گفت: سال ۱۴۰۲ درحال پایان است و خداراشکر سال بسیار خوبی برای شنای ایران بود، همه شناگران خوب ما هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در سال جاری خوب ظاهر شدند. اکثر رکوردهای ملی و رده سنی در این سال جابجا شدند و شناگران ما موفق شدند در مسابقات جهانی هم رکورد بشکنند و در بازی های آسیایی نیز خوب تلاش کردند. 

اسکندریون ضمن اشاره به درخشش ملی پوشان شنای ایران در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا در فلیپین افزود: مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا در آخرین ماه سال به میزبانی فیلیپین برگزار شد که ملی پوشان ما در این مسابقات یک رکورد ملی در تیمی و  دو رکورد ملی دیگر در رشته ۴۰۰ متر و ۴۰۰ مختلط شکستند و در رده های سنی هم  بسیار خوب کار کردند و خوش درخشیدند و رکوردهای زیادی جابجا کردند و اکثر مدال ها را کسب کردند. در مجموع این مسابقات توانستیم ۱۲ مدال رنگارنگ به دست آوریم که در حقیقیت خیلی عملکرد قابل قبولی بود.

وی در ادامه افزود: ما در برگزاری مسابقات هم خوب بودیم؛ رقابت‌های جام آزادی با استقبال چشمگیر استان‌ها برگزار شد که دوره دوم آن شهریور ماه و دوره سوم در اسفند ماه بود و در هر دوره آن حدود ۵۵۰ شناگر و ۲۰۰ نفر مربیان و سرپرستان در این مسابقات بی نظیر توانستند داشته هایشان را به نمایش بگذارند.

رییس کمیته فنی شنا ضمن اشاره به حضور یک مربی بین الملی در کنار کادر فنی تیم ملی شنا گفت: یک مربی تراز اول که در تابستان ماه سال جاری از سوی فدراسیون جهانی به ایران اعزام شد و یک کلینیک خوبی را با مربیان برگزار کرد. با نظر همه کارشناسان و اعضای کمیته فنی و ارزیابی این مربی از ایشان دعوت شد تا برای مرحله پایانی لیگ شنای ما به ایران بیاید و از نزدیک شناگرانمان را رصد کند. 

ایشان ادامه دادند: هدف از حضور این مربی فدراسیون جهانی این است که بتوانیم از وی در تیم های ملی استفاده کنیم. خوشبختانه طی مذاکراتی که این مربی هم با اعضای کادر فنی و هم  تعدادی از اعضای کمیته فنی داشتند، به توافقات اولیه رسیدیم  که در نهایت با جلسه ای که با حضور رییس فدراسیون و کادر فنی تیم ملی با ایشان داشتیم به نتایج خوبی رسیدیم. پس از این مذاکرات جان اونسوی مربی فدراسیون جهانی شنا برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد و مقرر شد به عنوان مدیر فنی تیم ملی ما را همراهی کند. 

حمید اسکندریون رییس کمیته فنی شنا در خصوص سرمربی تیم ملی شنا نیز توضیحاتی داد و گفت:  آقای دیلانچیان همچنان سرمربی  تیم ملی شنا ما هستند و اونسوی جهت تقویت تیم فنی به کادر ما اضافه خواهد شد. طبق برنامه ریزی صورت گرفته این مربی  شناگران اصلی ما که در تلاش برای کسب ورودی المپیک هستند را زیر نظر خواهد داشت و بقیه شناگران را در هدف دوم برای بازی های آسیایی آماده خواهد کرد، در هدف سوم تمام رده های سنی را زیر نظر خواهد گرفت مخصوصا با مربی هایشان و مرحله جدیدی را در شنا آغاز خواهد کرد. 

ایشان در پایان افزود: روز ۲۲ اسفند ماه طی جلسه ای که باهم داشتیم به توافق رسیدیم که با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام در حوزه بهداشتی و دارویی به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد. امیدواریم حضور ایشان باعث شود شنای ایران یک یا چند پله از این موفقیت‌هایی که به دست آورده پیشرفت داشته باشد و انشاالله بتوانیم بستر خوبی را برای این مربی فراهم کنیم که در آینده در مرحله اول رکورد ورودی المپیک و در ادامه بازی‌های آسیایی و همچنبن نزدیک شدن به رکورد های جهانی شناگران به دست بیاید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب