اسکندریون: برای افزایش سهمیه در هانگژو می‌جنگیم

رییس کمیته فنی فدراسیون شنا گفت: مسئولان کمیته ملی المپیک قول ۴ سهمیه را به ما برای حضور در هانگژو داده‌اند اما می‌جنگیم این تعداد را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو ؛ حمید اسکندریون در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا،در خصوص شرایط شناگران برای حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه اظهار داشت: تقریبا مدتی است اردوهای ما به منظور حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه و همچنین بازی‌های آسیایی استارت زده شده است تا تیمی خوب را اعزام کنیم. حضور در ترکیه پیش زمینه خوبی برای آمادگی بیشتر شناگران برای حضور در هانگژو به حساب می آید.  با توجه به شرایط مالی که داریم، ترکیه بهترین کشوری بود که می‌توانستیم در آن ورزشکارانمان را برای کسب ورودی جهانی اعزام کنیم.

وی افزود: پس از بازگشت شناگران از ترکیه، همچنان تمرینات طبق برنامه‌ای که تنظیم کرده‌ایم ادامه خواهد داشت تا بچه‌ها از شرایط تمرینی دور نشوند و برای رقابت‌های انتخابی تیم ملی که در خرداد یا تیرماه است شاهد ثبت رکوردهای خوبی از طرف ملی‌پوشان باشیم. حتی این شانس برای آن‌هایی هم که مدعی حضور در تیم ملی هستند و بنا به هر دلیلی از رسیدن به این امر محروم مانده‌اند وجود دارد تا با ثبت رکوردهای خوب نظر مساعد کادرفنی را برای شرکت در بازی‌های آسیایی به دست بیاورند.

رییس کمیته فنی شنا با اشاره به اینکه همچنان پیگیر هستند تا برای بازی‌های آسیایی تعداد سهمیه‌های خود را از طریق کمیته ملی المپیک افزایش دهند، گفت: مسئولان کمیته ملی المپیک تا به الان قول ۴ سهمیه را به ما برای حضور در هانگژو داده‌اند البته تا روز آخر ناامید نیستیم و می‌جنگیم هر طور شده این تعداد را افزایش دهیم. هر کسی که در انتخابی تیم ملی به رکوردهایی که تعیین کرده‌ایم دست پیدا کند این فرصت برای او وجود دارد تا بتواند خودش را جزو نفرات اعزامی به هانگژو بداند.

اسکندریون با تاکید بر اینکه به دنبال اعزام شناگران برای حضور در کشورهای ارمنستان، ترکیه یا حتی بلاروس هستند، اظهار داشت: در حال صحبت و مکاتبه با برخی از کشورها برای اعزام شناگران خودمان برای حضور در اردوهای برون مرزی یا حتی مسابقات آن کشورها هستیم و تاکنون هم نتیجه مذاکراتی که داشته‌ایم مثبت پیش رفته و اگر شرایط مهیا باشد در تیر یا مرداد ماه برخی از ورزشکاران را به این کشورها می‌فرستیم تا به شکل بهتری به هدفگذاری که ما مدنظر داریم برسیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه سامیار عبدولی و علیرضا یاوری این روزها در آلمان و آمریکا به تمرینات خودشان ادامه می‌دهند و ما هم از لحاظ رکوردی وضعیت آنها را رصد می‌کنیم تا اگر به سطح مطلوبی که ما می‌خواهیم برسند برای بازی‌های آسیایی از این ۲ ورزشکار در کنار سایرین استفاده کنیم تا در آنجا یک حضور با کیفیت داشته باشیم. سالی که سپری شد برای ما سال خوبی بود زیرا در آن ۷۳  رکورد ملی و رده های سنی جا به جا شد و این نشان می‌دهد اگر شرایط بهتری برای ما از نظر امکاناتی و مالی فراهم شود با توجه به پتانسیل بالای شناگرانمان ما می‌توانیم به نتایج خوب در مسابقات بزرگتر هم امیدوار باشیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب